Kontrolka ESP I AIRBAG
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka ESP I AIRBAG
Witam!!
Od kilku dni posiadam Golfika IV sprowadzony.Ciągle pali mi się kontrolka ESP i AIRBAG.Byłem u mechanika który podlączył mi auto do kompa i stwierdził że jest jakiś problem z poduszką pasażera tego błędu nie może usunąć!!!???Natomiast błąd Esp usunął ale po kolejnym włączeniu zapłonu wskoczył ponwnie???Mechanik zaproponował żeby zostawić auto na kilka dni ,a on postara się poszukać przyczyny!!!
Co może być przyczyną tych błędów???????
Od kilku dni posiadam Golfika IV sprowadzony.Ciągle pali mi się kontrolka ESP i AIRBAG.Byłem u mechanika który podlączył mi auto do kompa i stwierdził że jest jakiś problem z poduszką pasażera tego błędu nie może usunąć!!!???Natomiast błąd Esp usunął ale po kolejnym włączeniu zapłonu wskoczył ponwnie???Mechanik zaproponował żeby zostawić auto na kilka dni ,a on postara się poszukać przyczyny!!!
Co może być przyczyną tych błędów???????
jak byś zapodał błędy to było by łatwiej bo przyczyn może być trochę.
poduszka mogła być wywalona choć wcale nie koniecznie a w ESP może być do ustawienia czujnik skrętu.
poduszka mogła być wywalona choć wcale nie koniecznie a w ESP może być do ustawienia czujnik skrętu.
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
poduszki raczej są na miejscu nic nie wskazuje żeby były wywalone, a jeżeli chodzi o ESP to mechanik coś wspominał o czujniku skrętu!!! Czy go się ustawia???jjacekkx pisze:jak byś zapodał błędy to było by łatwiej bo przyczyn może być trochę.
poduszka mogła być wywalona choć wcale nie koniecznie a w ESP może być do ustawienia czujnik skrętu.
czasami wystarczy zdjąć kierę i odpowiednio ustawić taśmę (zwijak) a kontrolka zgaśnie lecz błąd w pamięci pozostanie i wystarczy go skasować, czasami też trzeba przeprowadzić adaptację czujnika i po krzyku.pawelh pisze:czujniku skrętu!!! Czy go się ustawia
ostatecznym wyjściem jest wymiana taśmy (zwijaka) pod kierownicą,czasami czujnik pada.
Jak masz ustawioną kierownicę podczas jazdy na wprost ?
A z poduszką by trzeba było popatrzeć vagiem w blokach pomiarowych co mówią, może też być detal.
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
-
- Użytkownik
- Posty: 283
- Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
- Lokalizacja: Grudziądz
Kierownica jest ustawiona prawidłowo. Auto sprowadziłem z Niemiec gdzie wymienono prawą lampę i był malowany prawy błotnik ( lekka stłuczka ) czy to mogło mieć wpływ na AIRBAG, a może przy tej lampie znajduje się jakiś czujnik?????jjacekkx pisze:czasami wystarczy zdjąć kierę i odpowiednio ustawić taśmę (zwijak) a kontrolka zgaśnie lecz błąd w pamięci pozostanie i wystarczy go skasować, czasami też trzeba przeprowadzić adaptację czujnika i po krzyku.pawelh pisze:czujniku skrętu!!! Czy go się ustawia
ostatecznym wyjściem jest wymiana taśmy (zwijaka) pod kierownicą,czasami czujnik pada.
Jak masz ustawioną kierownicę podczas jazdy na wprost ?
A z poduszką by trzeba było popatrzeć vagiem w blokach pomiarowych co mówią, może też być detal.
ta "lekka stłuczka" (wiesz jak lekka ? )...to może mieć związek z poduszką i to właśnie pasażera, mogła wystrzelić a wtedy nawet jeśli została wymieniona poduszka trzeba też wymienić sterownik ,przy lampie nie ma żadnego czujnika, może być uszkodzona taśma, niestety trzeba by było dokładnie sprawdzić vagiem, ciężko tak na odległość cokolwiek powiedzieć. Tylko vag i błędy, wtedy coś można mówić, tak możemy tylko gdybać.pawelh pisze:Kierownica jest ustawiona prawidłowo. Auto sprowadziłem z Niemiec gdzie wymienono prawą lampę i był malowany prawy błotnik ( lekka stłuczka ) czy to mogło mieć wpływ na AIRBAG, a może przy tej lampie znajduje się jakiś czujnik?????
