Czujnik temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arus666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lis 15, 2006 14:04
Lokalizacja: Łódź

Czujnik temperatury

Post autor: arus666 » pn sie 27, 2007 11:28

Witam

Mam problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej. Jakiś czas temu wskaźnik temeperatury wskazywał poprawnie 90° podczas jazdy, ale niestety coś od pewengo czasu zaczął zaniżać - wskazywał około 70°. Wymieniłem czujnik na nowy, myśląc, że to załątwi sprawę, ale sytuacja się odmieniła. Na nowym czujniku wskazówka wskazuje 110-120° podczas jazdy. Dogadałem się z facetem w sklepie i pozwolił mi sprawdzić kolejny czujnik i było tak samo.
Czy miał ktoś podobny problem??? może to wina "zegara"
Dodam jeszcze, że temperatura cieczy chłodzącej jest prawidłowa czyli około 90°, bo jak dłużej stoję w korkach to słyszę jak załącza się wiatrak na chłodnicy, a z tego co wiem to on załącza się przy około 98°
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ddChavez
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
Kontakt:

Post autor: ddChavez » pn sie 27, 2007 11:41

Problem jest z tymi czujnikami. Nie wiem jak oni je robią ale ciężko trafić na dobry. Ja teraz też mam tak, że pokazuje 110-120st mimo, że temperatura jest w normie. Póki co się tym nie przejmuję. Można zawsze w razie czego dobrać odpowiedni rezystorek i wlutować w przewód od czujnika. Taka ręczna korekcja wskazań ;)


[url=http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg][img]http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg[/img][/url]

seb0s
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt cze 16, 2006 21:32
Lokalizacja: KULEJE 25km od Częstochowy
Kontakt:

Post autor: seb0s » pn sie 27, 2007 11:45

Mam identyczny problem jak Ty, najpierw oryginalny czujnik zaniżał o jakieś 20st, później padł całkowicie i auto nie chciało zapalać, po wymianie czujnika auto zapala, ale zawyża temperaturę o jakieś 20 st.

Jaki kupiłeś czunik fabryczny w ASO czy jakiś zamiennik?

Jak kupiłeś zamiennik to niestety tak już jest. Albo kupić oryginalny za ponad 100zł albo się przyzwyczaić :bigok:.


Oceń mojego Golfa:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64620&postdays=0&postorder=asc&start=15

arus666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lis 15, 2006 14:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arus666 » pn sie 27, 2007 11:52

Niestety kupiłem zamiennik. Rozmawiałem w innym sklepie i koleś mówi, że ma takie ze 3 na 4 są dobre, więc może u niego sprawdzę jeszcze. Denerwuje mnie fakt, że potrafi mi zacząć migać kontrolka temeperatury (jak długo w korku stoję), bo trochę wiatrak na chłodnicy szwankuje, ale dziś lub jutro mam zamiar go wymienić.
Z tego co czytałem na forum to zamienniki są kiepskie, jakieś rady ???



seb0s
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt cze 16, 2006 21:32
Lokalizacja: KULEJE 25km od Częstochowy
Kontakt:

Post autor: seb0s » pn sie 27, 2007 12:02

jedyne wyjście jest kupić czujnik w ASO, przeważnie jest tak że na 4, 3 zawyżają. Ja jak na razie będę jeździł z takim.

ddChavez nie wiesz może na którym kabelku trzeba by było wlutować opornik i mniej więcej jakiej wartości?


Oceń mojego Golfa:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64620&postdays=0&postorder=asc&start=15

Awatar użytkownika
Baracus86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Baracus86 » pn sie 27, 2007 12:05

mi tez zaniża temperaturę :/
jak sie nagrzeje to mam kolo 80 stopni zamiast te 90 :D ale narzazie nie ruszam tego


:satan: My DEVIL :satan: juz nie ma :(
Jest e36 M52b25 :)
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » pn sie 27, 2007 12:25

Przypuszczam, że skoro najpierw zauważyłeś że jest 70 stopni, to siadł (powiedzmy) termostat. Wymieniając czujnik na podróbkę masz właśnie takie głupoty na wskaźniku, gdybyś wstawił nowy oryginał to pewnie dalej wskazywałby 70. Już przerabiałem czujnik, żaden, ale to żaden zamiennik nie wskazywał dobrze, tylko 110-120, po co "oni" je robią wogóle? Na moje oko wstawiłbym z powrotem stary i pogrzebałbym przy termostacie, uwaga, jego też trzeba dobrze kupić, oryginałkę lub np. wahlera, bo na oryginale tak też pisze.

