kapryśne hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mindcrasher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:32
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

kapryśne hamulce

Post autor: mindcrasher » ndz sie 12, 2007 20:58

Elo, witam wszystkich, mam pytanie odnośnie hamulcy. Otóz ostatnio wymieniłem tarcze i klocki z przodu, tarcze brembo max i klocki ferrodo, nie zmieniałem sam tylko pojechałem z tym do mechanika a ten jak zobaczył te tarcze to skwitowął krótko : wtopa. Tarcza spoortowa nie nadajaca się podobno do mojego auta, stwierdził że nie dam sobie z nimi rady, cokolwiek to znaczyło, ze strasznie bedą sie grzać i opony mi szybko polecą, powoływał sie na podobny przypadek w octavii, cos tam jeszcze nadawał ale juz go nie słuchałem. No to je założyliśmy bo co miałem zrobić i jest tak: rano jak zaczynam jechac strasznie słaby hamulec, widac na zimnym nie bardzo, po rozgrzaniu czasami mozna żeby wybic o kierownice a znowu po otrzejszym hamowaniu znowu słaby, czasami sie zastanawiam czy w danej chwili będą hamować czy nie, nie wiem co o tym myśleć. A może to pompa, w sumie przed sama zmianą też jakoś zesłabł hamulec po wlaniu nieco przepracpwanego płynu hamulcowego. Co o tym sądzicie??? Poradzcie coś
Pozdro



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » ndz sie 12, 2007 22:43

A kiedy płyn zmieniałeś i nie docieraj tarcz i klocków od razu na maxa tylko najpierw spokojnie zanim się dobrze ułożą.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz sie 12, 2007 23:26

jeśli założyłeś tarcze brembo max to klocek do tego powinien być minimum ferodo DS Performance, co do docierania klocków i tarcz to przy brembo max coś takiego nie istnieje - dzięki nacięciom klocek układa sie momentalnie


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sie 13, 2007 05:53

mindcrasher pisze:rano jak zaczynam jechac strasznie słaby hamulec, widac na zimnym nie bardzo, po rozgrzaniu czasami mozna żeby wybic o kierownice a znowu po otrzejszym hamowaniu znowu słaby, czasami sie zastanawiam czy w danej chwili będą hamować czy nie, nie wiem co o tym myśleć. A może to pompa, w sumie przed sama zmianą też jakoś zesłabł hamulec po wlaniu nieco przepracpwanego płynu hamulcowego. Co o tym sądzicie??? Poradzcie coś
wymień płyn hamulcowy na nowy(prawdopodobnie jest już stary i łapie wilgoć lub jest zapowietrzony), i nie hamuj na poczatku zbyt ostro bo pokrzywisz tarcze (ok200 km. staraj sie unikać ostrego ham.)


:-k ...

Awatar użytkownika
mindcrasher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:32
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: mindcrasher » pn sie 13, 2007 20:11

Witam, ostre hamowanie na samym poczatku oczywiscie odpada, delikatnie hamowałem, sytuacja którą opisałem ma miejsce po przejechaniu 4000 km, płyn wymieniony całkiem przy wymianie a układ odpowietrzony chyba ze nie szczelny jest, tego jeszcze nie wiem. Klocki jakie mam to ferodo premier, wiec mozliwe że to własnie ich wina, wkurzjące bo miało być lepiej a jest tak samo albo i gorzej :(



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sie 13, 2007 22:12

mindcrasher pisze:Klocki jakie mam to ferodo premier, wiec mozliwe że to własnie ich wina, wkurzjące bo miało być lepiej a jest tak samo albo i gorzej :(
no ale skoro raz jest dobrze a raz źle, to ja bym nie obstawiał klocków (albo hamują albo nie), raczej układ, to że układ został odpowietrzony nie znaczy że dobrze to zrobiono, stawiam na zapowietrzenie układu lub na niesprawną pompę (tym bardziej że przed robotą już miałeś takie sytuacje ), miałem podobnie w mk1 i winne były uszczelki w pompie (komplety naprawcze do pomp dostępne w sklepach)


:-k ...

