Falujace obroty w 1.6 SR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

aparacik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt cze 15, 2007 08:45
Lokalizacja: Polska

Falujace obroty w 1.6 SR

Post autor: aparacik » śr lip 25, 2007 16:19

Mam problem i prosze o rade

Od jakiegos czasu jak sie mi auto zagrzeje zaczynaja mi na biegu jalowym falowac obroty tak jak by go dusilo ale jak wlacze klime to jest ok i jak jest zimny to chodzi normalnie

prosze o rade dzieki Marcin
Ostatnio zmieniony śr lip 25, 2007 19:35 przez aparacik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Street Fighter
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 22, 2006 18:32
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Street Fighter » śr lip 25, 2007 18:53

Prawdopodobnie trzeba wyczyścić przepustnice. Koszt ok 150zł


\(O8o)==®==(o8O)/
[b]S[/b]augrohr[b]R[/b]egisterumschaltbar rulez ;)

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » czw lip 26, 2007 07:25

a powiedz ty mi czy jak włączysz klimatyzacje to obroty stabilizują się całkowicie czy też delikatnie falują (minimale skoki)?
u mnie padł zawór EGR (czyszczenie pomogło na krótko).



chomik80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:37
Lokalizacja: ślaskie

Post autor: chomik80 » czw lip 26, 2007 08:54

Mam cos podobnego ... jaki masz przebieg ?



aparacik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt cze 15, 2007 08:45
Lokalizacja: Polska

Post autor: aparacik » pt lip 27, 2007 14:36

chomik80 pisze:Mam cos podobnego ... jaki masz przebieg ?
przebieg 132tys


co do klimy tak tak jak ja wlacze to jest ok

[ Dodano: 27 Lip 2007 14:37 ]
chomik80 pisze:Mam cos podobnego ... jaki masz przebieg ?

co do klimy tak tak jak ja wlacze to jest ok



Awatar użytkownika
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: VW Golf 7.5 150KM

Post autor: Kolec » czw sie 02, 2007 16:58

hauer pisze:a powiedz ty mi czy jak włączysz klimatyzacje to obroty stabilizują się całkowicie czy też delikatnie falują (minimale skoki)?
u mnie padł zawór EGR (czyszczenie pomogło na krótko).
Wcześniej (jakieś pół roku temu) miałem tak,że po właczeniu klimy wszystkow było ok, a teraz zaczeło się juz tak, ze na włączonej klimie mi obroty faluja (a 2x juz zgasł).
To bedzie padać EGR?

Przepustnice czysciłem jakies 15kkm temu, ale z drugiej strony osatnio przed wymiana oleju wypił mi dużo starego oleju (przy jeździe 120-140km/h), a na trasie Rzeszów-Ustka-Rzeszów (około 1600km) to około 0.2-0.3L nowego dolałem, wiec chyba mam padniete uszczelniacze.

I teraz własnie nie wiem, co mi pada :(
- uszczelniacze to pewnie 100%
- EGR ?

Tego EGR da sie jakos przeczyscic czy wymiana na nowy?


Pozdrawiam
>KOLEC<
"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"

Obrazek

Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » czw sie 02, 2007 22:00

To nie koniecznie muszą być uszczelniacze. Te silniki 1,6 8V o symbolice na osłonie silnika SR mają taką przypadłość że lubią pić olej w pewnych ilościach, a szczególnie przy dłuższych trasach. Mam podobnie gdy jadę w dłuższa trasę to muszę liczyć się z tym ze ubędzie mi jakieś dwie setki oleju. Ale pocieszam się tym że niektórym użytkownikom silników 1,4 16V wypija 1 litr na 1000km...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

smykla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 20:47
Lokalizacja: ZION

Post autor: smykla » śr sie 15, 2007 23:59

EGR o jezu... ja już nie wiem od czego mam zacząć? Przepustnica, odma, teraz EGR....

A czy z ten zawór to łatwo sprawdzić?
Gdzie on sie wogóle znajduje?
Ile kosztuje jego wymiana....

Pomóźcie please wątpiącemu w VW... rączki mi już opadają...
Ostatnio zmieniony czw sie 16, 2007 00:01 przez smykla, łącznie zmieniany 1 raz.


jestem tu nowy.... ;(

Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » czw sie 16, 2007 08:37

Ja naprawdę polecam wszystkim z falującymi obrotami zacząć od przeczyszczenia przepustnicy. U mnie pomogło w 100%. Falowały mi obroty, zdarzało się dość często że samochód gasł na biegu jałowym. Odkręciłem przepustnice, wyczyściłem i założyłem ponownie. Po przejechaniu jakiś 500 km przepustnica sama się zaadoptowała i teraz wszystko w porządku jest, nic nie faluje a o gaśnięciu niema mowy. Oczywiście żebyście się nie zrażali bo po samym czyszczeniu i założeniu przepustnicy obroty lubią sobie jeszcze trochę poskakać i to nawet w dużym zakresie ale z czasem się stabilizują i jest wszystko OK. Poprostu komp musi się nauczyć nowych ustawień przepustnicy...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Sebastiankoz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn paź 30, 2006 11:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Sebastiankoz » czw sie 16, 2007 12:22

w przypadku mojego AKL 1.6 SR, przyczyną były nieszczelnosi kolektora ssącego, proponuję zrobić diagnostykę w konkretnym serwisie, zanim wymienisz poł samochodu, tak jak to mnie spotkało. Przyczyn takiego zachowania silnika może być bardzo wiele, zresztą widzisz to po komentarzach na forum. Jeżeli mieszkasz w pobliżu Wrocławia do diagnostyki polecal JETRONIC ul. Opolska.

Pozdrawiam
Sebastiankoz



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » czw sie 16, 2007 13:52

Możliwe że łapie lewe powietrze sprawdź czy plastikowa podstaw wtrysku nie jest pęknięta.



jacekdzulynski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt cze 29, 2007 10:15
Lokalizacja: Anglia

Post autor: jacekdzulynski » pn sie 20, 2007 17:26

pytanko do sebastianakoz : a jak sprawdziłeś te nieszczelności kolektora czy komputerowo czy słyszałeś jakieś syczenie czy to odkręciłeś i po prostu jakaś uszczelka była pęknięta



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 491 gości