kontrolka od oleju czasem świeci

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

kontrolka od oleju czasem świeci

Post autor: -pawlo111 » pt sie 31, 2007 12:59

Autko pali i jeżdzi ale czasami zapala się kontrolka oleju (OLEJU JEST MAX) tyle ile powinno nie wiecej. Co sie może dziać??? czy to poczatki konczenia sie silnika???

pytam w imieniu kolegi. Golf mkII silnik 1.6 benzyna


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » pt sie 31, 2007 13:45

przyczyn może być kilka.
a sprawdzałeś czujniki?
może z nimi coś jest nie tak...

możesz też mieć problem z ciśnieniem oleju?
jeżeli silnik ma trochę przedmuchy, to już nie trzyma takiego ciśnienia jak powinien, stąd świeci się kontrolka.

oblukaj też na forum.
sporo było o tym problemie.

pozdr.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Re: kontrolka od oleju czasem świeci

Post autor: Cefaloid » pt sie 31, 2007 14:27

-pawlo111 pisze:Autko pali i jeżdzi ale czasami zapala się kontrolka oleju (OLEJU JEST MAX) tyle ile powinno nie wiecej. Co sie może dziać??? czy to poczatki konczenia sie silnika???

pytam w imieniu kolegi. Golf mkII silnik 1.6 benzyna
Jak najbardziej może tak być - ale najpierw przed jakimkolwiek zakupem niech jedzie do mechanika zmierzyć ciśnienie oleju. Na tak rozgrzanym silniku że wentylator się uruchomi. Ciśnienie mniejsze niż 2 bary przy 2000obr/min to konieczność remontu. Ciśnienie dokładnie 2 bary to silnik "na granicy" zadziałania czujnika.

Jeśli ciśnienie będzie OK niech zmieni filtr oleju na "nie filtron", podobno pomaga, choć ja mam filtron i jest OK oraz czujniki oleju.

Acha: Na ciśnienie oleju nie mają wpływu przedmuchy ani zawory - tam nie ma oleju pod ciśnieniem więc nie tędy droga. Za brak ciśnienia może odpowiadać zużyta pompa oleju lub prędzej wytarte panweki.
Ostatnio zmieniony pt sie 31, 2007 14:30 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 2 razy.


Konto usunięte.

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » pt sie 31, 2007 15:20

to i jak sie pryzcye do problemu
kolega ma mk3 1,6 ta sama sztuacja ... czasami zapala sie kontrolka od oleju dodatkowo piszczy jeszcze bzyczek sygnalizacyjny
sytuacja taka ma miejsce wtedy gdy jest strasznie gorąco na dworze lub jak sie jedzie w daleka trase

wymienilismy juz olej oraz filtr wymienilismy czujnik ... nadal to samo :(

ile moze kosztowac sprawdzanie cisnienia ?



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » sob wrz 01, 2007 12:08

kubass pisze:to i jak sie pryzcye do problemu
kolega ma mk3 1,6 ta sama sztuacja ... czasami zapala sie kontrolka od oleju dodatkowo piszczy jeszcze bzyczek sygnalizacyjny
sytuacja taka ma miejsce wtedy gdy jest strasznie gorąco na dworze lub jak sie jedzie w daleka trase

wymienilismy juz olej oraz filtr wymienilismy czujnik ... nadal to samo :(

ile moze kosztowac sprawdzanie cisnienia ?
kolega mial to mkIII i u niego było tak:
Mial dokladnie te same objawy.
W czasie jazdy wlaczal sie brzeczyk. Czasem sie nie wlaczal a czasem wlaczal. bardziej przy wyzszych obrotach. Wymienial olej i nic. Silnik sprawny wszystko gra, wymienil licznik na inny zeby nie brzeczalo, chcial to jakos odlaczyc i nicccccc.
Okazało sie ze to:
simering od wałka rozrzadu.
Poprostu przy wyzszych obrotach simering przepuszczal i cisnienie chwilowo spadalo a co za tym idzie wlaczal sie alarm. Ale to tak puszczal ze nigdzie nie bylo tego nawet widac a alarm sie wlaczal. Dopiero zaczelismy juz prawie rozbierac i zobaczylismy maly ubytek oleju ale malusienki. PO wymianie simeringu wszystko OK. Juz sie brzeczyk nie wlaczyl :bigok:

simering jest po lewej stronie :foch:
Ostatnio zmieniony sob wrz 01, 2007 12:10 przez -pawlo111, łącznie zmieniany 1 raz.


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

markiz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 26, 2007 09:20
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: markiz » pn wrz 10, 2007 16:01

-pawlo111,
nie wiem czy już sobie poradziłeś z problemem, ale ja mam podobny problem w Seacie Cordoba z 94r. z silnikiem 1.9D (1Y), mianowicie najprawdopodobniej zwalił się u mnie licznik ponieważ z ciśnienia czujnika oleju w głowicy nie wychodzi masa, a kontrolka i brzęczek się zapalają po kilku sekundach pracy silnika z obrotami ponad 2000. Nie łatwo znaleźć jest licznik do diesla z obrotomierzem, analogowym licznikiem kilometrów i elektronicznym zegarkiem. Mam licznik ale nowszego typu z cyfrowym licznikiem kilometrów i niestety nie działa on jak należy: po zamontowaniu obrotomierz wychyla się na maxa, brzęczy przekaźnik od kierunkowskazów (chyba od kierunkowskazów, w każdym bądź razie w starym liczniku jest 1 kontrolka od kierunków, w nowym natomiast są 2 kontroli i tu coś nie gra), pali się non stop kontrolka od halogenów.
Czy ktoś wie jak zaadaptować taki licznik, co należy przerobić?
Pozdrawiam



hamster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 17:59
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: hamster » pn wrz 10, 2007 17:08

sprawdziłbym jeszcze termostat, bo jeżeli skacze jeszcze na dodatek temperatura to może termostat jest na wykończeniu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 299 gości