czujnik ABS problem z numerem czesci

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wozo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: wt lip 18, 2006 09:13
Lokalizacja: Gdynia

czujnik ABS problem z numerem czesci

Post autor: wozo » czw wrz 06, 2007 13:50

potrzebuje wymienic czujnik ABS tylny prawy
auto to mk3 2,8 1994 WVW ZZZ 1HZSW 211449

Dzwonilem do serwisu VW i podali mi ze ta czesc mam miec numer 1H0 927 807A, koszt ok 300 pln

Na allegro rozni sprzedawcy oferuja czujniki o numerze 1H0 927 807D, koszt od 33 pln (do ok 50 w hurtowni w trojmiescie )


Moje pytanie chyba jest oczywiste: czy ten tanszy czujnik z literka D moza zainstalowac do mojego auta ????

Podobno te tansze sa w rocznikach 95-

Ktos inny rowniez powiedzial mi, ze ludzie kupuja te tansze i przelutowuja koncowki...

Prosze o sprostowanie i informacje w tym temacie, bo czujnik musze wymienic w miare szybko !

Z gory dziekuje



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw wrz 06, 2007 16:49

Oto co znalazłem:
How-To: Wymiana tylnego czujnika ABS w Golf 3 z 1HO 927 807A na 1H0 927 807D - by azizi

1---Witam. Miałem ostatnimi czasy problem z czujnikiem ABS. Okazało się, że jest to czujnik tylnego prawego koła. Po sprawdzeniu na kompie, wybrałem się do sklepu w celu znalezienia takowego i sprawdzenia jego ceny. Okazało się, że koszt nowego to ok 270pln więc cena kosmiczna i tu zacząłem szukać alternatywnego rozwiązania. Szybko okazało się, że są 2 rodzaje czujników, starszy i nowszy, które diametralnie różnią się ceną. Mój okazał się tym droższym i był podłączony pod komputer abs przez przewód koncentryczny, zakończony okrągłą wtyczka. Można go znaleźć podnosząc tylną kanapę, pod którą znajduje się komputer ABS. Drugi tańszy czujnik był podłączony zwykłym dwużyłowym przewodem zakończony płaską wtyczka. Ponieważ znalazłem takowy na allegro za 45pln więc zainteresowałem się tematem dogłębniej :).
Porada ta będzie dotyczyła wymiany tylnego czujnika ABS o oznaczeniu w oryginale 1HO 927 807A, na czujnik o oznaczeniu 1H0 927 807D.
Najpierw należy namierzyć tańszy czujnik i zakupić go. Ja zrobiłem to na allegro. Koszt zakupu czujnika na tył to 45zł za sztukę, co jest ponad 5 razy mniejszym wydatkiem niż oryginał. Poniżej fotki zakupionego czujnika:

2--Teraz najgorsza robota, czyli usunięcie starego czujnika. Po zdjęciu koła znajduje się on od tyłu tarczy w jej górnej części, patrząc z góry widać go dość dobrze. Jest on przykręcony jedną śrubka na inbus. No i tu zaczynają się schodu. Należało by ją odkręcić nie urywając jej, w przeciwnym razie trzeba będzie wszystko rozbierać. Bierzemy WD40 i lejemy. Następnie walczymy ze śrubka. Gdy już ta puści zostaje nam wyjąć czujnik. Tu też będzie duży problem i w większości przypadków kończy się rozpołowieniem czujnika, ale zawsze warto próbować. Można sobie ułatwić sprawę i próbować wybić go przez otwór na śrubę w piaście. Mój czujnik po wyjęciu wyglądał tak:

3--Jak już zdemontujemy czujnik możemy zabrać się do wkładania nowego. Warto pamiętać, że ich długość po włożeniu w otwór musi być taka sama i jeśli nowy będzie wystawał więcej może zawadzać, a jak za mało to nie będzie działać. Mój pasował idealnie i nie musiałem stosować żadnych podkładek. Tylko śrubka była ciut za długa ze względu na nową obudowę czujnika i trzeba było dać małą podkładkę aby dobrze trzymała czujnik. Warto też obciąć plastikowe "płetwy" dociskowe, które wystają na czujniku, co znacznie ułatwi montaż. Po włożeniu i dokręceniu czujnika przekładamy przewód w miejscach tak jak szedł oryginał i wkładamy otworem pod siedzenie auta. Następnie ucinamy końcówkę i wykorzystując końcówek z naszego starego czujnika przylutowujmy ją do nowego przewodu. Kolory przewodów nie grają roli. Rezystancja czujnika powinna być ok 1k ohma. Ostatecznie podpinamy wtyczkę i przekręcamy zapłon. Kontrolka ABS powinna zapalić się i po chwili zgasnąć :).
Na koniec dodam, że przeróbka robiona była w mk3 2.0 gti z tarczami z tyłu. Nie wiem jak sprawa wygląda w bębnach, ale o ile gniazdo jest odpowiednie to reszta nie stanowi przeszkody. To by było na tyle. Koszta 5x mniejsze, a efekt ten sam. No i nikt mi nie powie, że takie rzeczy to tylko w ERA :D Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
wozo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: wt lip 18, 2006 09:13
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: wozo » czw wrz 06, 2007 18:03

POMÓGŁ !! skoda ze mozna kliknac w to tylko raz, wielkie dzieki, dam znac w tym temacie czy wszystko sie potoczylo zgodnie z planem



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 470 gości