ciśnienie oleju jakie powinno być???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sebaj1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:22
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

ciśnienie oleju jakie powinno być???

Post autor: sebaj1 » pn sie 13, 2007 22:16

Witam!!!
jakie powinno być ciśnienie oleju , bo miga mi kontrolka .... olej ok, filtry, chyba poprzedni właściciel kombinował z czujnikami nie wiedzieć czemu .
Pytanie jaki kolor czujnika mam założyć, aktualnie mam czarny, ale w sklepach mówią ,że powinien być niebieski. Silnik 1.8 ADZ :crazy:
Proszę o radę.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 13, 2007 22:24

Dopisz tu jeszcze o ktory czujnik ci chodzi i przy jakich obrotach ci miga. Jałowych czy powyżej 2000
Ostatnio zmieniony pn sie 13, 2007 22:25 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



sebaj1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:22
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: sebaj1 » pn sie 13, 2007 22:30

na jałowym ,a jak się nagrzeje to dopiero jak dodam gazu i obroty są na 1200obr.
Czujniki na kopułce filtra mam dwa wyżej jest biały , a ja potrzebuje ten niżej umiejscowiony, aktualnie ma czarny, wymieniłem na czarny, a jak zacząłem drążyć temat to chyba ma być niebieski 0,25 bara, a czarny jest na 1,2-1,6bara chyba ,że się myle



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pn sie 13, 2007 22:43

sebaj1 pisze:na jałowym ,a jak się nagrzeje to dopiero jak dodam gazu i obroty są na 1200obr.
Czujniki na kopułce filtra mam dwa wyżej jest biały , a ja potrzebuje ten niżej umiejscowiony, aktualnie ma czarny, wymieniłem na czarny, a jak zacząłem drążyć temat to chyba ma być niebieski 0,25 bara, a czarny jest na 1,2-1,6bara chyba ,że się myle
A nie jak obroty są ciut powyżej 2000??

No coś masz zamotane... czunki mają być biały (albo niebieski) od "dużego" cisnienia (2 bary) i brązowy od małego (0,25 bara chyba....)

Ciśnienie ma być większe niż 2 bary przy 2000obr/min na silniku w pełni rozgrzanym (do właczenia się wentylatora). Jeśli nie jest takie cisnienie silnik wymaga remontu.
Sprawdź ciśnienie u mechanika i wszystko ci wyjdzie.

[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 22:46 ]
A jeśli masz brązowy i czarny (czarny zamiast białego / niebieskiego) to mam złą wiadomość. Poprzedni właściciel dał czujnik o mniejszym ciśnieniu żeby olać że silnik ma za małe cisnienie oleju i jeżdzić dalej bez oglądania kontrolki...]
http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=1631
Ostatnio zmieniony pn sie 13, 2007 22:51 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 13, 2007 22:47

ale skoro na jałowym to sprawdź drugi czujnik, ten w głowicy, chyba od niego zależy sygnalizacja na niskich obrotach?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sebaj1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:22
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: sebaj1 » pn sie 13, 2007 22:50

który to czujnik od dużego ciśnienia??? ten wyżej , czy ten niżej na kopułce to od dużego ciśnienia????
Generalnie powiem tak, jak odłącze kabelek z czujnika umiejscowionego niżej to kontrolna nie miga.
Silnik po nagrzaniu na biegu jałowym przy obr. 900 nie miga kontrolka, kiedy dodam lekko gazu ,obroty na 1300 kontrolka się zapala- dodam , że zrobiło się tak po umyciu silnika



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 13, 2007 22:51

Czarny jest na 1,4 bara, biały chyba na 1,8, niebieski nie wiem.
A ten w głowicy od niskich obrotów tylko 0,3

[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 10:52 pm ]
Na filtrze jest jeden, drugi to temperatury do MFA, to jest wysokociśnieniowy, drugi jest w głowicy i ten sprawdź.

[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 10:53 pm ]
sebaj1 pisze:że zrobiło się tak po umyciu silnika
trza było od razu napisać. Odepnij, wyczyść wysusz wtyki i będzie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sebaj1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:22
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: sebaj1 » pn sie 13, 2007 22:59

też myślałem że jak wyschnie to się poprawi, ale zrobiłem już ponad 1000km i dalej miga.
A na kopułce filtra mam dwa czujniki biały wyżej wkręcony trudniej dostępny, i czarny, którego jak odepnę to nie miga....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 13, 2007 23:05

sebaj1 pisze:dwa czujniki
MFA masz? To ten drugi jest czujnikiem temperatury od MFA


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sebaj1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:22
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: sebaj1 » pn sie 13, 2007 23:12

o kurcze nie wiem co to MFA, sorry , skupiłem sie na tym nieszczęsnym który opisałem wyżej czujniku....bo jak go odłączę to nie miga, dodam , że auto zachowuje się ok, nie dymi , pali pb w normie , tylko ta migająca kontrolka



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 13, 2007 23:29

MFA to ten komputer pokładowy, obsługiwany na tej manetce co wycieraczki, pokazuje różne dane spalanie temp oleju itd.
Może to jednak czujnki uszkodzony, bo ścigając z niego kabel symulujesz jego zadziałanie, czyli przerwanie obwodu po osiągnięciu wymaganego ciśnienia. Oczyść jego okolicę, bo jakiś nalot może spowodować zwarcie do masy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sebaj1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:22
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: sebaj1 » pn sie 13, 2007 23:35

aaaa, kompa pokładowego to nie mam, chyba ,że laptopa tam włożę :)
A tak na serio to temat fajnie się rozwinął, chciałem się dowiedzieć jakie ciśnienie oleju , bądź jaka wartość czujnika przeze mnie opisywanego, ma być w silniku ADZ



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 180 gości