co z układem chłodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
co z układem chłodzenia
mam jeszcze problem z układem chłodzenia . cały czas ucieka mi płyn chłodniczy i prawie codziennie muszę dolewać płyn. na silniku widać jakiś osad tak jakby z pod głowicy ale jakby była by to głowica to chyba olej mieszał by się z płynem a tak nie jest ,pomóżcie
Waja12
waja12 sugeruje zalać płyn (najlepiej wody skoro tak szybko Ci ucieka) zapalić bolid, i obadać na postoju, jeżeli nie dymi, nie ma pęcherzyków powietrza w zbiorniku, to może jakiś przewód od cieczy chłodzącej jest nieszczelny. A uszczelkę pod głowicą mogło tak „wydmuchać” że nie konicznie płyn będzie się mieszał z olejem.
Postanowiłem się podpiąć pod temat bo zauważyłem coś dziwnego w zbiorniczku wyrównawczym.
- ubyło mi płynu – jakieś 5mm w 3 miesiące.
- brak mazi pod korkiem ale jest sporo pary wodnej (to chyba przez zimę)
- olej czyściutki – nie ubywa ani nie przybywa
- płyn czyściutki – widzę dno zbiornika, brak tłustych oczek.
- na metalowych drutach czujnika poziomu płynu w zbiorniczku jest przyczepionych kilka paprochów i pęcherzyki powietrza o średnicy około 1,5mm.
- normalne wnętrze zbiornika VW nad cieczą zalane czerwonym płynem jest czyściutkie i sprawia wrażenie suchego. Ja mam zalany płyn zielony, na ściankach zbiorniczka nad płynem jest pełno skroplonej pary tak jak na pokrywce od garnka kiedy gotujemy w nim wodę – czy to normalne?
Co myślicie? Zastanawiają mnie te pęcherzyki na czujniku i te kropelki na ściankach.
Czy mam walniętą uszczelkę lub głowicę?
- ubyło mi płynu – jakieś 5mm w 3 miesiące.
- brak mazi pod korkiem ale jest sporo pary wodnej (to chyba przez zimę)
- olej czyściutki – nie ubywa ani nie przybywa
- płyn czyściutki – widzę dno zbiornika, brak tłustych oczek.
- na metalowych drutach czujnika poziomu płynu w zbiorniczku jest przyczepionych kilka paprochów i pęcherzyki powietrza o średnicy około 1,5mm.
- normalne wnętrze zbiornika VW nad cieczą zalane czerwonym płynem jest czyściutkie i sprawia wrażenie suchego. Ja mam zalany płyn zielony, na ściankach zbiorniczka nad płynem jest pełno skroplonej pary tak jak na pokrywce od garnka kiedy gotujemy w nim wodę – czy to normalne?
Co myślicie? Zastanawiają mnie te pęcherzyki na czujniku i te kropelki na ściankach.
Czy mam walniętą uszczelkę lub głowicę?
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 20:16 przez zxs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Raczej to jest normalne zjawisko że płyn nagrzewa się do wysokich temperatur i później skrapla. Nie ma tu nic niepokojącego.zxs pisze:- normalne wnętrze zbiornika VW nad cieczą zalane czerwonym płynem jest czyściutkie i sprawia wrażenie suchego. Ja mam zalany płyn zielony, na ściankach zbiorniczka nad płynem jest pełno skroplonej pary tak jak na pokrywce od garnka kiedy gotujemy w nim wodę – czy to normalne?
zxs pisze:- ubyło mi płynu – jakieś 5mm w 3 miesiące.
Trochę mało jak na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy ten gruby gumowy przewód układu chłodzenia jest bardzo twardy przy pracującym silniku. Uszkodzona uszczelka pod głowicą daje o sobie znać między innymi w ten sposób, bo wtedy kompresja bije w układ chłodzenia. Obejrzyj dokładnie wszystkie przewody gumowe czasami wyciek jest trudny do zlokalizowania bo płyn kapie na rozgrzany silnik i szybko paruje i trudno dostrzec nieszczelność. Ja bym się narazie tym nie martwił dolał płynu i obserwował czy dużo ubywa. Wiadomo że co jakiś czas trzeba dolewać płynu w każdym samochodzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 343 gości