radio zabija akumulator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

omc4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 11:13
Lokalizacja: Gdańsk

radio zabija akumulator

Post autor: omc4 » pn wrz 10, 2007 11:35

Cześć Wszystkim,

Problem dotyczy zasialania radia. Ostatnimi czasy często zdarza się że auto stoi tydzień czy dwa bez ruchu no i pewnego dnia wsiadam i okazuje się że akumulator umarł. Pierwsze podejrzenie radio gdyż nawet jeśli nie ma kluczyka w stacyjce podawane jest na nie wciąż zasialanie (na obu przewodach - tym podtrzymującym i tym głównym zasilającym). Pomierzyłem - bierze trochę ponad 1W. Niby mało, ale widać 2 tygodnie wystarczą by wykończyć akumulator.
Teraz pytanie - gdzie podłączyc/przełączyć przewód zasilający radia by aktywny był tylko po przekręceniu kluczyka (tak jak to powinno imho być) ? Może ktoś przy okazji innego problemu robił takie przeróbki?
W sumie wystarczyło by znaleźć przewód aktywny po przekręceniu kluczyka i wysterowac nim przekaźnik włączający zasialanie radia tylko gdzie go znaleźć?

Pozdr



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn wrz 10, 2007 12:12

Witam :D
Wg mnie radio nie jest w stanie rozładować poprawnie działającego akumulatora.
Fakt faktem akumulator nie powinien byc odstawiany na dłuższe okresy np. 1 czy 2 miesiące gdyz zasiarczy się.
Hmmm 1 oraz 2 tygodnie to nie tak źle więc trudno powiedzieć .
Pewnie musisz sprawdzic co pobiera najwięcej prądu na zgaszonym silniku no chyba że od czasu do czasu wlączasz sobie radio na zgaszonym to inna bajka już bedzie .
NAjpierw zacznij od sprawdzenia napięcia akumulatora :
- powinno wynosic powyżej 12,5V ( naładowany)
- na odpalonym silniku wahać sie miedzy 14/ 14,5V ( OK )
No i weź pod uwagę wiek akumulatora
:D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

omc4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 11:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: omc4 » pn wrz 10, 2007 13:07

Cześć,

Akumulator ma pół roku (Varta). Napięcia sa OK. Wystarczyło pojeździć 0.5h by go podładować więc nie ma problemu z jego ładowaniem.
Co do czasu potrzebnego na rozładowanie akumulatora to z grubsza licząc - mam (o ile pamiętam) akumulator 45Ah, zmierzyłem że radio po wyłączeniu nadal bierze jakieś 0,2A wiec rozładowanie nastąpi po ~ 9 dniach (45Ah/0,2A = 225h). dodając jeszcze podtrzymanie alarmu itp ten czas się skraca...
Dlatego chcę by zasilanie było odłączone od radia (oprócz podtrzymania) gdy auto stoi. Tak jest np w moim drugim wozie.

Pozdr



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pn wrz 10, 2007 14:07

Z tego co widzę to masz nowy auto ja bym radził jechać do ASO bo pewnie jeszcze masz gwarancje i może tam Ci coś konkretnego poradzą :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 10, 2007 17:12

omc4 pisze:W sumie wystarczyło by znaleźć przewód aktywny po przekręceniu kluczyka
w starszych golfach przewód taki ma kolor czarno-żółty, ale do mK5 to jeszcze nie widziałem schematu na oczy. No i czy radio fabryczne czy nie, i te szyny CAN, ech.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » pn wrz 10, 2007 21:19

witam
tak sie sklada ze pracuje w vw i mielismy bardzo duzo przypadkow samorozladowywujacych sie akumlatorow.czasami auto po tygodniu postoju na nowym ako nie zapalalo.powodem jest oczywiscie radio.po zamknieciu auta po okolo 10 min cala elektronika powinna przejsc w tzw stan uspienia i nie pobierac wiecej z ako niz 0.060 amp max w tych przypadkach caly czas bylo pobierane od 0.2 amp nawet do 0.3amp. i np po calonocnym postoju po wyciagnieciu radia bylo one cieple tam gdzie jest radiator.my w takich przypadkach wymieniamy radia ale mozesz dac je gdzies do naprawy w polsce.jest jeszcze jedna opcja ale musze sprawdzic cos z zaprogramowaniem radia ze samoczynnie sie wlacza na informacje drogowe czy cos takiego.jak chcesz to sie odezwij to ci to sprawdze.
pozdrawiam


camels

michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » wt wrz 11, 2007 00:55

Ja podpinałem się pod bezp. wycieraczki(plus osprzętu) i działało zawsze bez przekażnik Tam jest zabezpieczenie 15, albo20A także wystarcza. W fabrycznej kostce nie na plusa po zapłonie, gdyż org. radio jest sterowane siecią CAN. Podejrzewam, że masz nieorginalne radio, i przejściówkę.


michal0604

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » wt wrz 11, 2007 07:37

Do niedawna miałem podobny problem mam radio DbTronic, i tak samo jak pisze kolego po 2 tygodniach w zime po 4 dniach aku padał mam Centr Futura... i z podłączonym radiem pobór prądu 0,09A do 0,1A i to było przyczyną, zrobiłem tak. Podpiąłem zasilania (główne i podtrzymanie) pod plus "po kluczyku" straciłem pamięć stacji radiowych ale nie mam teraz problemu z odpalaniem, a radia i tak nie słucham


Jak się nie da jak się da

omc4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 11:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: omc4 » śr wrz 12, 2007 15:22

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Widze, że nie jestem jedyny z takim problemem.
Zapomniałem dodać wcześniej, że nie mam orginalanego radia tylko Sony.
Auto mam jeszcze na gwarancji więc w pierwszej kolejności , zgodnie z sugestią, udałem się do ASO. Powiedzieli że nie ma najmniejszego problemu, wystarczy przepiąć zasilanie cyt. "pod 15tkę od kluczyka" ;) więc sie umówiłem. Zobaczymy ile zawołają za tą przyjemność :)

Pozdr



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 12, 2007 17:59

15-tka to właśnie standardowe oznaczenie kabli w ktróych jest plus po włączeniu zapłonu. Operacja odbedzie się zapewne w kostce do radia więc nie zapłacisz za dużo.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 354 gości