zielony czy czerwony

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pt sie 31, 2007 20:33

A jak ten płyn się wymienia ? U mnie pompa się odzywa jak skręce koła na max. w lewo, ale nie zawsze, a na zimnym silniku lekko wyje.


VR6 + STAG 300

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt sie 31, 2007 20:47

Prędzej wlałbym do wspomagania olej z podnośnika hydraulicznego lub jakis olej amortyzatorowy niz olej transformatorowy.



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt sie 31, 2007 20:53

stempel72
Jesli skręcisz max w lewo lub prawo i pompa zawyje, to jest normalne zjawisko. A jak wymienić płyn? Najlepiej z kanału, odkręcasz przewód guby od pompy wspomagania - ten grubszy elastyczny(w najniższym punkcie) i spuszczasz stary płyn. odpalasz silnik dosłownie na moment i w tym czasie skręcasz kierownicą max w lewo i prawo . Gasisz silnik, zakładasz wąż na pompę i zalewawsz nowy płyn do poziomu max. Odpalasz silnik, kręcisz kierownicą do oporu w lewo i prawo kilka razy aby odpowietrzyc układ. Odczekujesz kilka chwil i sprawdzasz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, dolewasz do poziomu sredniego pomiedzy min a max i można jeździć. Oczywiści można całą sytuację powtórzyć, wtedy przepłuczesz układ i pozbędziesz się resztek starego płynu.
Ostatnio zmieniony pt sie 31, 2007 21:04 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 2 razy.



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » sob wrz 01, 2007 10:42

GRIZLI, ja wiem że pompa wyje przy max skręceniu kół, ale u mnie dodatkowo jak ruszam to chrobocze, jak zatrzymam auto to już cisza. Napewno to nie przeguby, bo oba wymienione i mech. stwierdził że to pompa. Nie wiem czy wymiana płynu może pomóc ? Zresztą w polsce nie ma fachowców do naprawy VR6 i do czego się nie dotkną to zjebią. Ostatnio właśnie po wymianie przegubów musiałem robic pełną geometrię bo p. mech. twierdził że można odpina zwrotnice od amortyzatora, bo tam panie nie ma regulacji. Oczywiście zanim auto zaczęło normalnie jeżdzi, geometria była poprawiana 2 razy - nasi fachowcy :) Jak wyjmowali kable zapłonowe to oczywiście pourywali bo po co pomyślec. :owca:

ITD... normalnie kór...ica bierze i scyzoryk sam się otwiera w kieszeni.
Ostatnio zmieniony sob wrz 01, 2007 10:44 przez stempel72, łącznie zmieniany 1 raz.


VR6 + STAG 300

bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » sob wrz 01, 2007 22:58

ja mam zalany czerwony i dobrze się sprawuje. jak pojechałem do serwisu i zapytałem o olej do wspomagania to pierwsze pytanie brzmiało jakiego koloru mam korek od zbiornika płynu(być może ma to jakieś znaczenie).hałasowanie przy skrajnym położeniu wg mnie to norma chociaż jeden z fachmenów stwierdził, że jest to oznaką dziadzienia płynu. ja na razie olewam takie opinie. dopóki układ jest szczelny i wszystko działa to po co ruszać



Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » ndz wrz 02, 2007 09:30

Ja mam wlany zielony, a co do popmy ze wyje lub chrobocze to wystarczy ze gdzies masz niedokrecona obejme lub mala dziurke w przewodzie i przez nia dostaje sie powietrze i wtedy jest wlasie taki efekt. A moze poprostu juz jest pompa do wymiany...


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » ndz wrz 02, 2007 16:00

Ja jezdzilem na czerwonym od zakuopu samochodu az pompa zaczela mi wyc i przeskakiwac. Pojechalem do goscia ktory zajmuje sie regeneracja pomp wykrecil moja stara i wkrecil zregenerowana jak nowka.... Jak spuszczal plyn to lecialo samo bloto, zalal mi spowrotem czerwonym i powiedzial ze VW jezdzi na czerwonym nawet korek od zbirniczka oznacza kolor plynu. Powiedzial mi tez ze plyn od wspomy powinno sie wymieniac raz na jakis czas bo kiedy pompa pracuje zbieraja sie w plynie po dluzszym czasie drobne opilki metalu ktore powoduja uszkodzenia pompy. Dlatego jak spuszczal mi olej lecialo bloto, az gesty ;/. Ja mam zalany czerwony mobila i nie narzekam.

