temperatura cieczy w chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marcin-Odra
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: sob maja 26, 2007 14:53
Lokalizacja: SWD
Kontakt:

temperatura cieczy w chłodnicy

Post autor: Marcin-Odra » pn sie 20, 2007 17:09

Witam

Mam dosyć nietypowe pytanie. Gdy jadę na trasie temp. cieczy w chłodnicy nie przekracza 90 st. C na wskaźniku. Jednak wczoraj gdy wracałem z nad morza spotkałem się z dziwną sytuacją. Jadą w korku, co chwile "podciągałem" wiadomo jak to w korku. W pewnym momencie temp wskazywała przeszło 110 st. C na wskaźniku, ale żadna dioda się nie zaświeciła. Na komputerze temp. wówczas wynosiła 98 st. C i nie drgnęła ani razu powyżej. Gdy z korku wyjechałem to na trasie znów temp. spadła poniżej 90 st. C.
Czy to normalne? Spotkałem się z golfem gdzie "dmuchawa" czyli wentylator się włącza gdy temp. przekracza pewną temp. ale ją słychać. U mnie nie słychać by wentylator się włączał.
Czy oznacza to że nie działa? A może takie zjawisko jest normalne i nie mam się czym przejmować? Jaka jest optymalna temp. cieczy chłodzącej.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn sie 20, 2007 17:17

Witam
Jesli sie nie myle to wentylator powinienin napewno właczyc sie gdy auto stoi zgaszone i jest za gorący płyn. A co do jazdy to nie jestem pewnein czy wentylator wogole powinien się włączyc . Pytanie bowiem jest takie : PO co?? Skoro poiwietrze zprzed maski wpada do silnika i przechodzi przez chłodnice a wentylator ma cofać to nagrzane powietrze zpowrotem nachlodnice. Bez sensu. W kazdym razie keidys zauwazylem ze w 2jce moejj gdy zalaczajm zapłon wentylator wyłacxza sie a gdy wyłacze zaskakuje. Wiec cos w tym jest - odcięcie pracy na zapłonie.
Byc moze sie myle poniewaz nigdy nei sprawdzałem jak to ejst ale cos w tym jest.
:D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pn sie 20, 2007 17:20

temp powinna oscylowac wokol 90st.C. 110 to moim zdaniem troche za duzo. zobacz czujnik zalaczenia wentylatora, albo ogolnie zobacz czy on sie zalancza kiedy dluzej stoisz. na trasie na pewno ci nei przekroczy 90 st, no chyba ze termostat ci padnie ale to sie na pewno zagotujesz ;] pozdr

[ Dodano: 20 Sie 2007 17:25 ]
Maćkooo pisze: Jesli sie nie myle to wentylator powinienin napewno właczyc sie gdy auto stoi zgaszone i jest za gorący płyn. A co do jazdy to nie jestem pewnein czy wentylator wogole powinien się włączyc .
podczas szybkiej jazdy sie nie wlaczy-wiadomo. ale masz czujnik ktory dziaja na zasadzie termostatu stykowego (przynajmniej u mnie :P), temp plynu rowna tem zadzialanie tegoz cuda= smiglo kreci. nie ma cudow

[ Dodano: 20 Sie 2007 17:26 ]
Marcin-Odra pisze:
ale ją słychać.
u mnie siedzac w aucie nie sslychac
Ostatnio zmieniony pn sie 20, 2007 17:38 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn sie 20, 2007 17:29

Maćkooo lulu ale masz teorie kosmiczne. od kiedy wentylator dziala w przeciwciagu do kierunku powietrza wtlaczanego na chlodnice podczas jazdy? bosze :panna: czesto wentyl dziala podczas wolnej jazdy, tylko tego nie slychac.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Marcin-Odra
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: sob maja 26, 2007 14:53
Lokalizacja: SWD
Kontakt:

Post autor: Marcin-Odra » pn sie 20, 2007 17:45

A gdy ciecz w chłodnicy jest za wysoka to zaświeci jakaś dioda?



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pn sie 20, 2007 17:57

Marcin-Odra pisze:A gdy ciecz w chłodnicy jest za wysoka to zaświeci jakaś dioda?
biorac to na logike to na pewno, tak samo jak przy malym poziomie plynu. ale np ze spalona zarowka juz sie nie zapali wiec nie polegaj w 100 % na diodach :bajer: spradz czy odpala sie went, zobacz czy waz powrotny z chlodnicy robi sie na postoju dluzszym rownie goracy. moze masz termostat walniety bo bo ponad 110 jak na plyn chlodzacy to ZA DUZO.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn sie 20, 2007 18:05

Marcin-Odra pisze: gdy ciecz w chłodnicy jest za wysoka to zaświeci jakaś dioda?
Mysle ze tutaj ma zastosowanie wskaźnik temperatury płynu chlodzącego . Czerewone pole oznacza ze temp. jest za wysoka :DD I tyle Dioda z terometrem ze tak powiem to wskazuje raczej ze pompa paliwa zbyt wolno jest napedzana.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pn sie 20, 2007 18:25

Maćkooo pisze:
Marcin-Odra pisze: gdy ciecz w chłodnicy jest za wysoka to zaświeci jakaś dioda?
Mysle ze tutaj ma zastosowanie wskaźnik temperatury płynu chlodzącego . Czerewone pole oznacza ze temp. jest za wysoka :DD I tyle Dioda z terometrem ze tak powiem to wskazuje raczej ze pompa paliwa zbyt wolno jest napedzana.
nie wiem co dokladnie sygnalizuja poszczegolne alarmowe kontrolki :jezor: zainteresowalbym sie tym gdyby mi sie zaczely swiecic.
ale ok, przeciez nie kazemy koledze siasc za kierownice i patrzec czy cos nie zamruga. te ponad 110 moze byc jakims zlym znakiem. do zagotowania jesczze troche bo przy szczelnym ukladzie zacznie kipiec przy 125-130 ale po co to testowac;p Marcin-Odra jesli bedziesz mial dalej takie skoki w gore to proponuje sie przyjrzec ukl. chlodzenia. kolega wyzej wspomnial o pompie, fakt, jest taka mozliwosc, uszkodzone smiglo czy cos i juz masz mniej wydajny obieg. przy szybszej nie ma problemu, ale na krzyzowce to juz moze dac o sobei znac. pozdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 308 gości