Odpowietrzenie układu chłodzeniea w golfie 3 ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

madry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 22:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odpowietrzenie układu chłodzeniea w golfie 3 ??

Post autor: madry » wt cze 07, 2005 22:27

Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w golfie 3, silnik 1,6 benzyna + LPG. Problem jest tej natury, ze nagrzewnica nie grzeje, caly czas jest zapowietrzona. Po moim pierwszej probie odpowietrzenia, auto prawie sie nie grzalo, ale gaz w parowniku zamarzl. Wskazowka temperatury odchylala sie jednak o cala jedna podzialke za srodek. Termostat wymienilem i napewno dziala.
Dzieki z gory za pomoc.

Pozdrawim



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » wt cze 07, 2005 22:38

sprawny uk chlodzenia sam powinien sie odpowietrzyc stawiam na niedrożną nagrzewnice !



madry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 22:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: madry » wt cze 07, 2005 23:02

a jest jakis prosty sposób na sprawdzenie droznosci nagrzewnicy?? i czemu gaz mi zamarza??



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Odpowietrzenie chłodnicy.

Post autor: Andrzej1 » śr cze 08, 2005 08:56

Witam.Gaz przymarza bo nie jest grzany,anie jest grzany bo jest zapowietrzony.Zawór nagrzewnicy musi być do odpowietrzania otwarty na
maksa.Jeśli mimo wszystko się nie odpowietrza sprawdż przepływ przez
nagrzewnicę.Z bloku silnika jeden wąż idzie przez podszybie to dopływ,
a odpływ wraca przez podszybie do metalowej rurki.Rozłącz w tym miejscu.Rurkę zatkaj kołkiem.Na ten koniec z nagrzewnicy naciąg kawałek węża żeby Ci nie chlapało na silnik.Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego żeby powietrze miało którędy uchodzić.Uruchom silmik i sprawdż czy jest dostateczny wyciek z tego węża.Po odpowietrzeniu
zakręć korek.
Powodzenia.Andrzej.



madry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 22:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: madry » śr cze 08, 2005 09:24

Dobra sprawdze ta metode z odpowietrzeniem nagrzewnicy. Wczesniej jak odpowietrzalem to niechcial sie wogole odpowietrzyc uklad, caly czas roslo cisnienie i temperatura. Uklad jako taki jest raczej szczelny, nigdzie nie cieknie, ale ja juz nie wiem. Ile moze policzyc za sprawdzenie ukladu i odpowietrzenie mechanik?? A moze to jest wina pompy wodnej , za malo wydajna jest? Ale rok mojego auto to 97, wiec stawiam ze pompa nie mogla sie jeszcze popsuc.

Dzieki za odpowiedzi

Pozdrawiam Piotr



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 08, 2005 16:37

Przeżyłem taka sytuację po uszczelnieniu cieknacej chłodnicy "cudownym przeparatem" w mojej Jettcie II 1.8. Zatkały sie przewody grzejące gaźnik, nagrzewnica, reduktor. Wystarczyło odłączyć przewody od końcówek i przeplukać wodą z węża. I jeszcze uwaga. I jeszcze moje pytanie: jest jakiś zawór nagrzewnicy? W mojej Jettcie nie było, teraz jeżdżę Vento, jest w nim coś takiego?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr cze 08, 2005 17:18

ja w mk2 1.8 mam jakies zawory nagrzewnicy na wężach, czytalem gdzies na forum ze jak jest problem to zeby je wywalic ale skoro fabryka je montowała to maja byc :)



madry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 22:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: madry » czw cze 09, 2005 21:48

A czemu nikt nie sugeruje uszkodzenia pompy wodnej. Czy ona sie czasem psuje i w jaki sposób?

Pozdrawiam



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » pt cze 10, 2005 08:51

pompa wody się żadko psuje zazwyczaj popsucie to wycie pompy, to jest wałek i z jednej strony łopatki a z drugiej napęd paskiem, wszystko metal, mosiądz


MORE POWER

majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » pt cze 10, 2005 18:14

w mk3 nie ma żadnego zaworu do nagrzewnicy. Ona jest przepływowa i nie ma znaczenia tez z której strony podłaączymy dopływ a z której odpływ



madry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 22:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: madry » sob cze 11, 2005 08:24

Pompy nie slychac, wiec jaka jest przyczyna nie droznosci ukladu?? Moze sie gdzies zapchal? Postaram sie go przplukac. Macie pomysly jak to zrobic? Moze jakis plyn sie kupuje do plukania, a moze woda ze szlauchu to zrobic?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » ndz cze 12, 2005 15:58

Karcherem najlepiej przepłukać



madry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 22:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: madry » ndz cze 12, 2005 20:19

Mam jeszcze jedno pytanie, z czego sa lopatki w pompie wodnej w golfie 3 1,6 benzyna?



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn cze 13, 2005 01:29

pewnie metalowe



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości