opis dzialania silniczka krokowego 1.8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pablohasan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr sty 24, 2007 15:30
Lokalizacja: Olsztyn

opis dzialania silniczka krokowego 1.8 RP

Post autor: pablohasan » pt sie 17, 2007 18:50

Po zebranych informacjach rozumiem ze silniczek krokowy tzw regulator niskich obrotow regulluje polozenie przepustnicy poprzez jej dzwignie Wiec gdy silnik jest zimny ( silniczek krokowy odczytuje temperature dzieki sondzie lambda ) z tego regulatora wysowa sie czop na sprezynie ktory popych dzwignie przepustnicy aby szerzej sie otworzyla a gdy silnik jest goracy czop ten sie chowa spowrotem aby na niskich obrotach przepustnica miala mniejszy kont otwarcia CZY JA DOBRZE ROZUMIEM TEN MECHANIZM ???? z gory dzieki za opinie na ten temat



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sie 17, 2007 18:57

pablohasan pisze:( silniczek krokowy odczytuje temperature dzieki sondzie lambda )
tu sie mylisz to czujnik temperatury podaje sygnał do ecu a ten z kolei na pozostałe elementy układu wtrysku a sonda lambda
http://www.ngkntk.pl/Zasada_dzia3ania_s ... 343.0.html
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html



pablohasan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr sty 24, 2007 15:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pablohasan » pt sie 17, 2007 21:42

wiec jesli jest padnieta sonda lambda jakie ma to odzwierciedlenie w dzialaniu silniczka krokowego ???


Mario Olsztyn

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » pt sie 17, 2007 21:48

pablohasan, z tego co mi wiadomo to silniczek krokowy nie bierze sygnalu z sondy lambda... :)



pablohasan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr sty 24, 2007 15:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pablohasan » pt sie 17, 2007 22:35

a jesli jest padniety czujnik temperatury silniczek krokowy dziala czy nie ??? podejrzewam ze w moim silniku jest padniety poniewaz ten czop z tylu silniczka nie daje znaku zycia


Mario Olsztyn

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sie 18, 2007 09:31

silniczek krokowy- wspomaga i stabilizuje bieg jałowy zwłaszcza kiedy silnik schodzi z wysokich obrotów



Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » sob sie 18, 2007 09:37

pablohasan, sprobuj go wykrecic i wyczyscic, przemyc benzyna w srodku :) czesto jest tak ze on sie zasyfi i sie zblokuje :)



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob sie 18, 2007 10:25

pablohasan pisze:wiec jesli jest padnieta sonda lambda jakie ma to odzwierciedlenie w dzialaniu silniczka krokowego ???
Żadne
pablohasan pisze:a jesli jest padniety czujnik temperatury silniczek krokowy dziala czy nie ???
Działa.


Silniczkiem krokowym steruje tylko i wyłącznie ECU , silniczek ma za zadanie utrzymywać wolne obroty w granicach 750-950rpm i tym sreruje komputer , przy zimnym silniku ECU na podstawie czujnika temperatury utrzymuje wyższe obroty silnika 1000-1100rmp i w miare nagrzewania silnika obroty sa stabilizowane do podanych wczesniej wartości.

Takze silniczek krokowy dziala zawsze bez względu czy sonda jest sprawna czy nie, w przypadku uszkodzenia czujnika temperatury conajwyżej silnik bedzie utrzymywał niewłasciwe wolne obroty , ale tak czy siak silniczek krokowy działa.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 178 gości