wymiana - jak?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana - jak?
jak wymienic samemu zawieszenie... (amortyzatory i sprężyny) ale nie kit (są oddzielnie)
chodzi o golfa mk2 przód i tył
cot rzeba zrobic krok po kroku i ogólnie to to trudne
chodzi o golfa mk2 przód i tył
cot rzeba zrobic krok po kroku i ogólnie to to trudne
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
ja ostatnio wymieniałem z tyłem to nie będziesz miał problemów klucz 13 i 17 jak dobrze pamiętam z przodem może być problem z odkręceniem górnej śróby
[ Dodano: 04 Wrz 2007 18:46 ]
misiek ja przy pomocy silnego kolegi nie miałem problemu ze zdjęciem i z założeniem przodu
[ Dodano: 04 Wrz 2007 18:46 ]
Quatro7 do wymiany potrzebne będą na pewno ściągacze do sprężyn, parę kluczy, robota nie trudna, podać krok po kroku to trudno jest, generalnie trzeba wymontować całe mcpersony i rozebrać je za pomocą ściągaczy, z tyłem nie ma takich problemów, tam sprężyny można zdjąć bez ściągaczy
misiek ja przy pomocy silnego kolegi nie miałem problemu ze zdjęciem i z założeniem przodu
Było MK II GTI jest A6 quattro TDI
No to tak:
Zaczniemy od przodu.
Odkrecasz nakretke u gory kielicha-ale zostaw ja lekko wkrecona zeby caly Mcperson nie wyskoczyl jak podniesiesz auto,odkrecasz kolo-oczywiscie wczesniej podnosisz auto
Odkrecasz 2 sroby ktory trzymaja gorna czesc Mcpersona z dolna.Przed tym odpinasz przewod hamulcowy (jest wsuniety w taka blaszke o ksztalcie u) potem juz tylko odkrecasz calkowicie nakretke u gory... i masz juz u siebie McPersona.Zagladasz do srodka poduszki na McPersonie-widzisz czarna nakretke z 2 otworami (ja mam specjalne kombinerki malutkie do odkrecania tego,mozna tez delikatnie przecinakiem)Odkrecasz i masz juz na wierzchu wszystko pozniej wkladasz nowe sprezynki i skrecasz tak samo jak rozkreciles.
i to bylo by na tyle.
TYŁ:
Odkrecasz gorna nakretke ale tez zostawiasz ja tak jak z przodu,Pozniej sciagasz kolo,odkrecasz srube ktora trzyma amorka pozniej popuszczasz gore i masz u siebie amorka i sprezynke ze skladaniem tak samo.Tylko lapiesz sobie najpierw gore lekko zeby amorek wisial i krecisz reszte.
Po wszystkim zbieznosc ustawic trzeba.
Ja taki zabieg robilem sam w jakies 1.5 godzinki i nie uzywalem sciagagaczy-w moim wypadku nie potrzebowalem ich
Zaczniemy od przodu.
Odkrecasz nakretke u gory kielicha-ale zostaw ja lekko wkrecona zeby caly Mcperson nie wyskoczyl jak podniesiesz auto,odkrecasz kolo-oczywiscie wczesniej podnosisz auto
Odkrecasz 2 sroby ktory trzymaja gorna czesc Mcpersona z dolna.Przed tym odpinasz przewod hamulcowy (jest wsuniety w taka blaszke o ksztalcie u) potem juz tylko odkrecasz calkowicie nakretke u gory... i masz juz u siebie McPersona.Zagladasz do srodka poduszki na McPersonie-widzisz czarna nakretke z 2 otworami (ja mam specjalne kombinerki malutkie do odkrecania tego,mozna tez delikatnie przecinakiem)Odkrecasz i masz juz na wierzchu wszystko pozniej wkladasz nowe sprezynki i skrecasz tak samo jak rozkreciles.
i to bylo by na tyle.
TYŁ:
Odkrecasz gorna nakretke ale tez zostawiasz ja tak jak z przodu,Pozniej sciagasz kolo,odkrecasz srube ktora trzyma amorka pozniej popuszczasz gore i masz u siebie amorka i sprezynke ze skladaniem tak samo.Tylko lapiesz sobie najpierw gore lekko zeby amorek wisial i krecisz reszte.
Po wszystkim zbieznosc ustawic trzeba.
Ja taki zabieg robilem sam w jakies 1.5 godzinki i nie uzywalem sciagagaczy-w moim wypadku nie potrzebowalem ich
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Ostatnio miałem te przyjemność wymieniac komplet.
Widze z emasz opisy opowyzej ale napisze tobie jakie sa najbardziej potrzebne narzedzia i towary.
1. Na tył nie przyda sie ale na przód to załatw sobie ściagacz do sprezyn .
2. Rzadkie kludcze przód 7 imbusowy oraz 21 lub 22(nie -pamietam dokładnie który)
3. Wkłąd kolumny przód wystarczy . Kielich razem z rurą przytrzymująca wyciagasz ze starego amorka. Uwaga na olej po odkreceniu nakretki 4 centymetrowej olej wycieknie.
4. Amortyzator tył
5 odboje i oslony uwaga drogie np. sachs 79 zł przód 70 zł tył.
6. zalecam układanie śrub w kolejnosci sciagania aby dobrze poskrecac (szczególnie tył)
7. zmierz dobrze odległosc góry sprezyny od dołu przyda sie to gdy bedziesz skrecał sprezyny aby nie były róznej długośći po opuszczeniu kół.
8. Czas na wyknonanie spokojnie robiąc 2 h tył i 2h przód.
pozdro
Ostatnio miałem te przyjemność wymieniac komplet.
Widze z emasz opisy opowyzej ale napisze tobie jakie sa najbardziej potrzebne narzedzia i towary.
1. Na tył nie przyda sie ale na przód to załatw sobie ściagacz do sprezyn .
2. Rzadkie kludcze przód 7 imbusowy oraz 21 lub 22(nie -pamietam dokładnie który)
3. Wkłąd kolumny przód wystarczy . Kielich razem z rurą przytrzymująca wyciagasz ze starego amorka. Uwaga na olej po odkreceniu nakretki 4 centymetrowej olej wycieknie.
4. Amortyzator tył
5 odboje i oslony uwaga drogie np. sachs 79 zł przód 70 zł tył.
6. zalecam układanie śrub w kolejnosci sciagania aby dobrze poskrecac (szczególnie tył)
7. zmierz dobrze odległosc góry sprezyny od dołu przyda sie to gdy bedziesz skrecał sprezyny aby nie były róznej długośći po opuszczeniu kół.
8. Czas na wyknonanie spokojnie robiąc 2 h tył i 2h przód.
pozdro
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 357 gości