[ Dodano: Nie Wrz 02, 2007 16:04 ]
Gr@rM! pisze:ze gdzies masz niedokrecona obejme lub mala dziurke w przewodzie i przez nia dostaje sie powietrze i wtedy jest wlasie taki efekt.
nie zawsze.... zalezy jakie ma objawy, jesli piszczy lub trzeszczy przy skrecaniu oznacza to ze moze miec luzny pasek wtedy bedzie przerywalo wspomaganie, jesli caly czas wyje przy skrecaniu mocniej a jak nie rusza kierownica slabiej tzn. ze pompa konczy zycie i nie pomorze mu dokrecanie opasek ani wymiana plynu (na dluzsza mete), nie lepiehj szuka odrazu pompy.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz wrz 02, 2007 19:13

Witam, panowie dołącze sie do tematu o wspomaganiu, a mianowicie nam pytanie, ostatnio u siebie w kanale zobaczyłem ze w przekładni kierowniczej jest rurka stalowa która łączy oba konce przekładni i wchodzi w takie gumowe pierścienie które są przy tych osłonach harmonijkowych po lewej i prawej stronie, pytam o to bo ta rurka u mnie jest bezpośrednio pod elastycznym łącznikiem rury wydechowej i prawie ją dotyka, zauwazyłem tez jak chciałem ją ruszyc ze dość łatwo mozna ta rurkę wyjąć z tych gum. Moje pytanie brzmi do czego słuzy ta rurka? Czy leci ją tylko powietrze z jednej na drugą strone, jak przestrzen pod osłonami harmonijkowymi z jednej strony sie zmniejsza a z drugiej zwiększa? Czy u was tez ta rurka jest tak blisko rury wydechowej i czy orginalnie nie powinna byc tam jakaś osłona termiczna tak jak na podwoziu ?



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » ndz wrz 02, 2007 19:18

szatanek pisze: Czy leci ją tylko powietrze z jednej na drugą strone, jak przestrzen pod osłonami harmonijkowymi z jednej strony sie zmniejsza a z drugiej zwiększa?
tak, dokładnie po to ona jest.
Jeśli masz ją blisko wydechu tzn że jest u góry czyli jest źle zamocowana.
Powinna być na dole między przekładnią a sankami.
Jak chce Ci sie bawić to możesz ją przełożyć ale chyba nie ma takiej konieczności.
pozdr



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz wrz 02, 2007 19:53

Q.bak czyli musiałbym przekręcic o ok 180 st. te gumowe pierścienie razem z harmonijkami tak? Czyli musiałbym tez poluzowac opaski? Od razu zauwazyłem ze w tym miejscu ta rurka nie bardzo pasuje i musiała byc troszke zgięta.
A jak jest z osłoną ma byc czy nie ? na allegro widziałem ze jakaś osłona jest :
http://www.allegro.pl/item229282528_vw_ ... nica_.html



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » ndz wrz 02, 2007 22:58

szatanek pisze:A jak jest z osłoną ma byc czy nie ?
no faktycznie na tym zdjęciu jest ale to od mk3 więc może dopiero potem zaczęli montować, albo zależało to od silnika. Szczerze to pierwszy raz widze taką osłone.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt wrz 04, 2007 13:58

Powiedzcie mi jeszcze co to a element na przekładni który zaznaczyłem na fotce ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » wt wrz 04, 2007 14:38

Ja w A6 zalalem kiedys czerwonego plynu.Byla to dosc kosztowna pomylka :crazy:
Pozniej dowiedzialem sie ze do Vag'ow leje sie zielony.Taki tez po tym jak w A6 wymienilem pompe(rozszczelnilo ja i tryskal plyn :| ) zalalem zielony Febi i jest dobrze.W Golfie mialem caly czas zielony i nic sie nie dzieje.Nigdy w zyciu nie zaleje wiecej czerwonego plynu.



CaRLoos643
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 23, 2006 00:53
Lokalizacja: wlkp

Post autor: CaRLoos643 » śr wrz 12, 2007 18:53

jle plynu wchodzi do wspomagania po calkowitym spuszczeniu? czy ta buteleczka starczy na przeplukanie i zalanie? Czy trzeba wziac kilka sztuk http://allegro.pl/item241285439_plyn_do ... skoda.html

czy lepiej moze ten? http://allegro.pl/item244036949_plyn_do ... _seat.html
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 18:56 przez CaRLoos643, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 485 gości