Mam taki problem, że przy wyższych obrotach szarpie mi silnikiem i nie mogę rozwinąć swoją golfiną wyższych prędkości niż 120km/h. Wczoraj sprawdziłem ciśnienie paliwa i wydaje mi się że jest za niskie. Na uruchomionym silniku na wolnych obrotach mam około 3 bary. Po dodaniu gazu ciśnienie spada do 2 barów. Czujnik ciśnienia paliwa jest na 3 bary. Do sprawdzenia mam dwie pompki, tą w zbiorniku i tą pod podwoziem z tyłu przy prawym kole. Tu mam fotki tych elementów:
Czy ktoś może ma doświadczenie w wyjmowaniu tych dwóch pompek paliwa, są jakieś elementy podczas wyjmowania na które trzeba zwrócić szczególną uwagę? Proszę o fachowe porady. Z góry dzięki!!!
Jakie powinno być ciśnienie paliwa w 1,3 NZ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 283
- Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
- Lokalizacja: Grudziądz
Zanim zabierzesz się za pompki sprawdź ciśnienie paliwa w ten sposób: Na wyższych obr. ok.2500 obserwuj manometr. Następnie zaciśnij kombinerkami przewód paliwowy powrotny. Jak ciśnienie pójdźie w górę to regulator. A jak nie, to pompka (ta pod podwoziem) ta w zbiorniku podaje paliwo z ciśnieniem ok. 1 bar. A dopiero ta druga daje ciśnienie na wtryski. Pozdrawiam, i powodzenia w naprawie.
michal0604
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Re: Jakie powinno być ciśnienie paliwa w 1,3 NZ?
Objawy wskazuja wstepnie na umierajaca pompe. NZ powinien miec okolo 2,5 bara na wolnych obrotach a przy dodaniu gwaltownym gazu okolo 3. Paliwo na listwie nie powinno spadac ponizej 2,5 bara w warunkach drogowych (nie na postoju). Sugeruje przejechac sie autem z podpietym manometrem. W momencie kiedy zacznie szarpac zerknac na manometr. Jak bedzie mniej niz 2,5 bara to pompa precz i dac druga.GENE pisze:Mam taki problem, że przy wyższych obrotach szarpie mi silnikiem i nie mogę rozwinąć swoją golfiną wyższych prędkości niż 120km/h. Wczoraj sprawdziłem ciśnienie paliwa i wydaje mi się że jest za niskie. Na uruchomionym silniku na wolnych obrotach mam około 3 bary. Po dodaniu gazu ciśnienie spada do 2 barów. Czujnik ciśnienia paliwa jest na 3 bary. Do sprawdzenia mam dwie pompki, tą w zbiorniku i tą pod podwoziem z tyłu przy prawym kole. Tu mam fotki tych elementów:
Czy ktoś może ma doświadczenie w wyjmowaniu tych dwóch pompek paliwa, są jakieś elementy podczas wyjmowania na które trzeba zwrócić szczególną uwagę? Proszę o fachowe porady. Z góry dzięki!!!
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Narazie dzięki koledzy za porady, spróbuje sprawdzić ciśnienie podczas jazdy i sprawdze czujnik ciśnienia paliwa. Zastanawia mnie jedna rzecz, czy przypadkiem dolegliwości niedoboru benzyn przy wyższych obrotach nie są spowodowane przytkanym sitkiem w smoku w zbiorniku lub ewentualnie sitkiem w pompie głównej. Wczoraj doczytałem w książce, że ciśnienie na wolnych obrotach powinno być 2,5 bara (3,0 bary przy zdjętym przewodzie podciśnieniowym z czujnika).
VWpower Golf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 311 gości