czujnik oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafal.d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lis 12, 2005 14:11
Lokalizacja: bytom

czujnik oleju

Post autor: rafal.d » pt sie 24, 2007 19:04

witam
mam pytanie czy moge podpiac do masy przewod z dolnego czujnika oleju aby pozbyc sie wlaczania bzyczka i migania kontrolki oleju.
wymienilem juz oleje ,filtry, czujniki a to badziewie dalej sie wlacza.
czy jest moze jeszcze jakis inny sposob na odciecie tego.


rafal.d

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pt sie 24, 2007 19:24

mierzyłeś ciśnienie oleju ?



rafal.d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lis 12, 2005 14:11
Lokalizacja: bytom

Post autor: rafal.d » pt sie 24, 2007 19:33

tak to juz tez robilem i jest ok


rafal.d

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pt sie 24, 2007 19:37

jeśli ciśnienie i czujnik jest ok. to gdzieś jest przerwa być może na przewodzie, podłącz go do masy ,powinno przestać brzęczeć, jeśli nie to sprzwdź przewód..



rafal.d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lis 12, 2005 14:11
Lokalizacja: bytom

Post autor: rafal.d » pt sie 24, 2007 19:40

oki tak zrobie mam nadzieje ze pomoze. bo nie daje rady jezdzic kiedy auto sie rozgrzeje i zaczyna wyc


rafal.d

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pt sie 24, 2007 19:46

rafal.d pisze:oki tak zrobie mam nadzieje ze pomoze. bo nie daje rady jezdzic kiedy auto sie rozgrzeje i zaczyna wyc
a na zimnym nie wyje?? to by znaczyło ,że jednak za niskie masz ciśnienie :bajer:
na rozgrzanym silniku ile ci wychodziło?



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pt sie 24, 2007 20:17

tak by wychodziło. Nie wiem dlaczego większość ludzi gdy zaczyna migać kontrolka wymienia czyjniki przewody oskarża o błędne działanie liczniki.
NAJPIERW KONTROLA SILNIKA.

A tak pozatym to zmasowanie przewodu spowoduje wyłączenie brzęczyka


Obrazek Obrazek

rafal.d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lis 12, 2005 14:11
Lokalizacja: bytom

Post autor: rafal.d » pn sie 27, 2007 18:01

jak jest zimny silnik to wszystko jest ok. cyrki zaczynaja sie kiedy silnik jest rozgrzany. zazwyczaj jest to moment tuz przed lub po wlaczeniu sie wenytylatora.mechanior mierzyl cisnieia i mowil ze jest ok. nie wiem jakie byly wartosci.chcialbym sie pozbyc jakos tego buczenia i migania domowym sposobem ze tak powiem.


rafal.d

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pn sie 27, 2007 18:21

rafal.d pisze:mechanior mierzyl cisnieia i mowil ze jest ok. nie wiem jakie byly wartosci
moim zdaniem powinieneś jeszcze raz podjechać nawet do innego mechanika ,niech wkręci manometr ,rozgrzeje porządnie silnik i zobacz sam co pokaże..
thebishop pisze:Nie wiem dlaczego większość ludzi gdy zaczyna migać kontrolka wymienia czyjniki
:bigok: chyba taka narodowa przywara ;)



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn sie 27, 2007 22:49

rafal.d, pozwól że się podepnę pod Twój temat...

Otóż szukam jakiś książkowych danych na temat ciśnienia oleju w silnikach 1.8l 16v z golfów II.... dziś mierzyłem manometrem ciśnienie w swoim aucie ponieważ przy bardzo rozgrzanym oleju (>104 stopni) załącza mi się brzęczyk... pisałem już o tym na forum ale może z waszą pomocą uda mi się dojść do celu...

Dziś w miejsce białego czujnika ciśnienia oleju wkręciłem manometr i spisywałem poszczególne wartości..a wyglądało to tak:

SILNIK ZIMNY:
bieg jałowy - 4 bary
obroty 2200 - 4,5 bara
obroty >2200 - stopniowo coraz więcej (5 bar itd)

SILNIK ROZGRZANY (temp. oleju około 105 stopni):
bieg jałowy - 0,8 -0,9 bara
obroty 2200 - około 1,8 bara
obroty 2500 - 2,5 bara


Nie wiem co myśleć o tych wartościach. Olej mam nowy mineralny 15W40 Qaker, pompa oleju nówka sztuka, czujnik biały wymieniony na nowy....a brzęczy...

Najgorsze jest to że tak do 2200 obrotów przy dodawaniu gazu manometr bardzo faluje, tzn. nie pokazuje stałej wartości tylko waha się tak w zakresie 0,5 bara w górę i w dół. Dopiero po przekroczeniu 2200 obrotów ciśnienie stabilizuje się a wahanie oscylują wokoło wartości 0,2 bara.... Wiem że czujnik ciśnienia zaczyna działać od 2000 tysięcy obrotów... a ja przy takich obrotach mam nierówne ciśnienie które spada czasem poniżej 1,6 bara.... a mam czujnik którego dolna granica właśnie tyle wynosi.
Dodam że nie słyszę żadnego stukania w silniku, ale nie wiem co myśleć o takim ciśnieniu...

Może więc ktoś ma jakieś spisane wartości dla ciśnienia oleju i mi choć trochę ułatwi diagnozę..

Pozdrawiam


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt sie 28, 2007 11:39

przy 2000 obrotów powinno być 2.0 bar-a
czujnik rozwiera obwód przy 1.8 bar-a więc skoro u Ciebie jest mniejsze ciśnienie to nic dziwnego że brzęczy



Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » wt sie 28, 2007 12:28

mam to samo u siebie...
tez jak silnik sie rozgrzeje nap jak jade do pracy autostrada jest wsio oki
ale jak juz dojezdzam do zjazdu, zaczyna mi migac i brzeczec...
ostatnio sie wku... i wyciagnalem brzeczyk.. teraz tylko miga ...

tez mialem tak ze powyzej 2200 obr to kontrolka przestawala migac....
czujniki tez wkrecalem inne, kabelki tez powymienialem na nowki i jest to samo....

jezeli macie jakis pomysl jak to raz a dobrze zrobic... piszcie ;)


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt sie 28, 2007 12:36

przy 2000 obrotów powinno być 2.0 bar-a
czujnik rozwiera obwód przy 1.8 bar-a więc skoro u Ciebie jest mniejsze ciśnienie to nic dziwnego że brzęczy
nie wiem co teraz zrobić..... albo kupię czujnik z Vr6 który zaczyna mierzyć od 1,4 bara albo rozkręcę auto ....;/ kuna..


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » wt sie 28, 2007 12:42

prosciej chyba wrzucic czujniczek 1,4 i miec problem z glowy....
tylko ze bedziesz zyc z swiadomoscia ze jednak cos jest nie tak :)


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 259 gości