Problem ze skrzynią biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

orzellocsec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lut 02, 2007 09:28
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Problem ze skrzynią biegów

Post autor: orzellocsec » śr sie 29, 2007 18:46

Witam Wszystkich.Mam problem ze skrzynią biegów.Szukałem podobnych tematów ale jeszcze proszę o fachową poradę.Problem objawił mi się wczoraj-nie mogę wbić 5 biegu.Miałem wcześniej problem z 1-szym biegiem(czasami ciężko wchodził musiałem go mocno wbijać) ale ustało.Wszystkie biegi ładnie wchodzą nic nie zgrzyta ale piątki nie wsadzę,Tak jak by coś blokowało.Próbowałem wrzucać biegi ruszając cięgna i tam bez problemu wejdą wszystkie biegi,ale nie dam rady wrzucić piątki drążkiem od biegów.Może to być wina wybieraka? Czy szukać przyczyny gdzie indziej.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 29, 2007 19:05

U Ciebie mechanizm linkowy czy drążek jest?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

orzellocsec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lut 02, 2007 09:28
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: orzellocsec » śr sie 29, 2007 19:30

Raczej mechanizm linkowy-jeżeli chodzi o te takie cięgna tutaj koło silnika.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 29, 2007 19:53

Raczej wątpię czy linkowy dlatego pytam. Musisz zajrzeć pod maskę za silnik i może fotka jak nie wiesz. A jeśli zajrzysz pod spód i zobaczysz idący od lewarka zmiany biegów do przodu do mechanizmu zmiany metalowy wałek to jest to mechanizm wałkowy. Przy skrzyni przesuwa się w tulejce umocowanej we wsporniku. Tu nie może być luzu, w razie czego do wymiany tulejka. Następnie popatrzysz na koniec przedni tego wałka, jest połączony z resztą zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów obejmą zaciskaną na śróbę i tu jest regulacja - jak się śróbę popuści to można to właściwie ustawić.
To takie prawdopodobne moim zdanie miejsca do obejrzenia ale może być coś innego, trudno na odległość powiedzieć. Myślę jednak że skoro najpierw były kłopoty z jedynką a teraz z piątką to będzie coś z tego co napisałem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr sie 29, 2007 20:11

Sciagnij mieszek od lewarka i powinna tam byc regulacja na dzwigni od zmiany biegow, taki bialy plastik ze sruba na imbus, trzeba ja poluznic i przekrecic ten plastik w odpowiednia strone. U mnie tak bylo ze nie chciala wchodzic piatka i pomoglo. Nie mozesz przesadzic z przekreceniem bo ci wsteczny nie bedzie wchodzil



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw sie 30, 2007 08:11

orzellocsec pisze:Może to być wina wybieraka?
jak najbardziej
orzellocsec pisze:Raczej mechanizm linkowy-jeżeli chodzi o te takie cięgna tutaj koło silnika.
zerknij w ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106433
jest tam zdjęcie wybieraka, które umieściłem
o to chodzi Ci zapewne to co na zdjęciu ?, jak tak to da się podregulować ...
Ostatnio zmieniony czw sie 30, 2007 08:23 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » czw sie 30, 2007 10:22

Ja mam wlasnie problem z jedynka.. zeby ja wrzucic musze delikatnie wcisnac lewarek (tak jakbym mial wrzucic wsteczny) i czasem jak wscisne za mocno to wchodzi wsteczny...


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 30, 2007 13:10

Gr@rM! pisze:Ja mam wlasnie problem z jedynka.. zeby ja wrzucic musze delikatnie wcisnac lewarek (tak jakbym mial wrzucic wsteczny) i czasem jak wscisne za mocno to wchodzi wsteczny...
jeśli lewarek ma luz góra doł to do wymiany tzw jabłko, czyli plastyk na dole lewarka, dostępny w sklepach, wymiana od dołu po ścignięciu wydechu.
Po drugie po lewej pod mieszkiem jest plastykowy prostokąt, zajrzyj tam, jego wyrobienie da taki sam efekt jak wyrobienia jabłka. Nie kupisz go chyba, trzeba dorobić i przykręcić w miejsce starego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw sie 30, 2007 15:49

pod mieszkem od lewarka powinna byc regulacja



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 30, 2007 16:47

agrala pisze:pod mieszkem od lewarka powinna byc regulacja
w mechaniżmie na wałek pod mieszkiem niema żadnej regulacji, wybite elementy trzeba wymienić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw sie 30, 2007 16:57

Paweł Marek pisze:
agrala pisze:pod mieszkem od lewarka powinna byc regulacja
w mechaniżmie na wałek pod mieszkiem niema żadnej regulacji, wybite elementy trzeba wymienić.
Nie zaszkodzi sprawdzicz czy nie ma, ja w MK2 przy walkowym mam regulacje



orzellocsec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lut 02, 2007 09:28
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: orzellocsec » pt sie 31, 2007 19:33

Udało mi się znaleźć tą piątkę podregulowałem obejmę na tym drążku os skrzyni biegów i wszystko dobrze chodzi.Dziękuje za pomoc pozdrawiam



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » pt sie 31, 2007 22:07

A jesli lewarek ma luz przod-tyl i na boki to jest mozliowsc wyregulowania tego?Ewentualnie co trzeba wymienic?


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
-chudy-
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: sob gru 02, 2006 19:23
Lokalizacja: DJA
Kontakt:

Post autor: -chudy- » pn wrz 10, 2007 12:46

panowie a ja mam problem ze wstecznym..raz dobrze wchodzi..a raz ze zgrzytem..i potem ciezko wrzucic 1...co to moze byc???


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7115f09f889ad47a.html][img]http://images45.fotosik.pl/306/7115f09f889ad47am.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 278 gości