Czujnik temperatury czy włącznik termiczny wentylatora chłodnicy?
Najlepiej to i to.
[ Dodano: 11 Sie 2007 18:09 ]
A jeszcze jedno termostat firmy GATES a teraz jak jezdze to mam 100 stopni caly czas
Termostat
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
włącznik termiczny wentylatora chłodnicy jak stoisz przed autem jest po prawej stronie w chłodnicy - nie da się nie zauważyć ,bo to jedyny czujnik wkręcony w chłodnicę..Dario26 pisze:Czujnik temperatury czy włącznik termiczny wentylatora chłodnicy?
a czujnik temperatury to czujnik z czterema przewodami, na kroćcu z wężem jest, poszukaj na forum ktoś wrzucał nawet kiedyś zdjęcia ..
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ja cały czas mam 100-102c ale gdy włożyłem w zbiorniczek wyrównawczy termometr to wskazał mi tylko 93c więc jest ok, czujnik temp (zamiennik) w moim przypadku przekłamuje.
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
Kolego ja też ostatnio walczyłem z temperatura w swoim golfie, wymieniłem dosłownie cały układ chłodzenia. Chłodnice już wczesniej kupiłem nowa bo mi lała, Termostat nowy firmy Wahler więc nie żadna tam podróba. Czujnik włączania wentyl ten w chłodnicy też nowy i nadal miałem przy troche wiekszej predkości 110 stopni na blacie. Dopiero na sam koniec sprawdziłem czujnik temperatury i okazało się że jest walnięty i wskażnik po prostu oszukiwał(ten koło głowicy na cztery piny z zieloną lub żółtą opaską). Tak na logike To woda czy płyn w 100 stopniach zaczyna wrzeć a przy 110 stopniach płyn już dawno wyleciałby zbiorniczkiem albo wywaliłoby uszczelkę pod głowicą. Ja u siebie sprawdzałem termomertem rtęciowym faktyczną temp płynu a temp głowicy profesjonalnym termometrem laserowym i wszystko było ok. Niestety nie zdążyłem zamontować nowego czujnika bo miałem dosyć grożny wypadek i golfik poszedł do "żyda". Jesli okaze sie że u Ciebie to ten czujnik a to raczej najprawdopodobniejsza przyczyna z tego co wiem z forum to czesta usterka to możemy sie dogadać i mogę tanio sprzedać Ci ten czujnik a kupiłem oryginalny HELLA. Nie był montowany bo nie miałem już po co, mam na niego paragon z 17 lipca oryginalne pudełko z numerem seryjnym. Podaję linka sklepu w którym go zakupiłem http://www.wega.net.pl/cgibin/shop?info ... d=1977a623
Jakby coś to pisz na priv albo GG.
Jakby coś to pisz na priv albo GG.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to jest nieprawda, bo woda w układzie pod cisnieniem nie gotuje sie w 100 stopniach, a tym bardziej płyn chłodzący.adam aa22 pisze:Tak na logike To woda czy płyn w 100 stopniach zaczyna wrzeć a przy 110 stopniach płyn już dawno wyleciałby zbiorniczkiem albo wywaliłoby uszczelkę pod głowicą.
Poza tym słusznie, czujniki często przekłamuja.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
adam aa22 pisze:Tak na logike To woda czy płyn w 100 stopniach zaczyna wrzeć a przy 110 stopniach płyn już dawno wyleciałby zbiorniczkiem albo wywaliłoby uszczelkę pod głowicą.
Raczej płyn nie zagotuje się w temp 110 ponieważ głównym składnikiem płynu jest glikol monoetylenowy, a jego temperatura wrzenia to około 190 st C.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 258 gości