Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
cyra
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 99
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:19
- Lokalizacja: Grochów- Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: cyra » pt wrz 07, 2007 18:18
zmieniałem dzisiaj koło tylne prawe i ukręciła mi się śruba..
na razie nie mam jak jej wykręcić .. do garazu ojca dosc daleko
![crazy :crazy:](./images/smilies/crazy.gif)
(nie wiem ile mechanik jakis wziąłby za taka usługę - moze ktos wie?), wiec zostawilem na trzech srubach..
a teraz pytanie:
czy taka jazda moze byc niebezpieczna??
czy mam sie udac do jakiegos majstra i niech cos poradzi??
pozdro
-
Paweł Marek
- V.I.P.
![V.I.P. V.I.P.](./images/ranks/vip.gif)
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Post
autor: Paweł Marek » pt wrz 07, 2007 18:28
Przez tą chwilę aż naprawisz nic się stanie. Zdejm koło, jeśli śróba urwała się tak że wystaje trochę to nie będzie problemu. Mnie się też zdarzyłu. Wziąłem ręczną szlifierkę, opiłowałem boki z dwóch stron żeby trochę spłaszczyć śróbę i wykręciłem ją kluczem francuski. Wcześniej zalałem WD40 i porządnie obstukałem młotkiem. Jeśli urwała się głębiej trzeba użyć wiertarki i wykrętaków. W warsztacie chwila pracy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
koonrad
- majster ulepszacz
![majster ulepszacz majster ulepszacz](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
-
Kontakt:
Post
autor: koonrad » pt wrz 07, 2007 18:29
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
wow, ukreciłes srubę!!
jesli wystaje kawałek sruby to:
jedź do kogos kto ma spawarke , zdejmij koło do wystajacego kawałka sruby dospawaj jakąś nakrętkę i staraj sie odkręcic te śrubę.
jesli nic nie wystaje tej śruby to juz zabieg bardziej skomplikowany, bo trzeba rozwiercać i starać sie wykręcic takimi śrubami przeznaczonymi do wykrecania ułamanych szpilek/śrub.
pozdrawiam
[ Dodano: 07 Wrz 2007 18:30 ]
Paweł Marek,
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
sekundy różnicy
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
-
Wober
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 65
- Rejestracja: wt gru 26, 2006 19:38
- Lokalizacja: Śląsk
Post
autor: Wober » pt wrz 07, 2007 18:30
szybka jazda na pewno jest niebezpieczna. Ale jeżeli nie będziesz szybko jechał, uważał na dziury, krawężniki to na pewno dojedziesz.
Co do zrobienia tego to jeżeli wystaje trochę tej śrubu to można samemu próbować. Ja kiedyś naciąłem delikatnie brzeszczotem taką resztkę śruby (wystawała ok 5 mm) tak, że potem wykręciłem ją dużym śrubokrętem - nie wiem ile u Ciebie ona wystaje - ale zawsze pozostaje możliwość zdjęcia bębna/tarczy i spóbowania od tyłu z drugiej strony - tam na pewno wystaje kilka milimetrów.
powodzenia i pozdrowienia
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Wober
-
cyra
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 99
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:19
- Lokalizacja: Grochów- Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: cyra » pt wrz 07, 2007 18:40
Wober pisze:Ja kiedyś naciąłem delikatnie brzeszczotem taką resztkę śruby (wystawała ok 5 mm) tak, że potem wykręciłem ją dużym śrubokrętem - nie wiem ile u Ciebie ona wystaje
duzo nie wystaje.. moze 2-3mm wiec pewnie trzeba bedzie zdjac beben..
eh..
a to ze troche jakby obciera wlasnie w tym kole to wina tego, ze nie ma tej sruby i nie dociska dobrze??
wczesniej nie obcieralo a teraz niestety
![otepienie :otepienie:](./images/smilies/otepienie.gif)
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 18:43 przez
cyra, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Wober
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 65
- Rejestracja: wt gru 26, 2006 19:38
- Lokalizacja: Śląsk
Post
autor: Wober » pt wrz 07, 2007 19:00
ale co obciera o co - jeżeli możesz doprecyzować
Może w środku ta resztka śruby ocierać o szczęki ale to tylko w przypadku gdyby faktycznie bardzo mocno ją wkręcić.
