partactwo mechanika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sebano79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lip 24, 2007 21:09
Lokalizacja: Mazury

partactwo mechanika

Post autor: sebano79 » ndz sie 12, 2007 00:20

Witam! Zaprowadziłem mojego golfika2 na podstawową obsługę po sprowadzeniu do kraju, czyli wymiana oleju w skrzyni i silniku oraz paska rozrządu. Po odebraniu go i przejechaniu ok 15 km nagle zaczęła mrygać kontrolka od oleju, z silnika zaczął wydobywać się dziwny dźwięk (buczenie) a spod maski ulotniła się chmurka dymu. Nabawiłem się kupy strachu że mój "nowy" samochód jest już do d..., ale okazało się, że mechanik zapomniał zacisnąć objemki na przewodzie doprowadzającym ciecz do chłodnicy i ta po prostu uciekła. Na szczęście mechanik pofatygował się natychmiast na miejsce zdarzenia, naprawił przewód, uzupełnił płyn i autko wydaje się w pełni sprawne. Chłopak , który go robił bał się szefa, więc obiecałem że jak będzie wszystko ok to go nie wydam a on sam zapewniał mnie że nic silnikowi się nie stało.
I tu moje pytanie, czy wierzyć chłopakowi czy jednak mogło coś się stać z silnikiem ( benzyna 1,3) mimo iż na razie nie zauważam różnicy? I dlaczego zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju?
Z góry dziękuje za pomoc!



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz sie 12, 2007 11:38

Witam
Przxegrzanie silnika to jeden z nagroźniejszych objawów ubytku płynu chlodzacego. Jesli szybko wyłaczyłes silnik to nic sie nie powinno stać. A kontrolka oleju mogła sie zapalic z tego powodu iz spadło cisnienie smarowania. Byc moze zagotowałes olej albo bardzo mocno przegrzałes. Mozliwe ze przepliles uszczelke pod głowica jesli przegrzałes silnik. Tak jak pisze wszystko zalzy jak szybkom zareagowłes na niebezpieczna sytuaje.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » ndz sie 12, 2007 12:13

Tak jak mowi kolega, przegrzanie to powazna sprawa, warto bylo by zrobic przeglad co i jak wyglada, jak sie to zachwowuje po ubytku plynu, czy doszlo do przegrzania



sebano79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lip 24, 2007 21:09
Lokalizacja: Mazury

Post autor: sebano79 » ndz sie 12, 2007 19:33

Nie jestem pewien kiedy płyn wyciekł ale zatrzymałem się od razu jak usłyszałem ten dziwny dźwięk. I może ok kilometra od zapalenia kontrolki od ciśnienia oleju. Podobno wystarczy sprawdzić ciśnienie w silniku, żeby się przekonać, czy coś mu się stało. Wie ktoś może ile powinno wynosić to ciśnienie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 12, 2007 20:14

Nic nierób, po prostu jeździj. Jeśli zagsiłes silnik zaraz po zauważeniu kontrolki to nic sie nie stało. Pewien jesteś że migała kontrolka od oleju? A nie od płynu?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sebano79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lip 24, 2007 21:09
Lokalizacja: Mazury

Post autor: sebano79 » pn sie 13, 2007 15:26

Tak, jestem pewien co do kontrolki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 455 gości