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
Podłużnica nie była ruszona szyby wszystkie są orginalne tylko ten błotnik i lampa.Gdzie można kupić vag albo skąd można ściągnąć?jjacekkx pisze:ta "lekka stłuczka" (wiesz jak lekka ? )...to może mieć związek z poduszką i to właśnie pasażera, mogła wystrzelić a wtedy nawet jeśli została wymieniona poduszka trzeba też wymienić sterownik ,przy lampie nie ma żadnego czujnika, może być uszkodzona taśma, niestety trzeba by było dokładnie sprawdzić vagiem, ciężko tak na odległość cokolwiek powiedzieć. Tylko vag i błędy, wtedy coś można mówić, tak możemy tylko gdybać.pawelh pisze:Kierownica jest ustawiona prawidłowo. Auto sprowadziłem z Niemiec gdzie wymienono prawą lampę i był malowany prawy błotnik ( lekka stłuczka ) czy to mogło mieć wpływ na AIRBAG, a może przy tej lampie znajduje się jakiś czujnik?????
w mk4 masz OBD2pawelh pisze:Gdzie można kupić vag albo skąd można ściągnąć?
zobacz ten post:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=119235
weź pod uwagę datę postu i, że niektóre aukcje mogą być już zakończone...
jak byś był zdecydowany to bierz na wtyk USB.
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
Wymieniłem taśmę pod kierownicą ( kupiłem używaną )!!!Błąd poduszki udało mi się usunąć za pomocą polskiego VAG i kontrolka się już nie świeci!!!! SUKCES!!!!jjacekkx pisze:jak byś zapodał błędy to było by łatwiej bo przyczyn może być trochę.
poduszka mogła być wywalona choć wcale nie koniecznie a w ESP może być do ustawienia czujnik skrętu.
Ale nadal nie mogę usunąć błędu ESP( paląca się kontrolka z wykrzyknikiem)!!!
Vag pokazuje mi takie błędy:
778-ten błąd można czasowo usunąć ale później wskakuje na nowo(po pokręceniu kierownicą )
1423 C0907379 ESP CAN V005-tego błedu nie mogę usunąć wogóle!!!
Co te błędy oznaczają????
00778-Czujnik kąta sterowania – G85 (uszkodzony/lub złe położenie taśmy kier.)
jeżeli ustawiłeś prawidłowo taśmę i kierownicę (do jazdy na wprost) to pozostaje przeprowadzenie adaptacji.Nie jestem zwolennikiem taśm używanych, bo w większości pochodzą one z tłuczonych aut i nie wiesz czy poducha wystrzeliła itp., zwijak to rzecz eksploatacyjna czasami jest ok a czasami sama od siebie padnie, przeważnie dotyczy to czujnika skrętu który po prostu się wyciera.
Tu masz instrukcję adaptacji czujnika.
drugi błąd jak możesz to zapodaj cały, istnieje prawdopodobieństwo, że nie uda się przeprowadzić adaptacji ,właśnie przez niego.pozdrawiam
jeżeli ustawiłeś prawidłowo taśmę i kierownicę (do jazdy na wprost) to pozostaje przeprowadzenie adaptacji.Nie jestem zwolennikiem taśm używanych, bo w większości pochodzą one z tłuczonych aut i nie wiesz czy poducha wystrzeliła itp., zwijak to rzecz eksploatacyjna czasami jest ok a czasami sama od siebie padnie, przeważnie dotyczy to czujnika skrętu który po prostu się wyciera.
Tu masz instrukcję adaptacji czujnika.
drugi błąd jak możesz to zapodaj cały, istnieje prawdopodobieństwo, że nie uda się przeprowadzić adaptacji ,właśnie przez niego.pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
Kolego może podpowiesz mi jak powinna być prawidłowo zamontowana ta taśma. Kierownicę mam na wprost ale taśmę można przekręcić tylko 3,5 obrotu!Jak ją ustawić prawidłowo jaka jest zasada??jjacekkx pisze:00778-Czujnik kąta sterowania – G85 (uszkodzony/lub złe położenie taśmy kier.)
jeżeli ustawiłeś prawidłowo taśmę i kierownicę (do jazdy na wprost) to pozostaje przeprowadzenie adaptacji.Nie jestem zwolennikiem taśm używanych, bo w większości pochodzą one z tłuczonych aut i nie wiesz czy poducha wystrzeliła itp., zwijak to rzecz eksploatacyjna czasami jest ok a czasami sama od siebie padnie, przeważnie dotyczy to czujnika skrętu który po prostu się wyciera.
Tu masz instrukcję adaptacji czujnika.
drugi błąd jak możesz to zapodaj cały, istnieje prawdopodobieństwo, że nie uda się przeprowadzić adaptacji ,właśnie przez niego.pozdrawiam
Drugi błąd :1423
dokładnie tak, możesz też vagiem podejrzeć w blokach pomiarowych (blok 05-nie jestem pewny nie pamiętam) po zatrzymaniu auta -koła na wprost , jak ustawiony jest czujnik skrętu (skala w stopniach), dopuszczalne odchylenie 5 stopni.Mash pisze:tasme mozna przekrecic dwa i pol raza w lewo i dwa i pol raza w praw0, ustaw ja w pozycji zero majac kola na wprost i pamietaj przy zakladaniu kierownicy zeby taki punkt wybity na kierownicy zgadzal sie z tym wybitym na tej kolumnie na ktorej montujesz kierownice
01423 lateral acceleration sensor G200-electric circuit failure (boczny sensor przyspieszenia).
czujnik który znajduję się na kolumnie kierownicy, najprawdopodobniej padnięty, może tylko nie podłączony, lub kłania się używana taśma, mimo to adaptacja powinna przejść pomyślnie.pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 355 gości