witam,
mam pytanie do osób którzy znają się na temacie opon i hamulców.
sam mam golfa ale wczoraj dla odmiany jeździłem Polo Coupe rocznik 94' zastanowiło mnie kilka rzeczy, pierwsza z nich to taka, iż podczas pokonywania szerokoch łuków , zakrętów, opony piszczały, a jak się ruszło dynamicznie to było normalnie - zero boksowania kół.
na ogół jeździ tym autem kobieta i powiem szczerze że nie zwróciła na to uwagi i nie dziwię się bo nie każdy musi się na wszystkim znać ...
druga sprawa dotyczy hamowania tzn przy energicznym hamowaniu koła się nie blokują a hamulce jedynie piszczą. klocki i tarcze są w dobrym stanie. kolocki były wymieniane rok temu.
moje pierwsze sugestie dotyczyłą złej geometrii kół a jeżeli chodzi o hamilce to nie mam zielonego pojęcia co to może być (autko nie ma ABS-u)
dzięki po porady i sugestie
pozdro
piszczenie opon przy skrętach i hamulców przy hamowaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- driVWer
- Forum Master
- Posty: 1564
- Rejestracja: pn lip 23, 2007 18:58
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
- Kontakt:
przyczyną piszczenia opon poprostu może być złe ustawienie zbieżnosci lub nawet słabej jakości oponyJakubMK3 pisze:sam mam golfa ale wczoraj dla odmiany jeździłem Polo Coupe rocznik 94' zastanowiło mnie kilka rzeczy, pierwsza z nich to taka, iż podczas pokonywania szerokoch łuków , zakrętów, opony piszczały, a jak się ruszło dynamicznie to było normalnie - zero boksowania kół.
na ogół jeździ tym autem kobieta i powiem szczerze że nie zwróciła na to uwagi i nie dziwię się bo nie każdy musi się na wszystkim znać ...
Moja golfina mk2 GT SPECIAL 1.8RP: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=356964&start=0
Co do kiepskiego hamowania i pisków podczas hamowania pierwsza mysl jaka przychodzi mi do głowy to bardzo kiepskiej jakości klocki hamulcowe, natomiast piski podczas skrętów to faktycznie nie można wykluczyć geometrii, sprawdź stan opon bo przy kiepskim ale to bardzo kiepskim bieżniku objaw będzie taki jak opisujesz (zerknij czy nie ma cięcia opon od strony wewnętrznej auta, kolejna sprawa to sprawdź czy masz dobre ciśnienie w kołach.
Wracając jeszcze do klocków to słyszałem kiedyś o możliwości przegrzania klocków hamulcowych (nieumiejętna jazda) i wówczas faktycznie też tracą one swoje właściwości i to w ogromnym stopniu.
Wracając jeszcze do klocków to słyszałem kiedyś o możliwości przegrzania klocków hamulcowych (nieumiejętna jazda) i wówczas faktycznie też tracą one swoje właściwości i to w ogromnym stopniu.
Ostatnio zmieniony wt sie 14, 2007 12:34 przez todzio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Z tą geometrią możesz mieć rację jak są źle ustawione kąty to będą piszczały na zakrętach zakładam że nie masz założonych zimówek lub całosezonowych opon bo te będą piszczały nawet przy dobrze ustawionej zbieżności,a co do hamulców to jak nie ma ABS'u to mogą być zapowietrzone.
Ostatnio zmieniony wt sie 14, 2007 12:34 przez KONDZIO222, łącznie zmieniany 1 raz.
Było MK II GTI jest A6 quattro TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 403 gości