niebieski kabelek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jacas69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 09:20
Lokalizacja: rzeszów

niebieski kabelek

Post autor: jacas69 » wt sie 07, 2007 22:41

mam pytanie o slynny niebieski kabelek tzn ten na którym pojawia sie +12v po zapaleniu silnika, mielem kiedys td aaz i tam szlo to z alternatora , pytanie dotyczy tego czy w tdi tez idzie to z alternatora czy raczej z komputera ,bo naprzyklad obrotomiez w tdi idzie chyba z kompa ,dzieki za kazda pomoc



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » wt sie 07, 2007 23:26

Niebieski kabelek służy do wzbudzania alternatora. Alternator jest obcowzbudną pradnicą prądu zmiennego. Żeby zaczoł ładować potrzebuje najpierw napięcia które go wzbudzi. Napięcie to idzie niebieskim kabelkiem łączonym kostką na rozruszniku.


michal0604

jacas69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 09:20
Lokalizacja: rzeszów

nie to nie jest wzbudzenie

Post autor: jacas69 » śr sie 08, 2007 10:23

nie to nie jest wzbudzenie , alternator nie wymaga osobnego przewodu na wzbudzenie, w koncu ma chyba te 9 diod



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » śr sie 08, 2007 10:40

Odłącz ten kabel, to zobaczysz że nie będzie ładował. Z 9 diód 3 są wzbudzeniowe, a 6 to diody mocy 3 ujemne, i 3 dodatnie. Służą one do zamiany prądu zmiennero na stały.


michal0604

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 08, 2007 12:07

michal0604 ma słuszność


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jacas69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 09:20
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: jacas69 » śr sie 08, 2007 16:06

nie zgadzanm sie to alternator powinien byc źródłem tego napiecia w alternatorach samowzbudnych gdzie regulator znajduje sie wewnatrz, nie wprowadza sie napiecia wzbudzenia z zewnatrz (brak zewnetrznego regulatora )w zwiazku z powyższym wypiecie kabli nicz4ego nie daje bo napiecie wzbudzenia generowane jest wewnatrz alternatora ( magnetyzm szczatkowy)
A tak na marginesie moje pytanie nie dotyczylo tego , tylo czy niebieski kabekl w instalacji samochoodu ma napiecie wlasnie z napiecia wzbudzenia? ( jak w opisanym TD ) czy w TDI jest inaczej i np napiecia wzbudzenia wchodzi do komputera a dopiero ten wystawia napiecie na niebieski kabel ( lub byc moze jest tam inny przekaznik?)
Ostatnio zmieniony śr sie 08, 2007 16:52 przez jacas69, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 396 gości