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » wt lis 27, 2007 00:16

Witam,
Mam podobna sytucje. Nowe klocki i nowe tarcze. Zrobilem juz na nich 250 - 300 km i objawy sa takie ze rano auto hamuje slabo. Wciskam hamulec do konca a samochod zwalnia a nie hamuje - efekt zblizony do hamowania recznym. Po kilku hamowaniach jest dobrze - widac jak wcisne hamulec do konca ze przod auta "nurkuje".
Ostatnio pojechalem do mechanika wsiadl do samochodu rozpedzil sie do 90km/h i zaczal hamowac. Widac bylo po wskazowce predkosciomierza jak leci w dol (wszytsko bylo OK). Po trzech takich hamowaniach po wcisnieciu hamulca auto znowu zaczelo zwalniac a nie hamowac. Powiedzial ze cos jest nie tak - ze klocki sie grzeja i to jest wina. Ale rano klocki nie sa rozgrzane i sytuacja jest identyczna.

Plyn wymienialem na poczatku roku. Uklad byl odpowietrzany nawet dwa razy.
Pozostaje wymiana pompy hamulcowej lub pompy ABS?

Mindcrasher czy udao Ci sie ustalic gdzie lezy problem?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt lis 27, 2007 10:21

rano slabo hamuja bo sa zimne, po rozgrzaniu jest super bo jest odpowiednia temperatura, jak sa zagrzane nagrzewa sie plyn ktory traci wlasciwosci i znowy zanikaja hamulce, powiedz jaki plyn zalales hamulcowy?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt lis 27, 2007 10:27

T.O.B.I. pisze:po rozgrzaniu jest super bo jest odpowiednia temperatura
a od kiedy to gorący hamulec lepiej hamuje??? :bajer: nie po to ktoś wymyślił wentylowane (itp.) tarcze i dyfuzory kierujące powietrze na hamulec


:-k ...

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » wt lis 27, 2007 12:09

Marki nie pamietam ale DOT4



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt lis 27, 2007 13:15

moje po rozgrzaniu hamuja super, na zimno nie za bardzo tarcze standart kloski jakies wloskie, a zwroc uwage ze nie napisalem gorace ani przegrzane tylko rozgrzane, a jak ci napewno wiadomo sportowe hamulce to na zimno napewno nie sa leprze od standartowych bo ich temperatura pracy jest przesunieta znacznie w gore


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt lis 27, 2007 13:22

T.O.B.I. pisze:jak ci napewno wiadomo sportowe
o jakich sportowych ham. teraz mówisz, tutaj mamy normalne ham. a co do sportowych/wyczynowych ham. to owszem mają one dużo wyższą temp. pracy (dużo gorsze warunki i obciążenia) ale są one wykonane z innych materiałów tak więc nie porównuj tych całkiem różnych ukł. hamulcowych i co dla ciebie oznacza rozgrzane (15 stC?) a co gorące (150 stC?) weź sobie zaraz po ruszeniu kilka razy zahamuj i szybko pomacaj tarczę - tylko uważaj byś sie nie poparzył
Ostatnio zmieniony wt lis 27, 2007 13:23 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt lis 27, 2007 13:47

tak jak piszesz cieple zimne wzgledna rzecz, po dwoch mocniejszych hamowaniach juz mi dobrze hamuja, wiec masz punkt odniesienia, jezdze dosc szybko w miare rozsadku po miescie wiec jak trzeba to sie hamuje chociaz nie ukrywam ze uzywam hamulcow zadziej niz inni kierowcy (tak mi sie wydaje)
wracajac do kolegi problemu moze plyn sie mocno zagrzewa po tych paru hamowaniach (kolega napisal ostrych), mindcrasher, zagladales do tloczkow i cylinderkow, ja po zmianie klockow z przodu i wymianie plynu mialem slabe hamulce wiadomo musza sie ulozyc, z czasem sie poleprzyly, potem jakis czas bylo dobrze i zaczely sie pogarszac, tknelo mnie cos zeby zajrzec do bebnow okazalo sie ze po zmianie plynu zaczely puszczac tloczki, po wymianie na nowe zupelnie inne hamowanie tyl naprawde duzo daje przy hamowaniu


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt lis 27, 2007 13:50

T.O.B.I. pisze:wracajac do kolegi problemu moze plyn sie mocno zagrzewa
no było to już jakiś czas temu (patrz data napisania pierwszego postu) ale gość pisze że wymienił już płyn :-k


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 339 gości