[mk2]elektryczne szyby
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2]elektryczne szyby
mam 2 problemy...
1) czy da sie wymienic same linki w silnikach od elektrycznych szyb ... bo jedna mam przerwana a robi sie juz naprawde goraco
2) co moze byc nie tak poza zasniedzialymi kablami jesli mi szyba sie czasem opuszcza a czasem nie (jak sie jeb... uderzy w dzwi to czasem zalapie)
i pytanie na koniec jak bezpiecznie (zeby nie zbic szyby) zabrac sie za wymontowanie silniczka itp...
1) czy da sie wymienic same linki w silnikach od elektrycznych szyb ... bo jedna mam przerwana a robi sie juz naprawde goraco
2) co moze byc nie tak poza zasniedzialymi kablami jesli mi szyba sie czasem opuszcza a czasem nie (jak sie jeb... uderzy w dzwi to czasem zalapie)
i pytanie na koniec jak bezpiecznie (zeby nie zbic szyby) zabrac sie za wymontowanie silniczka itp...
jezeli masz na mysli sam przycisk to raczej jest ok bo przekladalem lewy do prawego okna a prawy do lewego i nic sie nie zmienilo znaczy w LEWYM jako ze linka jest tam urwana to silniczek chodzil nawijal i rozwijal ... a w PRAWYM nic sie nie dzialo ... dopiero po uderzeniu w dzwi (mniej wiecej na wysokosci silniczkachoc moze troszke nizej) czasem sie zalaczy ...arek pisze:mozesz miec przełącnzik do wymiany , bo duzo takich przypadkow jest , jakby co to sluże pomoca bo mam taki przełącnzik zapasowy
Re: [mk2]elektryczne szyby
przerabialem temat bardzo goglebnie wiec w razie czego na gg sluze pomoca, a poki colmx pisze:mam 2 problemy...
1) czy da sie wymienic same linki w silnikach od elektrycznych szyb ... bo jedna mam przerwana a robi sie juz naprawde goraco
2) co moze byc nie tak poza zasniedzialymi kablami jesli mi szyba sie czasem opuszcza a czasem nie (jak sie jeb... uderzy w dzwi to czasem zalapie)
i pytanie na koniec jak bezpiecznie (zeby nie zbic szyby) zabrac sie za wymontowanie silniczka itp...
1. Da sie bez problemu, wszystko (prawie) jest rozbieralne, jak to zazwyczaj z talkimi elemntami nie przesadzac z sila i nic nie zepsuje. Powiem jeszcze ze sam silniczek z walkiem wyjmuje sie na koncu (po zdjeciu kolowrotka i slimaka.
2. Sprawdz bardzo dobrze przyciski, a najlepiej czy podczas pracy dochodzi do nich po 12V (u mnie tak bylo ze bez podlaczenia dochodzilo) Jezeli nie to to obstawiam szczotki, jak masz trochje zaciecia mechaniczno-elektrycznego wymeinisz bez problemu (kupuje sie weglowe w sklepie z czesciami do pralek np - ja tak wymienialem)
3. Jezeli chodzi o wyciaganie podnosnika to przy szybie w pozycji gora jest to prawie niemozliwe, prawie bo 2 razy mi sie udalo ale to przeje@#$na robota i zazwyczaj skutkuje polamaniem zabkow przy prowadnicy. Jest baaaaardzo malo miejsca zeby odkrecic szybe od prowadnicy. Poki jeszcze schodza na dol to wyciagaj...
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
Samo 12 V o niczym nie świadczy. Bardzo często w tych przyciskach(także i w moich) wypalają się styki, a w efekcie 12v możę być ale nie przechodzi większy prąd. Aby silki podniosły szybę potrzeba 10A zaś gdy już dojdzie do samej góry(lub dołu) przez przyciski płynie aż 15A.
Jak chodzi o linki, to można je bez problemu wymienić, tylko musisz z linką pojechać do kogoś kto zaciśnie Ci ograniczniki na jej końcach(takie beczułeczki).
Ja proponuje na początku rozebrać silnik i wszystko wyczyścić.
Silnik z przodu przykręcony jest na 3 szpilkach (klucz 10) szyby nie musisz wyjmować wystarczy, że ją odkręcisz (2 śruby na klucz 10) i uniesiesz do góry. Prowadnica szyby przykręcona jest na 2 śrubach 10-tkach. UWAGA!! Kiedy już wyjmiesz silnik wraz z prowadnicą w miejscu gdzie dochodzą linki do silnika są sprężyny. w środu sprężyn jest linka, tylko nie jest ona "goła" lecz w plastikowej tulejce...uważaj aby jej nie złamać, gdyż będzie Ci bardzo ciężko chodził silnik, gdyż linka straci gładkość posuwu. Ja u Siebie połamałem i bardzo się namęczyłem aby takie dostać.
wrzucałem forkę mechanizmów na forum...powinna gdzieś być, jeżeli jej nie znajdziesz to wrzucę po raz kolejny. Powodzenia!!
Jak chodzi o linki, to można je bez problemu wymienić, tylko musisz z linką pojechać do kogoś kto zaciśnie Ci ograniczniki na jej końcach(takie beczułeczki).
Ja proponuje na początku rozebrać silnik i wszystko wyczyścić.
Silnik z przodu przykręcony jest na 3 szpilkach (klucz 10) szyby nie musisz wyjmować wystarczy, że ją odkręcisz (2 śruby na klucz 10) i uniesiesz do góry. Prowadnica szyby przykręcona jest na 2 śrubach 10-tkach. UWAGA!! Kiedy już wyjmiesz silnik wraz z prowadnicą w miejscu gdzie dochodzą linki do silnika są sprężyny. w środu sprężyn jest linka, tylko nie jest ona "goła" lecz w plastikowej tulejce...uważaj aby jej nie złamać, gdyż będzie Ci bardzo ciężko chodził silnik, gdyż linka straci gładkość posuwu. Ja u Siebie połamałem i bardzo się namęczyłem aby takie dostać.
wrzucałem forkę mechanizmów na forum...powinna gdzieś być, jeżeli jej nie znajdziesz to wrzucę po raz kolejny. Powodzenia!!
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości