Po wymianie głowicy z AJM'a na AWX'a.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Po wymianie głowicy z AJM'a na AWX'a.

Post autor: jajko » wt sie 14, 2007 20:25

Witam
Mam pytanko. Musiałem zmienić głowicę, bo moja była pęknięta. Udało mi się okazyjnie kupić głowicę od AWX'a i okazło się, że pasuje do mojego AJM'a. Wałek rozrządu został od AJM'a. Niestety teraz samochód jest zmulony i nie ma mocy jaką miał wcześniej. Co to może być? Czy wałek rozrządu w głowicy AJM'a jest inny niż ten w AWX'ie?
Dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
WiRaGe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt mar 23, 2007 16:15
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: WiRaGe » wt sie 14, 2007 22:50

Moge Ci jedynie kolego podpowiedzieć że najlepiej byloby sprawdzić w ETKA numery wałka w obu silnikach i je porownać
Ostatnio zmieniony wt sie 14, 2007 22:51 przez WiRaGe, łącznie zmieniany 1 raz.



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » śr sie 15, 2007 01:06

No niby tak, ale te numery to czasami nijak się mają do rzeczywistości. Ja mam teraz głowicę o numerach, których ETKA nie uznaje przy tym silniku, a jednak pasuje i jeździ. Jakby ktoś miał może jakąś nowszą ETKE to byłbym zobowiązany.



Awatar użytkownika
WiRaGe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt mar 23, 2007 16:15
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: WiRaGe » śr sie 15, 2007 10:14

jajko,
według ETOS w AJM i AWX występuje ten sam wałek rozrządu o numerze 038 109 101R


[img]http://img503.imageshack.us/img503/8563/img1681ew7.jpg[/img][img]http://img503.imageshack.us/img503/6577/img1679ik0mn9.jpg[/img]

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » śr sie 15, 2007 11:05

Wielkie dzięki :grin: Bałem się, że wałek od AJM'a ma inne krzywki i np. zawory się nie otwierają do końca i dlatego jest taki zmulony. Teraz trzeba będzie poszukać przyczyny gdzie indziej. Niepokoi mnie to że wibruje lekko przy przyspieszaniu i jak wcześniej przejeżdżałem obok np. barierek to słyszałem świst turbo, a teraz zamiast tego słysze dziwny mechaniczny odgłos, tak jakby jakieś opory duże były w silniku, czasami to on chodzi jak benzynowy, prawie klekotu nie słychać. Ogólnie to brzmi to tak jakby silnik miał spore opory i musiał się męczyć żeby coś jeszcze napędzać. Chociaż na VAG'u wyszło, że przepływka, turbo i pompki są ok. Nie wiem co to, pojeżdżę może z tydzień i może się dotrze wszystko.



esenpe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: esenpe » śr sie 15, 2007 16:08

A, powiedz kolego w jakiej okolicznosci pekla glowica, mozliwe, ze uszkodzilo sie przy tym cos jeszcze...


P.
snp


Tylko PD, zadnych traktorow ;-)

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » śr sie 15, 2007 19:12

W zasadzie to ja byłem pewien, że mam walniętą uszczelkę pod głowicą, bo węże puchły i wywalał płyn zbiorniczkiem. Po sprawdzeniu głowicy na szczelność okazało się, że ma pęknięcie. Także do końca na niej jeździłem i nawet nie wiedziałem, że jest walnięta. Nowa została kompletnie obrobiona, czyli gniazda, prowadnice zaworowe itd. Także żadnego nagłego walnięcia ani nic w tym stylu nie było.
Dzisiaj jeszcze wziąłem samochód spokojnie na przejażdżkę (wczoraj wieczorem go odebrałem), ale nic się nie zmienia. Dalej pracuje jakoś nieharmonijnie i nie ma takiego kopa jakiego miał wcześniej. Nie jest to muł kompletny, ale daleko mu do tego co było przed naprawą.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 366 gości