Regulacja obrotow
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Regulacja obrotow
Witam
W swoim zlomku (1.6 rok 98 silnik AKL) mam nastepujacy problem. Przy zrzucaniu z dowolnego biegu na jalowy obroty nie chca spadac i utrzymuja sie na ok 1200 obr/min. Jezeli zatrzymam sie to losowo albo spadana od razu albo po dluzszej chwili lub wogole nie spadna. Zauwazylem ze przy jezdzie z wlaczona klimatyzacja zdarza sie taka sytuacja sporadycznie. Ponadto czasami wydaje mi sie ze po zatrzymaniu sie i przytrzymaniu pedalu hamulca szybciej obroty wracaja do 800. Wiem ze to z reguly sprowadza sie do regulacji przepustnicy. Bylem juz u mechanikow na czyszczeniu i ponownym nastawianu przepustnicy a nadal jest to samo.
Wobec tego zaczalem sam cos kombinowac i tak: uzywam programu vag-com 409 en + kabelka polski vag. Znalazalem opis do problemu na forum. Ponadto czasami ludziska polecja tez po nastawach odlaczyc na nocke akumulator lub tez ustawiac kilka razy przepustnice. Jednakze nie jestem pewien czy to jest tak samo u mnie gdyz: jezeli wybieram grupe 98 to pokazuje mi napiecia a ponadto po zatwierdzeniu GO nigdzie nie widze czegos w rodzaju "adaptacja OK".
Zastanawiam sie czy przypadkiem jako grupy nie powninenm wybrac 001.
POnizej zal zdjecia z programu vag-com, ktore wam przedstawia co widzi program oraz przez to pomoze i mnie.
Z gory dzieki za konstruktywne odpowiedzi
W swoim zlomku (1.6 rok 98 silnik AKL) mam nastepujacy problem. Przy zrzucaniu z dowolnego biegu na jalowy obroty nie chca spadac i utrzymuja sie na ok 1200 obr/min. Jezeli zatrzymam sie to losowo albo spadana od razu albo po dluzszej chwili lub wogole nie spadna. Zauwazylem ze przy jezdzie z wlaczona klimatyzacja zdarza sie taka sytuacja sporadycznie. Ponadto czasami wydaje mi sie ze po zatrzymaniu sie i przytrzymaniu pedalu hamulca szybciej obroty wracaja do 800. Wiem ze to z reguly sprowadza sie do regulacji przepustnicy. Bylem juz u mechanikow na czyszczeniu i ponownym nastawianu przepustnicy a nadal jest to samo.
Wobec tego zaczalem sam cos kombinowac i tak: uzywam programu vag-com 409 en + kabelka polski vag. Znalazalem opis do problemu na forum. Ponadto czasami ludziska polecja tez po nastawach odlaczyc na nocke akumulator lub tez ustawiac kilka razy przepustnice. Jednakze nie jestem pewien czy to jest tak samo u mnie gdyz: jezeli wybieram grupe 98 to pokazuje mi napiecia a ponadto po zatwierdzeniu GO nigdzie nie widze czegos w rodzaju "adaptacja OK".
Zastanawiam sie czy przypadkiem jako grupy nie powninenm wybrac 001.
POnizej zal zdjecia z programu vag-com, ktore wam przedstawia co widzi program oraz przez to pomoze i mnie.
Z gory dzieki za konstruktywne odpowiedzi
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Przed rozpoczęciem adaptacji włącz zapłon, podłącz kompa, VAG, wchodzisz w silnik, adaptacje, w chanel number wpisujesz 00, save, done (operacje powtórz 3 razy w celu wykasowania wyuczonych danych)
później
01 silnik--> bloki pomiarowe 08--> wybierz 001 i go --> przelącz na nastawy i później zostaw go na chwile w blokach pomiarowych.
czekam na efekty
później
01 silnik--> bloki pomiarowe 08--> wybierz 001 i go --> przelącz na nastawy i później zostaw go na chwile w blokach pomiarowych.
czekam na efekty
Ostatnio zmieniony sob sie 18, 2007 23:32 przez Jacenty85, łącznie zmieniany 1 raz.
a czy jestes pewien, ze w moim typie sterownika - patrz obrazek i "component" ---
wlasnie grupa 001 bedzie napewno wlasciwa a nie jakas inna.
PS
znalazlem jedynie gdzies info ze podobno do SIMOS stosuje sie te grupe ale bylo tez powiedziane ze SIMOS byl w zupelnie innym ozn silnika.
Zanim cos ustawie to przynajmniej chce miec pewnosc ze pojade tym autkiem.
wlasnie grupa 001 bedzie napewno wlasciwa a nie jakas inna.
PS
znalazlem jedynie gdzies info ze podobno do SIMOS stosuje sie te grupe ale bylo tez powiedziane ze SIMOS byl w zupelnie innym ozn silnika.
Zanim cos ustawie to przynajmniej chce miec pewnosc ze pojade tym autkiem.
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Odłączenie aku nic nie daje bo w sterowniku jest stała pamięć. Najlepsze rozwiązanie to przegranie softa do ECU ale do tego trzeba mieć pełne oprogramowanie (dostępne w większych zakładach). Druga możliwość jest taka jak Ci podałem wyżej przed nastawami. Czasem pomaga ale nie zawsze. Odlączyć aku możesz przed próbą usunięcia z pamięci danych (czyli 01, adaptacje, 00, save, done)- to czasem pomaga. Szczerze mówiąc to bez przegrania softu widzę nikłe szanse na poprawę. Oczywiście nie musze Ci mówić że nie możesz dokonac adaptacji jeśli w kompie będzie błąd!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 249 gości