Przy wysokich obrotach szarpie silnikiem 1,3 NZ.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Przy wysokich obrotach szarpie silnikiem 1,3 NZ.

Post autor: GENE » wt sie 28, 2007 14:01

Mam taki mały problem. Silnik na wyższych obrotach chce wyjść z poduszek. Max prędkość jaką mogę nim rozwinąć to 120km/h przez to że nie wchodzi mi na max obroty. I tu mam pytanie czy ktoś może miał takie objawy w 1,3 NZ . I drugie pytanie czy ktoś z was może rozbierał pompkę paliwa, tzn wyciągał sitko z pompki i wyciągał ze zbiornika czujnik poziomu paliwa ze smokiem?
Z góry dzięki za trafne sugestie.


VWpower Golf

david81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 16:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: david81 » wt sie 28, 2007 15:48

Witam!
Ja takich objawów nie miałem co prawda,ale mogę zasugerować przeczyszczenie przepustnicy,nie zaszkodzi a może pomóc,często zbierają sie tam różne syfy,i może się coś blokuje w środku,może za mało powietrza dostaje?nic mi wiecej do głowy nie przychodzi,pozdro


mk2 vr6 robi się ;-)

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » śr sie 29, 2007 11:11

david81 przepustnice czyściłem, porzewody podciśnieniowe mam powymieniane, układ węży od odmy też wymieniony i wpięty pod filtr powietrza (nie idzie bezpośrednio na wlot powietrza do przepustnicy, żeby nie wrzucało syfu z oleju), otwór od wlotu odmy zaślepiony, świece, kopułka, palec wymienione, przepływomierz podstawiany drugi orginalny, sondę lambda wypinałem (na wypiętej jest tak samo), poprawiłem styki przewodów zasilających silnik (altrnator-rozrusznik-akumulator).
Dodam że jak go kupiłem był strasznie zamulony i od początku szarpał silnikiem na wyższych obrotach. Po wykonaniu ww zabiegów i modernizacji przy silniku golfik zacząl jaździć lepiej i mniej palić. Jednak nie mogę usunąć szarpania silnikiem na wyższych obrotach, tak jakby miał za mało paliwa, albo raczej jakby następowało chwilowe odcięcie paliwa. Może dostaje za mało powietrza, bo w tym samym czasie jak silnik szaleje to i przepływomierz szaleje (ale przepływomierz podstawiałem drugi). Został mi więc układ zasilania paliwem i układ powietrzny do dokładnego sprawdzenia. Dodam, że czyjnik położenia przepustnicy jest prawidłowo wyregulowany.


VWpower Golf

fix123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: fix123 » śr sie 29, 2007 14:50

GENE pisze:david81 przepustnice czyściłem, porzewody podciśnieniowe mam powymieniane, układ węży od odmy też wymieniony i wpięty pod filtr powietrza (nie idzie bezpośrednio na wlot powietrza do przepustnicy, żeby nie wrzucało syfu z oleju), otwór od wlotu odmy zaślepiony, świece, kopułka, palec wymienione, przepływomierz podstawiany drugi orginalny, sondę lambda wypinałem (na wypiętej jest tak samo), poprawiłem styki przewodów zasilających silnik (altrnator-rozrusznik-akumulator).
Dodam że jak go kupiłem był strasznie zamulony i od początku szarpał silnikiem na wyższych obrotach. Po wykonaniu ww zabiegów i modernizacji przy silniku golfik zacząl jaździć lepiej i mniej palić. Jednak nie mogę usunąć szarpania silnikiem na wyższych obrotach, tak jakby miał za mało paliwa, albo raczej jakby następowało chwilowe odcięcie paliwa. Może dostaje za mało powietrza, bo w tym samym czasie jak silnik szaleje to i przepływomierz szaleje (ale przepływomierz podstawiałem drugi). Został mi więc układ zasilania paliwem i układ powietrzny do dokładnego sprawdzenia. Dodam, że czyjnik położenia przepustnicy jest prawidłowo wyregulowany.
witam
proponuje sprawdzić czujnik temperatury niebieski miałem podobne objawy...rozgrzej auto i wyłącz czujnik zobaczysz co bedzie się działo druga sprawa to przepływomierz może jest brudny warto w benzynie umyć go.



Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » czw sie 30, 2007 14:06

fix123 przepływomierz wymieniałem na drugi oryginalny i objawy są takie same już pisałem, a czujnik jest sprawny. Po wypięciu na rozgrzanym silniku niebieskiej wtyki z czujnika niebieskiego lekko wzrastają obroty. Jest :okej: . :rotfl: :rotfl: :rotfl:


VWpower Golf

fix123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: fix123 » czw sie 30, 2007 15:50

GENE pisze:fix123 przepływomierz wymieniałem na drugi oryginalny i objawy są takie same już pisałem, a czujnik jest sprawny. Po wypięciu na rozgrzanym silniku niebieskiej wtyki z czujnika niebieskiego lekko wzrastają obroty. Jest :okej: . :rotfl: :rotfl: :rotfl:

a masz obrotomierz po wyjęciu ile pokazuje ci obrotów po wyjęciu powinny one spaść a nie podnieść...dla pewności sprawdź czujnik miernikiem: 2000-3000 ohm na zimnym silniku a na cieplym 200-300 ohm. Jak walnie czujnik niebieski to słabo odpala na ciepłym silniku bo go zalewa i auto wiecej pali. Druga sprawa to sprawdziłeś sondę lambda? świece kopułkę palec przewody
Ostatnio zmieniony czw sie 30, 2007 15:54 przez fix123, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » śr wrz 12, 2007 21:02

Po zdjęciu wtyczki z niebieskiego czujnika obroty wzrastają. Jeśli na zimnym silniku na czujniku jest ookoło 2-3kΩ, a na ciepłym jest 200-300Ω i czujnik robi za ssanie, to jeśli się zdejmie wtykę z czujnika to mamy więcej niż 2-3kΩ, czyli podniosą się obroty.
Znalazłem ostatnio walniętą fajkę na świecy (przewody są nowe). VWpower był przez to mniejszy, ale i tak jeszcze nie pracuje jak MH.


VWpower Golf

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 373 gości