co z układem chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

waja12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn lut 19, 2007 10:28
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

co z układem chłodzenia

Post autor: waja12 » ndz sie 05, 2007 20:58

mam jeszcze problem z układem chłodzenia . cały czas ucieka mi płyn chłodniczy i prawie codziennie muszę dolewać płyn. na silniku widać jakiś osad tak jakby z pod głowicy ale jakby była by to głowica to chyba olej mieszał by się z płynem a tak nie jest ,pomóżcie


Waja12

Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » ndz sie 05, 2007 21:01

Koledze chyba uszczelka pod glowica sie tez skonczyla



Awatar użytkownika
Lukas_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt cze 05, 2007 18:36
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Lukas_1 » ndz sie 05, 2007 21:13

waja12 są pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym, z tłumika wydobywa się jasny dym, moc spadła?



waja12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn lut 19, 2007 10:28
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: waja12 » ndz sie 05, 2007 21:17

o to chodzi ze jak płyn mi ucieka to w zbiorniczku jest zero płynu i odrazu się grzeje i trudno zobaczyć czy są pęcherzyki


Waja12

Awatar użytkownika
Lukas_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt cze 05, 2007 18:36
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Lukas_1 » ndz sie 05, 2007 21:36

waja12 sugeruje zalać płyn (najlepiej wody skoro tak szybko Ci ucieka) zapalić bolid, i obadać na postoju, jeżeli nie dymi, nie ma pęcherzyków powietrza w zbiorniku, to może jakiś przewód od cieczy chłodzącej jest nieszczelny. A uszczelkę pod głowicą mogło tak „wydmuchać” że nie konicznie płyn będzie się mieszał z olejem.



zxs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 23, 2009 07:26
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: zxs » czw lut 25, 2010 20:14

Postanowiłem się podpiąć pod temat bo zauważyłem coś dziwnego w zbiorniczku wyrównawczym.

- ubyło mi płynu – jakieś 5mm w 3 miesiące.

- brak mazi pod korkiem ale jest sporo pary wodnej (to chyba przez zimę)

- olej czyściutki – nie ubywa ani nie przybywa

- płyn czyściutki – widzę dno zbiornika, brak tłustych oczek.

- na metalowych drutach czujnika poziomu płynu w zbiorniczku jest przyczepionych kilka paprochów i pęcherzyki powietrza o średnicy około 1,5mm.

- normalne wnętrze zbiornika VW nad cieczą zalane czerwonym płynem jest czyściutkie i sprawia wrażenie suchego. Ja mam zalany płyn zielony, na ściankach zbiorniczka nad płynem jest pełno skroplonej pary tak jak na pokrywce od garnka kiedy gotujemy w nim wodę – czy to normalne?


Co myślicie? Zastanawiają mnie te pęcherzyki na czujniku i te kropelki na ściankach.
Czy mam walniętą uszczelkę lub głowicę?
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 20:16 przez zxs, łącznie zmieniany 1 raz.



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » czw lut 25, 2010 20:51

zxs pisze:- normalne wnętrze zbiornika VW nad cieczą zalane czerwonym płynem jest czyściutkie i sprawia wrażenie suchego. Ja mam zalany płyn zielony, na ściankach zbiorniczka nad płynem jest pełno skroplonej pary tak jak na pokrywce od garnka kiedy gotujemy w nim wodę – czy to normalne?
Raczej to jest normalne zjawisko że płyn nagrzewa się do wysokich temperatur i później skrapla. Nie ma tu nic niepokojącego.
zxs pisze:- ubyło mi płynu – jakieś 5mm w 3 miesiące.

Trochę mało jak na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy ten gruby gumowy przewód układu chłodzenia jest bardzo twardy przy pracującym silniku. Uszkodzona uszczelka pod głowicą daje o sobie znać między innymi w ten sposób, bo wtedy kompresja bije w układ chłodzenia. Obejrzyj dokładnie wszystkie przewody gumowe czasami wyciek jest trudny do zlokalizowania bo płyn kapie na rozgrzany silnik i szybko paruje i trudno dostrzec nieszczelność. Ja bym się narazie tym nie martwił dolał płynu i obserwował czy dużo ubywa. Wiadomo że co jakiś czas trzeba dolewać płynu w każdym samochodzie :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 343 gości