Spalone żarówki na przekaźnikach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Spalone żarówki na przekaźnikach

Post autor: borys1966 » śr sie 22, 2007 22:03

Niedawno ( maj) założyłem przekażniki do mojego golfa i owszem rożnica w swieceniu jest duża. Ale mam jeden problem juz dwa razy wymieniałem spaloną żarówkę ( prawa strona ). Czy ktoś z użytkownikow mających takie rozwiązanie też mial taki przypadek. Może to dziwny zbieg okoliczności ,może pod wpływem dziur w nawierzchni żarnik ulega szybszemu przepaleniu ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 22, 2007 22:16

Lampa nie drga z powodu urwanych mocowań? Jeśli nie to upewnij się czy masz dobre napięcia ładowania, może regulator uwalony i jest za wysokie. Następnie sprawdź czy konektorki do żarowki są dobrze zaciśnięte a nie luźne. Jak wszystko jest ok to masz pecha.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » śr sie 22, 2007 22:55

Z tą lampą to trafiłes w 10. Lampa ma urwane wszystkie mocowania jest poprostu ustawiona na stałe i sklejona. Niemam regulacji na niej ale ustawiona jest dobrze. Czyzby to był powod przepalania żarówek? Widocznie te łaczniki tlumią drgania. Zobaczymy teraz po zmianie żarówki ile wytrzyma? Jak ją znowu spali to trzeba wymienić lampę , bo nie wyrobie na żarówki.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr sie 22, 2007 23:27

W takim razie znalazłes przyczynę, ale dodam ze zwiększenie napięcia zasilania zarówek po zastosowaniu przekaźników niestety wpływa na skrócenie ich trwałości. bez przekazników miałes pewnie nieco ponad 10 V na zarówce, z przekaźnikiem jest pewnie ponad 12, więc nic nie poradzisz cos za cos , i będą sie częściej palic, ale drgania lampy po podstawa jesli chodzi o ich trwałośc, pzdr.



borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » czw sie 23, 2007 07:14

Racja bez przekaźników bylo koło 10.5 V na żarówce teraz jest niecale 14V. Czyli prawie tyle co daje alternator jak dostawie ręke do szkła reflektora to czuje gorąco . Ale to nie problem bo mam zrobione na drugich wtyczkach wystarczy przepiąć na stare wtyki i wszystko wróci do poprzedniego stanu . Dzięki i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw sie 23, 2007 08:19

Można w przybliżeniu przyjąć, że wzrost napięcia o 5% powyżej napięcia znamionowego powoduje obniżenie trwałości żarówek do połowy i zwiększenia strumienia świetlnego o ok. 20%. Obniżenie napięcia o 5% poniżej znamionowego zwiększa trwałość żarówek dwukrotnie i zmniejsza strumień świetlny o ok. 20%.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 533 gości