Silnik wariuje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Silnik wariuje

Post autor: Yuri » śr sie 22, 2007 20:05

Mam nastepujacy problem.

Po roku uzytkowania wyjalem gaz. Nie wiem czy to wina montazu,samej instalacji, regulowania. Po prostu nie wiem ale wiem jedno ze zalozylem go w padzierniku 2006 i gdzies do czerwca tego roku wszystko bylo ok,a pozniej sie zaczelo. Rozwalona obudowa filtra powietrza. Zamiennikow z tego co sie dowiedzialem brak. Na szrotach tez nic. Nowa w ASO 400zl. Ogolnie spalanie LPG na trasie wynosilo ok. 12-13l przy czym 90% jezdzilem sam z lekkim bagazem. O spalaniu w miescie nawet nie wspominam. Regulowalem ustrojstwo od czerwca juz 4 razy i zero efektow.Nie wiem czy to wina gazu ale prawdopodobnie tez szlag trafil ECU. Do 2500 rpm auto po prostu nie jedzie,dusi sie, przy dodawaniu gazu szarpie w calym zakresie obrotow, a malo tego obroty sie koncza na 5000 :?. Po prostu wyzej sie nie chce krecic.

Po wyjeciu gazu wystepuja objawy takie jak opisalem wyzej a dodatkowo jak np. zapale auto to obroty wchodza na 2000-2200 i baaaardzo powoli opadaja do poprawnej wartosci. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy goracy. To samo sie dzieje np. na swiatlach jak dam na "luz" (chociaz nie zawsze i to tez jest dziwne). No i spalanie Pb tez wzroslo o ok. 2l w porownaniu do stanu przed zalozeniem LPG. Bylem u czlowieka ktory mi podlaczyl auto pod kompa i nic nie wykazalo. Nie wiem czy to ma znaczenie ale program, ktorym mi sprawdzal byl chyba Boscha. Byl tez problem z falujacymi obrotami i gasnacym autem ale po wyczyszczeniu przepustnicy jest OK.

Wiem ze troche sie rozpisalem ale juz sam nie wiem co robic. Jak go oddam do ASO i to rzeczywiscie blad sterownika no to wiadomo jakie beda koszta nowego w ASO. Jak jeszcze mozna sprawdzic co mu dolega bo mi sie juz pomysly koncza? :(

P.s. Jesli to ma jakies znaczenie to instalka byla II generacji.

[ Dodano: Czw Sie 23, 2007 10:54 ]
Podbijam temat i mam pytanie. Czy moze to byc sonda Lambda? I czy jakby bylo cos z nia rzeczywiscie nie tak to by wyszlo po podlaczeniu do kompa?



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » czw sie 23, 2007 20:08

Uszkodzenie sondy lambda było by zasygnalizowane błędem w sterowniku, ja ci mogę poradzić żebyś odpiął akumulator na noc po czym odpalił auto i zostawił je na wolnych obrotach do pełnego rozgrzania a najlepiej do załączenia wentylatora chłodnicy po takim zabiegu sterownik dostosuje się do pracy na benzynie a jeżdżąc na gazie komputer niestety ustawił się inaczej odpięcie aku spowoduje reset kompa a praca na wolnych obrotach tak jak już pisałem jego adaptację do nowych warunków i przede wszystkim musisz trochę pojeździć żeby silnik przyzwyczaił się powrotem do PB


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » czw sie 23, 2007 22:24

Ok. Akumulator odpialem. Podlacze jutro i zobaczymy czy cos pomoze.

[ Dodano: Sob Sie 25, 2007 09:30 ]
Nietety zabieg nic nie pomogl. Jak bylo tak jest :(



Awatar użytkownika
Dziadol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 09, 2007 20:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

zmiana obrotów.

Post autor: Dziadol » sob sie 25, 2007 21:57

Witam serdecznie .Podepne się pod temat.

Mianowicie mam podobny problem,i nie moge go rozwiazać.
Oczywiście chodzi o MK3 silnik 1.4 ABD.
Silnik po odpaleniu ma przez moment obroty ok. 1000 obr. (normal)
Jak silnik się lekko nagrzeje obroty zaczyanją spadać do 600-700 odrotów ,że zaczyna silnik strasznie szarpać i w końcy gaśnie.
Jak ponownie odpale przycisne gaz do 4000 -5000 obr. i zwolnie pedał gazu obroty spadają do ok.2500 obr. przez momencik popracuje na w/w obrotach i spada ponownie do 500-700 obr ,telepie silnik przez kilka minut i zgasnie.
Tak samo podczas jazdy .Jak traci moc i obroty musze mu dodać gazu do momentu załapania właściwych obrotów.
Sprawdzałem kable swiece ,jest OK.
Dokonywałem resetu czujnika halla przez wyłączenie na noc akumulatora i odpalenie bez bazu do włączenia wentylatorka.Nic nie dało.
Pewnego razu po w/w procedurce rano jak odpaliłem auto to obroty same smigały na 4000-5000 obr. o nie spadłay ,musiałem wyłaczyć autko i tak kilka razy był taki objaw.

Czesto zdaża się także ,że jak tak ledwie chodzi na obr.600-700 obr. wpada na normalne obroty 850-900 obr. lecz po momencie ponownie spada do 600-700.

Słychać także jakby gdzieś uchodziło czy zasysało powietrze .Szukałem peknietych przewodów kilka podejżanych wymieniłem lecz nadal słychać .

Prosze o sugestie co z tym Golfem jest ....

Pozdro....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 378 gości