Solenoid do zamka, do czego podpiąć?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
machinogodzilla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lut 18, 2006 18:43
Lokalizacja: Z planety Zulu Gula
Kontakt:

Solenoid do zamka, do czego podpiąć?

Post autor: machinogodzilla » ndz sie 19, 2007 01:08

Witam!


Chciałbym sobie zamontować solenoid do otwierania zatrzasku w tylnej klapie, tak żeby guziczek był w miejscu, gdzie w bogatszych wersjach jest kontrolka poduszki. Skąd pożyczyć do tego prąd? Jedyna ekstra elektryka u mnie to zapalniczka :grin:


Pozdro :kufel:



Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Solenoid do zamka, do czego podpiąć?

Post autor: rtk » ndz sie 19, 2007 01:22

machinogodzilla pisze:Witam!


Chciałbym sobie zamontować solenoid do otwierania zatrzasku w tylnej klapie, tak żeby guziczek był w miejscu, gdzie w bogatszych wersjach jest kontrolka poduszki. Skąd pożyczyć do tego prąd? Jedyna ekstra elektryka u mnie to zapalniczka :grin:


Pozdro :kufel:
A co to je ten solenoid ??? :hmm:
Jesli nie masz wogole CZ w aucie to mozesz zalozyc silownik slave. Moj opis montazu jest w dziale FAQ. Ja mam zrobione sterowanie z alarmu, ale skoro Ty chcesz otwierac za pomoca guziora to jeden przewod silownika podpinasz pod mase, a drugim zapodajesz +12V poprzez przycisk typu reset :bigok:



Awatar użytkownika
machinogodzilla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lut 18, 2006 18:43
Lokalizacja: Z planety Zulu Gula
Kontakt:

Post autor: machinogodzilla » ndz sie 19, 2007 10:58

To je właśnie ten siłownik. Wydaje mi się, że jak się spojrzy na zasadę działania to jest to solenoid. Ale nie mogłem znaleźć wtedy innego słowa na to urządzenie do ciągnięcia druta :helm: :helm: :bigok:

Dzięki! Poradę znalazłem, takie coś chcę zamontować, jak zwał tak zwał. Właśnie chcę mieć taki guziczek jak do katapulty, wielki czerwony guzik :grin: A czy +12V mogę pożyczyć od przewodu z zapalniczki, bo mam niedaleko, a akurat będę rozpruwał tamtą okolicę?



Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: rtk » ndz sie 19, 2007 11:14

machinogodzilla pisze:To je właśnie ten siłownik. Wydaje mi się, że jak się spojrzy na zasadę działania to jest to solenoid. Ale nie mogłem znaleźć wtedy innego słowa na to urządzenie do ciągnięcia druta :helm: :helm: :bigok:

Dzięki! Poradę znalazłem, takie coś chcę zamontować, jak zwał tak zwał. Właśnie chcę mieć taki guziczek jak do katapulty, wielki czerwony guzik :grin: A czy +12V mogę pożyczyć od przewodu z zapalniczki, bo mam niedaleko, a akurat będę rozpruwał tamtą okolicę?
Mysle ze od biedy moze byc i pod przewod +12V zapalniczki. Bedziesz z niego korzystal sporadycznie przez ulamek sekundy wiec mysle ze auto nie splonie :rotfl:



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz sie 19, 2007 11:33

Przed przykreceniem silownika sprzwdz jak podlaczyc do niego+ i -. Chodzi o to ze jak wcisniesz swoj guzik od "katapulty" to silownik powinien sie wcignac, jezeli go podlaczysz odwrotnie to silownik wypchnie ramie i nie otworzy ci klapy.
Sprawdz ten swoj guzik czy daje prad tylko wtedy gdy go nacisniesz bo w przeciwnym wypadku mozesz spalic silownik



Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: rtk » ndz sie 19, 2007 11:38

agrala pisze:Przed przykreceniem silownika sprzwdz jak podlaczyc do niego+ i -. Chodzi o to ze jak wcisniesz swoj guzik od "katapulty" to silownik powinien sie wcignac, jezeli go podlaczysz odwrotnie to silownik wypchnie ramie i nie otworzy ci klapy.
Sprawdz ten swoj guzik czy daje prad tylko wtedy gdy go nacisniesz bo w przeciwnym wypadku mozesz spalic silownik
Racja , zapomnialem napisac o sprawdzeniu biegunowosci silownika przed definitywnym podlaczeniem instalki. Jesli chodzi o przelacznik to napisalem ze typu reset :chytry:



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz sie 19, 2007 11:40

Zgadza sie ze reset i masz racje tylko niech sprawdzi ta awoje katapulte czy ona jest typu reset



Awatar użytkownika
machinogodzilla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lut 18, 2006 18:43
Lokalizacja: Z planety Zulu Gula
Kontakt:

Post autor: machinogodzilla » ndz sie 19, 2007 12:18

rtk pisze:Bedziesz z niego korzystal sporadycznie przez ulamek sekundy wiec mysle ze auto nie splonie :rotfl:
:shock: He he dzieki wielkie :D To ja sobie moze pociagne swiezy kabelek od aku. Ciagne wlasnie do wzmacniacza wiec duzo sie nie narobie.

A katapulta jest reset :D

Dzieki! :pub:

[ Dodano: 28 Sie 2007 02:30 ]
Jeszcze na koniec zapomnialem spytac. A do czego moge podlaczyc kabel - ? :smoke:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 215 gości