zapowietrzone hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

zapowietrzone hamulce

Post autor: jagr14 » pt sie 31, 2007 17:23

witam!!!
mam problem z moim mk2
chodzi o to ze po wymianie klocków hamulcowych przednich pedał zaczął "wpadać w podłoge" myslałem ze to przez pompke która ciekła... wymieniłem ją... to samo sie dzieje. pare razy podpompuje i jest twardy ale po chwili znowu wpada w podłoge. wymieniłem cylinderki też nic. odpowietrzaliśmy juz wiele razy i dalej to samo. tylko włącze silnik i pedał wpada. dodam ze przy hamowaniu spadaja obroty silnika czego wcześniej nie było....
prosze o pomoc



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » pt sie 31, 2007 19:04

Sprawdź serwo, może gdzieś cieknie. Sprawdź też przewody hamulcowe, czy gdzieś nie puściły. Jeśli odpowietrzasz wciąż i wciąż jest powietrze, znaczy, że gdzieś to powietrze się dostaje. Nie ubywa płynu hamulcowego?


Everyone dies. Not everyone lives.

jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » pt sie 31, 2007 19:28

no właśnie przewody sa ok nigdzie nie ciekną a płynu nie ubywa. saewo z wierzchu tez wygląda ok. wydaje mi sie ze jak pompka ciekła to dostało sie płunu do serwo i zerzarło tą membrane co jest w środku....
ma ktos jeszcze jakieś propozycje?



jarekwolijn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 04, 2007 01:29
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: jarekwolijn » pt sie 31, 2007 22:59

Jak pekla by membrana to nie mial bys wspomagania hamulca (pedal hamulca bylby twardy, spadajace obroty tez moga o tym swiadczyc), a jak jest zapowietrzony to masz nieszczelny uklad hamulcowy, albo zle odpowietrzyles. Odpowietrzales pompke hamulcowa?



jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » sob wrz 01, 2007 09:03

odpowietrzałem tylko przy hamulcach przy kołach. odpowietrzał mechanik a właściwie dwóch. poźniej z kumplem. jak odpowietrzyć pompke?



jarekwolijn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 04, 2007 01:29
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: jarekwolijn » sob wrz 01, 2007 18:21

Pompke powinno sie odpowietrzac podczas zakladania, teraz to raczej za pozno pewnie masz powietrze w przewodach. Moze sprobuj odpowietrzac wszystkie kola co kilka dni moze bedzie dobrze po kilku razach. Odpowietrzaj zawsze najpierw kolo najdalej polozone od pompy (tylne prawe), konczonc na tym najblizej pompy (przednie lewe). Albo mozna sposcic plyn i nalac nowy odpowietrzajac przy tym (ja tak zrobilem po wymianie pompki w polonezie i bylo OK). A pompke odpowietrzalem tak: zalewalem plyn do zbiorniczkow i jedna osoba trzymala nacisniety hamulec a druga dokrecala rurki dopiero jak zaczol leciec plyn z pompy. Jak pompke zakladali w warsztacie to powinni to wiedziec.
Ostatnio zmieniony sob wrz 01, 2007 18:22 przez jarekwolijn, łącznie zmieniany 1 raz.



jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » sob wrz 01, 2007 19:16

ja sam zakładałem pompke :jezor: . chyba zrobie tak jak mówisz to moze zadziałac...zrobie tak po weekendzie. ale czy od zapowietrzonego układu mogą spadać obroty podczas naciskania hamulca????

[ Dodano: 01 Wrz 2007 19:18 ]
najwyżej czeka mnie jeszcze wymiana serwa. orientuje sie gdzieś ile to kosztuje????



jarekwolijn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 04, 2007 01:29
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: jarekwolijn » sob wrz 01, 2007 22:56

jagr14 pisze:dostało sie płunu do serwo i zerzarło tą membrane co jest w środku....
Odpowiedziales sobie na pytanie. Jak masz twardy pedal hamulca to penie serwo padlo i dostaje sie "dzikiego" powietrza do kolektora (spadajace obroty). Mozesz sprawdzic serwo w nastepujacy sposob: na zgaszonym silniku za pompuj kilka razy hamulcem i przytrzymaj, nastepnie odpal silnik i zobacz czy pedal choc troche ustapi, jesli nie to serwo do wymiany, jak tak to moze jednak nie serwo i trzeba szukac dalej. Serwo kupisz na szrocie ja w tamtym roku zaplacilem za serwo i pompe do Golfa MK1 40PLN, do MK2 pewnie bedzie podobnie. Nie wiem czy w sklepie dostaniesz serwo.



jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » ndz wrz 02, 2007 11:40

no właśnie po odpaleniu od razu jest miekki



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » ndz wrz 02, 2007 12:01

Jeśli pedał jest miękki, to nie serwo. Masz bębny z tyłu, czy tarcze? Sprawdź klocki, czy zaciski trzymają (na to jest kilka sposobów), jeśli masz bębny to sprawdź cylinderki, czy nie ciekną. Ja miałem problem polegający na tym, że w cylinderkach z tyłu nie było odpowietrzników, więc nie dało się ich do końca odpowietrzyć. A jeśli masz tarcze z tyłu, to sprawdź tam też zaciski. Może coś masz z nimi nie tak.


Everyone dies. Not everyone lives.

jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » ndz wrz 02, 2007 13:58

no właśnie cylinderki są już wymienione (jak sie okazało nie potrzebnie) mechanik otworzył bemben i powiedział że ciekną bo są mokre. ja je wymieniłem i to samo sie dzieje a były mokre bo były odpowietrzane pare godzin wcześniej....



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz wrz 02, 2007 15:17

Poprostu przód po naprawie musi się ułoży i przez kilka dni masz słabsze heble, potem zacznie to wracac do normy.


VR6 + STAG 300

jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » ndz wrz 02, 2007 18:16

tylko ze to trwa już 3 tygodnie... :jezor:



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » ndz wrz 02, 2007 19:44

jagr14 pisze:no właśnie cylinderki są już wymienione (jak sie okazało nie potrzebnie) mechanik otworzył bemben i powiedział że ciekną bo są mokre. ja je wymieniłem i to samo sie dzieje a były mokre bo były odpowietrzane pare godzin wcześniej....
Jak cylinderki mogły być mokre po odpowietrzaniu? Przecież odpowietrznik jest na zewnątrz bębna..
stempel72 pisze:Poprostu przód po naprawie musi się ułoży i przez kilka dni masz słabsze heble, potem zacznie to wracac do normy.
A z tym się nie zgodzę.

Dobra, jak odpowietrzasz heble, to schodzi całe powietrze? W każdym kole? A jak stoisz z bębnami? Może się wytarły i już nie mają odpowiedniej średnicy? Podobnie tarcze - proste?


Everyone dies. Not everyone lives.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 274 gości