ciśnienie oleju jakie powinno być???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ciśnienie oleju jakie powinno być???
Witam!!!
jakie powinno być ciśnienie oleju , bo miga mi kontrolka .... olej ok, filtry, chyba poprzedni właściciel kombinował z czujnikami nie wiedzieć czemu .
Pytanie jaki kolor czujnika mam założyć, aktualnie mam czarny, ale w sklepach mówią ,że powinien być niebieski. Silnik 1.8 ADZ
Proszę o radę.
jakie powinno być ciśnienie oleju , bo miga mi kontrolka .... olej ok, filtry, chyba poprzedni właściciel kombinował z czujnikami nie wiedzieć czemu .
Pytanie jaki kolor czujnika mam założyć, aktualnie mam czarny, ale w sklepach mówią ,że powinien być niebieski. Silnik 1.8 ADZ
Proszę o radę.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dopisz tu jeszcze o ktory czujnik ci chodzi i przy jakich obrotach ci miga. Jałowych czy powyżej 2000
Ostatnio zmieniony pn sie 13, 2007 22:25 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
na jałowym ,a jak się nagrzeje to dopiero jak dodam gazu i obroty są na 1200obr.
Czujniki na kopułce filtra mam dwa wyżej jest biały , a ja potrzebuje ten niżej umiejscowiony, aktualnie ma czarny, wymieniłem na czarny, a jak zacząłem drążyć temat to chyba ma być niebieski 0,25 bara, a czarny jest na 1,2-1,6bara chyba ,że się myle
Czujniki na kopułce filtra mam dwa wyżej jest biały , a ja potrzebuje ten niżej umiejscowiony, aktualnie ma czarny, wymieniłem na czarny, a jak zacząłem drążyć temat to chyba ma być niebieski 0,25 bara, a czarny jest na 1,2-1,6bara chyba ,że się myle
A nie jak obroty są ciut powyżej 2000??sebaj1 pisze:na jałowym ,a jak się nagrzeje to dopiero jak dodam gazu i obroty są na 1200obr.
Czujniki na kopułce filtra mam dwa wyżej jest biały , a ja potrzebuje ten niżej umiejscowiony, aktualnie ma czarny, wymieniłem na czarny, a jak zacząłem drążyć temat to chyba ma być niebieski 0,25 bara, a czarny jest na 1,2-1,6bara chyba ,że się myle
No coś masz zamotane... czunki mają być biały (albo niebieski) od "dużego" cisnienia (2 bary) i brązowy od małego (0,25 bara chyba....)
Ciśnienie ma być większe niż 2 bary przy 2000obr/min na silniku w pełni rozgrzanym (do właczenia się wentylatora). Jeśli nie jest takie cisnienie silnik wymaga remontu.
Sprawdź ciśnienie u mechanika i wszystko ci wyjdzie.
[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 22:46 ]
A jeśli masz brązowy i czarny (czarny zamiast białego / niebieskiego) to mam złą wiadomość. Poprzedni właściciel dał czujnik o mniejszym ciśnieniu żeby olać że silnik ma za małe cisnienie oleju i jeżdzić dalej bez oglądania kontrolki...]
http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=1631
Ostatnio zmieniony pn sie 13, 2007 22:51 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.
Konto usunięte.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
który to czujnik od dużego ciśnienia??? ten wyżej , czy ten niżej na kopułce to od dużego ciśnienia????
Generalnie powiem tak, jak odłącze kabelek z czujnika umiejscowionego niżej to kontrolna nie miga.
Silnik po nagrzaniu na biegu jałowym przy obr. 900 nie miga kontrolka, kiedy dodam lekko gazu ,obroty na 1300 kontrolka się zapala- dodam , że zrobiło się tak po umyciu silnika
Generalnie powiem tak, jak odłącze kabelek z czujnika umiejscowionego niżej to kontrolna nie miga.
Silnik po nagrzaniu na biegu jałowym przy obr. 900 nie miga kontrolka, kiedy dodam lekko gazu ,obroty na 1300 kontrolka się zapala- dodam , że zrobiło się tak po umyciu silnika
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czarny jest na 1,4 bara, biały chyba na 1,8, niebieski nie wiem.
A ten w głowicy od niskich obrotów tylko 0,3
[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 10:52 pm ]
Na filtrze jest jeden, drugi to temperatury do MFA, to jest wysokociśnieniowy, drugi jest w głowicy i ten sprawdź.
[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 10:53 pm ]
A ten w głowicy od niskich obrotów tylko 0,3
[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 10:52 pm ]
Na filtrze jest jeden, drugi to temperatury do MFA, to jest wysokociśnieniowy, drugi jest w głowicy i ten sprawdź.
[ Dodano: Pon Sie 13, 2007 10:53 pm ]
trza było od razu napisać. Odepnij, wyczyść wysusz wtyki i będziesebaj1 pisze:że zrobiło się tak po umyciu silnika
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
MFA to ten komputer pokładowy, obsługiwany na tej manetce co wycieraczki, pokazuje różne dane spalanie temp oleju itd.
Może to jednak czujnki uszkodzony, bo ścigając z niego kabel symulujesz jego zadziałanie, czyli przerwanie obwodu po osiągnięciu wymaganego ciśnienia. Oczyść jego okolicę, bo jakiś nalot może spowodować zwarcie do masy
Może to jednak czujnki uszkodzony, bo ścigając z niego kabel symulujesz jego zadziałanie, czyli przerwanie obwodu po osiągnięciu wymaganego ciśnienia. Oczyść jego okolicę, bo jakiś nalot może spowodować zwarcie do masy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 204 gości