pisk z okolic paska na wolnych obrotach a potem ponad 3 tyś

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

pisk z okolic paska na wolnych obrotach a potem ponad 3 tyś

Post autor: TomiTT » czw wrz 06, 2007 19:15

Witam. Gdy golfik dłużej postoi to po odpaleniu zaczyna coś piszczeć potem wraz z rozgrzewaniem się silnika pisk ustaje na wolnych obrotach i pojawia się dopiero po większych aż zostaje przez dłuższy czas gdy przekraczam 3 tyś obrotów. Nie moge odnaleźć miejsca tego piszczenia a cholernie mnie to wkurza :grrr: Pomóżcie :pub:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw wrz 06, 2007 19:19

pasek klinowy alternatora lub inny ale nie rozrządu



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » czw wrz 06, 2007 19:28

Mam silnik AEE i jest tylko jeden pasek... czyli nazywa się pewnie wieloklinowy tylko że pisk nie jest ciągły tylko taki przerywany



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw wrz 06, 2007 20:27

dziejo pisze:pasek klinowy alternatora
też bym stawiał na to
TomiTT pisze:czyli nazywa się pewnie wieloklinowy
jeśli myslisz o tym co napędza alternator to nazywa się klinowy i to on może sie ślizgać na kole, polej go wodą, jeżeli zacznie piskać to albo go naciągni lub wymień


:-k ...

Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » czw wrz 06, 2007 21:00

Tam jest samonapinacz nie można regulować naciągu paska ręcznie. U mnie też piszczy wymieniałem pasek psikałem go preparatem do pasków i nie pomogło. Można wymienić samą rolkę z tego napinacza 40 zł a cały napinacz 290 zł :/ Dla ścisłości ABU i AEE mają te same paski klinowe :)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw wrz 06, 2007 21:10

Zilly pisze:Tam jest samonapinacz nie można regulować naciągu paska ręcznie
hmm.. a to zabiłeś mi klina (mam ten silnik) jutro spr. czy jest tam samonapinacz (teraz nie dam se głowy uciąć że nie ma)


:-k ...

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » czw wrz 06, 2007 21:13

Czyli co mam dokładnie zrobić ? wymienić pasek czy napinacz? Sprawdzałem rolke a raczej łożysko i pracuje jak nowe więc jedynie pasek chyba że coś jeszcze może powodować ten pisk ? :bajer:



Marcinelli
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:29
Lokalizacja: WB*****

Post autor: Marcinelli » czw wrz 06, 2007 21:14

mam u siebie to samo i wiem już że pasek od alternatora mam do wymiany, piszczał niesamowicie aż do momentu kiedy psiknąłem na niego delikatnie WD40 i przestał, ale niedługo znowu zaczął, tak więc to wina paska, nie będę po każdej jeździe otwierał machy i traktował go WD



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » czw wrz 06, 2007 21:17

a i spróbuje tego i może to wskaże mi ten cholerny pisk :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 06, 2007 21:17

A co z paskiem od wspomy. Może to on i trzeba go naciągnąć albno zmienić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » czw wrz 06, 2007 21:19

Wszystko jest napędzane jednym paskiem... koło pasowe, alternator, napinacz oraz pompa od wspomagania



Marcinelli
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:29
Lokalizacja: WB*****

Post autor: Marcinelli » czw wrz 06, 2007 21:22

spisikaj WD i będziesz od razu wiedział czy szukać dalej czy kupić nowy pasek.



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » czw wrz 06, 2007 21:27

jutro spróbuje tak zrobić :bigok:



Marcinelli
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:29
Lokalizacja: WB*****

Post autor: Marcinelli » czw wrz 06, 2007 21:30

a ja myślałem że to mój tylko taki piskliwy :grin: daj znaka jak będziesz coś wiedział



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 283 gości