Łozyska w przednich kolach
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Łozyska w przednich kolach
Witam!
Jaki są objawy zużycia łożysk w przednich kolach? U mnie dochodzi z przodu taki szum-hałas najgłośniej przy prędkości około 80 km/h. Czy wymieniamy odrazy dwa łożyska czy tylko zużyte? Czym grozi jazda na takich łożyskach?
Pozdrawiam!
Jaki są objawy zużycia łożysk w przednich kolach? U mnie dochodzi z przodu taki szum-hałas najgłośniej przy prędkości około 80 km/h. Czy wymieniamy odrazy dwa łożyska czy tylko zużyte? Czym grozi jazda na takich łożyskach?
Pozdrawiam!
ja z doswiadczenia wiem, ze jak sie wymieni tylko jedno, to w przeciagu miesiaca leci drugie, mialem juz tak 2 razy, a jak wymienilem odrazu dwa tak jest cacana... Moze to jakies sily nadprzyrodzone ale tak mialem.. heh...
byl golf I 1.6 gti
byl golf II 1.6
byla calibra 8V
teraz jest golf III 1.8 GT- zobaczymy jak sie przyjmie...
sprzedam mojego golfa => http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3510391
byl golf II 1.6
byla calibra 8V
teraz jest golf III 1.8 GT- zobaczymy jak sie przyjmie...
sprzedam mojego golfa => http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3510391
Ale spieszyć się nie ma co i działać zawczasu, lepiej odczekać na to drugi, łozysko zanim coś się zblokuje może troche poszumieć - zresztą to nie klocki że trzeba wymieniać parami. Ja np. wymieniłem jeden tył i odpukać drugi rok nic nie szumi.zaba84 pisze:ja z doswiadczenia wiem, ze jak sie wymieni tylko jedno, to w przeciagu miesiaca leci drugie..
Konto usunięte.
Witam!
A jak samodzielnie można sprawdzić czy to napewno zużyło się łożysko i w jakim kole (prawym-lewym)?
Pozdrawiam!
A jak samodzielnie można sprawdzić czy to napewno zużyło się łożysko i w jakim kole (prawym-lewym)?
Pozdrawiam!
mlekon pisze:witam.
tak jak piszesz objawem zuzycia łozysz jest ich buczenie podczas jazdy.powodem tego moga byc krzywe felgi.moze prowadzic to do rozwalenia łozyska i unieruchomienia pojazdu. wymieniamy jak kto woli ale po co sie wykosztowywac na 2 jezeli 1 jest dobre.
Oderwij golfika od ziemi i pokręć kołem w obie strony, czasem słychac szum. Sprawdź też czy nie występują duże luzu na kole. W pewnym zakresie można je zniwelować dokręcając łożysko, jesli nie pomoże świadczy to o wyrobieniu elementu.
Co do wymiany profilaktycznej wszystkich łożysk to raczej mało kto tak robi. Od lat wymieniam tylko te które juz dają się we znaki i nie ma to najmniejszego wpływu na pozostałe.
Co do wymiany profilaktycznej wszystkich łożysk to raczej mało kto tak robi. Od lat wymieniam tylko te które juz dają się we znaki i nie ma to najmniejszego wpływu na pozostałe.
jadąc skrecasz kołami i jak w lewą stronę jadąc słychać szum większy to oznacza że prawe łożysko jest do wymiany, w drugą stronę odwrotniebananan4 pisze:A jak samodzielnie można sprawdzić czy to napewno zużyło się łożysko i w jakim kole (prawym-lewym)?
nie prawda -- łożyska przednie są dokręcane z momentem i do końca, nie reguluje sie na nich luzu poprzez dokręcanie lub popuszczenie śruby tak jak w przypadku tylnych łożysktodzio pisze:W pewnym zakresie można je zniwelować dokręcając łożysko,
...
Tak oczywiście masz rację, z pośpiechu nie sprecyzowałem że mając na myśli likwidację luzu na kołach miałem na myśli tylko tył.
Natomiast co do metody "skręcania" jak opisujesz jest to również jedna z metod, lecz należy zauważyć że jesli nic się nie będzie działo nie oznacza to że łożysko jest dobre. Najlepiej jak autor postu uwzględni wszystkie opisywane tu metody i na tej podstawie wyciągnie wnioski
Natomiast co do metody "skręcania" jak opisujesz jest to również jedna z metod, lecz należy zauważyć że jesli nic się nie będzie działo nie oznacza to że łożysko jest dobre. Najlepiej jak autor postu uwzględni wszystkie opisywane tu metody i na tej podstawie wyciągnie wnioski
bananan4 pisze:!Jaki są objawy zużycia łożysk w przednich kolach?
bananan4 pisze:A jak samodzielnie można sprawdzić czy to napewno zużyło się łożysko i w jakim kole (prawym-lewym)?
Trochę trudno będzie sprawdzić "szumienie" przednich kół "obarcając w obie strony", co do "zniwelowania" luzu w przednich kołach przez "dokręcanie łożyska" to ... się nie wypowiemtodzio pisze:Oderwij golfika od ziemi i pokręć kołem w obie strony, czasem słychac szum. Sprawdź też czy nie występują duże luzu na kole. W pewnym zakresie można je zniwelować dokręcając łożysko......
Wymiana i tylko wymiana, na jakieś sensowne łożyska.
P.S
Ktoś w międzyczasie mnie uprzedził
Ostatnio zmieniony wt sie 14, 2007 09:57 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
zgadza sietodzio pisze:lecz należy zauważyć że jesli nic się nie będzie działo nie oznacza to że łożysko jest dobre. Najlepiej jak autor postu uwzględni wszystkie opisywane tu metody i na tej podstawie wyciągnie wnioski
najlepiej na SKF (żadnych Optimali itp.)zodiak pisze:Wymiana i tylko wymiana, na jakieś sensowne łożyska.
...
- gtibodek
- szybki i wściekły
- Posty: 409
- Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
- Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
- Kontakt:
dokłądnie kolego jak masz luzy po podniesieniu koła na lewarku jest luz koła (trzeba poruszać) polecam łożeska firmy SKF jak chcesz pośmigać.bananan4 pisze:Witam!
Jaki są objawy zużycia łożysk w przednich kolach? U mnie dochodzi z przodu taki szum-hałas najgłośniej przy prędkości około 80 km/h. Czy wymieniamy odrazy dwa łożyska czy tylko zużyte? Czym grozi jazda na takich łożyskach?
Pozdrawiam!
[ Dodano: 14 Sie 2007 13:54 ]
skf przód około 85zł
a tył około 45-50zł
Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 453 gości