[ Dodano: 27 Sie 2007 12:27 ]
Aha, wymiana może nie jest wygodna, ale innaczej się nie sprawdzi skąd te 70 stopni...



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pn sie 27, 2007 12:32

Też przerabiałem ten problem - na czujniku firmy Kraft bodajże ,pokazywał też 110-120'C
w końcu wstawiłem "Topran'a" i było git..

tyle ,że u mnie zaniżał też sam wskaźnik

zanim zacznie się zabawę z czujnikami ,najlepiej najpierw sprawdzić jakimś termometrem rzeczywistą temperaturę silnika i rezystancję (przy różnych temperaturach) na stykach 1 i 3 czujnika
z tych styków korzysta sterownik wtrysku - jeśli rezystancja jest ok. (a napięcie we wtyczce ok. 5V) to nie ma co się przejmować
poprostu te wskaźniki są lipne ,zresztą można je wyjąć i skorygować to co pokazują..



arus666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lis 15, 2006 14:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arus666 » pn sie 27, 2007 12:45

Termostat wymieniałem ostatniej zimy bo był walnięty i z tego co pamiętam to właśnie wahlera wsadziłem, bo poczytałem wcześniej trochę na forum.
Temperatury termometrem jeszcze nie mierzyłem, ale chyba jest ok, bo wentylator na chłodnicy załącza się w typowych sytuacjach (gdy postoję w korkach)

Dzięki wszystkim za rady.

Wentylator na chłodnice warto kupić nówke orginał, czy bawić się w zamienniki ???



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pn sie 27, 2007 12:47

wojtas_GT pisze:Na moje oko wstawiłbym z powrotem stary i pogrzebałbym przy termostacie, uwaga, jego też trzeba dobrze kupić, oryginałkę lub np. wahlera, bo na oryginale tak też pisze.
no widzisz , ja właśnie w ten sposób wrobiłem się w niepotrzebną wymianę termostatu ,a później czujnika i okazało się ,że wszystko było dobrze tylko wskaźnik zaniżał..
dlatego najpierw polecam skołować termometr i sprawdzić temp. otwierania termostatu ,pierwszego i drugiego biegu wentylatora ..

[ Dodano: 27 Sie 2007 12:54 ]
arus666 pisze:Wentylator na chłodnice warto kupić nówke orginał, czy bawić się w zamienniki ???
orginał majątek kosztuje ,ja zakładałem rok temu "Topran-a" :) za 96zł i narazie śmiga bez zarzutu..



Awatar użytkownika
ddChavez
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
Kontakt:

Post autor: ddChavez » śr sie 29, 2007 13:13

seb0s pisze:jedyne wyjście jest kupić czujnik w ASO, przeważnie jest tak że na 4, 3 zawyżają. Ja jak na razie będę jeździł z takim.

ddChavez nie wiesz może na którym kabelku trzeba by było wlutować opornik i mniej więcej jakiej wartości?
Trochę się pospieszyłem. Zapomniałem, że im większa temperatura, tym mniejsza rezystancja. Należy więc zmniejszyć rezystancję a nie zwiększać. Myślę, że w takim razie należałoby równolegle a nie szeregowo wlutować rezystor. Co do wartości to nie mam pojęcia. Najlepiej chyba eksperymentalnie... Są rezystorki takie o regulowanej pokrętłem rezystancji więc można by popróbować takim, jak znajdzie się odpowiednią wartość to dopiero wlutować o odpowiedniej stałej rezystancji.
Hmm, ale czy to ma sens? Tyle zachodu... Chyba jednak lepiej kupić dobry czujnik ;)


[url=http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg][img]http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » śr sie 29, 2007 13:38

ddChavez pisze:Trochę się pospieszyłem
Eee tam ,właśnie wcześniej dobrze napisałeś :) jeśli czujnik zawyża (podaje za niską rezystancję) to trzeba ją zwiększyć ,dorzucając w szereg rezystor (czy też potencjometr ;) )



Awatar użytkownika
ddChavez
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
Kontakt:

Post autor: ddChavez » śr sie 29, 2007 13:42

Matador, zapętliłem się strasznie :bigok: Jeśli zależność rezystancji od wskazywanej temperatury jest liniowa to wyszło mi, że na każde 10st przypada zmiana rezystancji o jakieś 330 Omów.


[url=http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg][img]http://img91.imageshack.us/img91/4503/beztytuu1pk4.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » śr sie 29, 2007 13:45

czy liniowa jest to nie wiem zwłaszcza ,że z tego co mi się kojarzy ,to na pinach od wentylatora (2 i 4) była inna rezystancja niż na tych do sterownika



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 389 gości