Nie przyspiesza na wysokich obrotach - zamula

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » pn lip 23, 2007 21:32

Miałem bardzo podobne problemy, ale działo się to po nieumiejętnej wymianie rozrządu przez pewnego mechanika, do którego napewno więcej nie zawitam.
Rozrząd przestawiony było o 3 zęby.

ale jesli nie wymieniałeś rozrządu w ostatnim czasie to:

Sprawdź aparat zapłonowy, a konkretnie to coś co odpowiada za przyspieszenie zapłonu na wysokich obrotach.
Moze być tak, że aparat na wysokich obrotach nie przyspiesza zapłonu i stąd ta mułowatość na wysokich obrotach.
Sprawdz się to w ten sposób, że odłączasz ten weżyk podciśnieniowy idący do aparatu.
wkładasz na jego miejsce inny wężyk na chwilę i próbujesz pociągnąć powietrze jak z papierosa :D Jeśli w pewnym momencie wężyk zassie zpowrotem to aparat przyspiesza zaplon i jest ok. a jesli mozesz swobodnie zaciągac sobie powietrze z wężyka to aparta do wymiany.
Inny sposób na sprawdzenie czy przyspesza zapłon to odkręcenie tej śruby przy aparacie zapłonowym i poruszenie go w jedną i drugą stronę, w jedną stronę powinien przyspieszać obroty, a w drugą zminejszać.
Może dlatego mechanik nie mógł go ustawić dobrze.

Ale tak jak mówie, u mnie przyczyną strasznego muła od 3000RPM wzwyż było złe ustawienie rozrządu.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 23, 2007 23:54

Tak mysle ze rozrząd to bardzo mozliwy jest. Próbowałem w zasadzie bardzo wielu opcji konfiguracji i praktycznie rzadnych popraw. Dodam ze jak kupilem auo to rozrzad był wymieniony a drugi raz to z 3 mi-ce temu po remoncie silnika. Znając mechanikow to mogli narobic niezlych checy. Tyle ze mnie to nie bawi bo gdy sie jedzie do mechanika on mowi ze ustawia zapłon ja wyjezdzam na droge a auto jedzie gorzej ajk maluch :grrr:

Moze wiecie jak samemu sprawdzic czy rozrzad ustawiony jest dobrze. Osłone moge odkrecic ale jak sprawdzic czy jest wszystko okk. Pomożcie jesli wiecie

:)))

[ Dodano: 23 Lip 2007 23:57 ]
Tak dla sprostowania dodam ze autko ma wymienione najwazniejsze czesci i nie tylko. Kopułka palec kable wszystko nowe , swiece tez gaznik przedmuchany membranki w nim powymieniane na nowki.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » wt lip 24, 2007 05:53

A uszczelka między kolektorem a gaźnikiem?


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt lip 24, 2007 11:54

Pim pisze:A uszczelka między kolektorem a gaźnikiem?
Usczelka jest nowiuska. Podobnie jak pod głowica i na połaczeniu kolektora ssacego i wydechowego z głowica.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

xmenxxl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sie 06, 2007 09:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: xmenxxl » pn sie 06, 2007 10:00

mam podobny problem...
Golf mk3 1.8 CL 75KM 92'
autko niedawno kupiłem sprowadzone z Niemiec.
Założyłem LPG i jest podobnie jak na benzynie - max 120-130 :( Na wyższych obrotach jakby się dusił.. tzn. silnik chodzi równo, jednak spada moc-brak przyspieszenia. Nie ma mowy o sprawnym wyprzedzaniu. wymieniłem przewody do świec + świece. Nadal jest straszny muł.

Dodam iż czuć sporo benzyny w spalinach.

Przeczytałem sporo postów z forum i stawiam na zapłon. Co doradzicie???

[ Dodano: 08 Sie 2007 08:32 ]
Sprawa się wyjaśniła - po diagnostyce wiem że elektronika jest OK.
okazało się, że rozrząd był przestawiony o jeden ząbek - swoją drogą - dziwna sprawa, iż ktoś tak długo męczył się z takim zmulonym autem (po pasku widać, że przejechane jest na nim jakieś 40tys km).

Auto cyka jak zegarek :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 223 gości