Wober
-
cyra
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 99
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:19
- Lokalizacja: Grochów- Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: cyra » pt wrz 07, 2007 19:42
no wlasnie nie wiem co moze obcierac
nie wiem czy sruba o standardowej dlugosci moze obcierac, ale faktem jest ze slychac jakby obcieranie.. poza tym jak sie kolo troche poruszy to maly luz na nim jest..
brak tylko jednej sruby i juz takie efekty??
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 19:45 przez
cyra, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Paweł Marek
- V.I.P.
![V.I.P. V.I.P.](./images/ranks/vip.gif)
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Post
autor: Paweł Marek » pt wrz 07, 2007 20:02
cyra pisze:troche poruszy to maly luz na nim jest..
brak tylko jednej sruby i juz takie efekty??
nie, to jest efekt obecności luzu na łożysku, ktory mimimalny ma być. A jeśli jest duży to trzeba wyregulować. Przy okazji ścigania bębna sobie to zrobisz
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
Cefaloid
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 513
- Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
- Lokalizacja: qqqq
Post
autor: Cefaloid » sob wrz 08, 2007 16:25
Weź napunktuj tę śrubę i ją przewierć cienkim wiertłem, potem ostrożnie takim o 1mm cieńszym jak średnica śruby. A nastęnie ją będziesz mógł zgnieść i wyjąć - sprawdzone z zapieczonym w piaście przegubem
Pczywiście na zdjętym bębnie żeby nie przewiercić czegoś jeszcze
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Konto usunięte.
-
cyra
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 99
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:19
- Lokalizacja: Grochów- Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: cyra » sob wrz 08, 2007 18:48
dzięki chłopaki za wszytskie podpowiedzi.. teraz nie pozostaje mi nic innego jak pogrzebac przy kole
punkiciki rozdane
pozdro
-
jakub1982
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 109
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:18
- Lokalizacja: Oława
Post
autor: jakub1982 » ndz wrz 09, 2007 23:00
MOżesz to zrobić jeszcze inaczej. Dokładnie zmierz średnice szpilki i wywierć w niej otwór wiertłem aby na ściankach zostało około 2 mm z każdej strony. Potem załatw tzw wykrętak i nim możesz to wykręcić. Pamiętaj że wykrętak wkręcasz w lewą stronę a wtedy szpilka się wykręca. Powodzonka
-
akkod
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 72
- Rejestracja: pt sie 03, 2007 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
Kontakt:
Post
autor: akkod » ndz wrz 09, 2007 23:47
mozna jeszcze prościej ja odkręcić jesli oczywiscie masz dostęp do migomata /spawarki, mozna poprostu przyłozyc do tej urwanej sruby jakąś inna mniejsza np 8mm i ja dospawac a potem poprostu odkrecic kluczem, jesli sruba przyrdzewiała na gwincie to podczas dospawania innej chyci temperaturki i nie powinno byc problemu z jej odkreceniem ,
jesli moge cos poradzic wiecej to tak na przyszlosc wystarczy przesmarowac smarem cale sruby przed wkreceniem aby w przyszlosci uniknąc takich przykrych niespodzianek :/
to taka moja dobra sprawdzona rada
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[b]SPRZEDAM [/b] części z golfa II WNĘTRZE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2816410#2816410
części z golfa II mechanika karoseria
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2875961#2875961
{ patrz 1 post y}
[b] wysyłka wg cennika PP -11 zł do 1 kg [/b]
-
grandi
- Lord GTI
![Lord GTI Lord GTI](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Post
autor: grandi » ndz wrz 09, 2007 23:54
W celu zabezpieczenia sie przed takimi cyrkami polecam wyczyścić śrubę i posmarować troche smarem grafitowyym smar się wytopi ale grafit zostanie i nie bedzie takich problemów , ja miałem inny problem zespawała mi się felga do bebna po zdjeciu szpilek nie mogłem zdjąc koła haha
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie
viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
cyra
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 99
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:19
- Lokalizacja: Grochów- Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: cyra » ndz wrz 16, 2007 17:10
nie wiem co z tymi moimi kolami jest..
dzisiaj znowu zmienialem kolo (trochę kierownica mi na małych prędkościach "latała"), bo po ostatniej zmianie chyba nie dokrecone bylo...
i co??
ano znowu ukręciłem śrubę. Oryginalna, nówka VW, prosto z ASO VW.. na szczescie sie wykreciła.. pękła w środku, ale sie nie rozerwała jak ostatnio na dwie czesci...
zaraz normalnie jakiegos stresa bede lapal i jezdzil na lekko przykreconych, a nie dokreconych..
eh..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 307 gości