Delikatne drgania kierownicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Delikatne drgania kierownicy
Witam,
W czasie jazdy pojawiają się drgania na kierownicy. Nie są jakieś dramatyczne ale wyczuwalne. Mniej więcej tak jakbym jechał po nie równej nawierzchni i z kół drgania przenosiły by się na kierownice. Drgania występują na gładziutkim asfalcie i odnosze wrażenie że są wyraźniej wyczuwalne na wyższych biegach. Żeby było śmieszniej zdarza się że czasami nie ma ich wcale. W ciasnych zakrętach w prawo są najlepiej wyczuwalne i wtedy też wzbudzają się jeżeli zdaży się że wcześniej się uspokoją. Macie jakieś typy co to może być?
Pzdr
W czasie jazdy pojawiają się drgania na kierownicy. Nie są jakieś dramatyczne ale wyczuwalne. Mniej więcej tak jakbym jechał po nie równej nawierzchni i z kół drgania przenosiły by się na kierownice. Drgania występują na gładziutkim asfalcie i odnosze wrażenie że są wyraźniej wyczuwalne na wyższych biegach. Żeby było śmieszniej zdarza się że czasami nie ma ich wcale. W ciasnych zakrętach w prawo są najlepiej wyczuwalne i wtedy też wzbudzają się jeżeli zdaży się że wcześniej się uspokoją. Macie jakieś typy co to może być?
Pzdr
GT III
Nie dalej jak trzy tygodnie temu byłem u znajomego mechanika (zawodowo robi przeglądy) w celu zdiagnozowania tajemniczego stukania (to były klocki hamulcowe). Naciągał i szarpał wszystkim co się dało. Zanim znalazł te klocki jedyną rzeczą do jakiej się przyczepił to wewnętrzny przegub po lewej stronie. Twierdził że ma on większy luz niż ten po prawej. Ale tak jakoś bez przekonania, jak już znalazł te klocki to przegubu nie kazał wymieniać.
Zbieżność ustawiałem 2 miesiące temu i wyważyłem jedno przednie koło na którym brakowało ciężarków, opony mam prktycznie nowe "vredestein quatrac 2 195/50R15". Jak mi ustawiali tą zbieżność to też sprawdzali czy nie ma luzów. I jeden z mechaniorów stwierdził że coś jest, podszedł drugi i stwierdził że to na przekładni po czym ustawił zbieżność.
Mam więc dwóch podejrzanych lewy przegub wewnętrzny i ten luz na przekładni zakładając że nie jest to normalne zjawisko. Czy którąś z tych rzeczy może powodować takie drgania?
Pzdr
Zbieżność ustawiałem 2 miesiące temu i wyważyłem jedno przednie koło na którym brakowało ciężarków, opony mam prktycznie nowe "vredestein quatrac 2 195/50R15". Jak mi ustawiali tą zbieżność to też sprawdzali czy nie ma luzów. I jeden z mechaniorów stwierdził że coś jest, podszedł drugi i stwierdził że to na przekładni po czym ustawił zbieżność.
Mam więc dwóch podejrzanych lewy przegub wewnętrzny i ten luz na przekładni zakładając że nie jest to normalne zjawisko. Czy którąś z tych rzeczy może powodować takie drgania?
Pzdr
GT III
Nie sprawdziłem ponieważ byłem przekonany że przyczyną jest brak ciężarków na tym które wyważałem. A opony sa nowe max 2-3 tyś km w zwjązku z czym niedawno wyważane.
Pzdr
Pzdr
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 23:31 przez GT III, łącznie zmieniany 1 raz.
GT III
Standardowo czyli : niewyważone kołka , sworznie wachaczy , pokrzywione fele , u mnie prostowanie i wyważanie pomogło . Pozdro
[img]http://img501.imageshack.us/img501/5331/vwban2jq9.jpg[/img]
zapraszam do oceny mojego gofika(Aktualizacja str1):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94798
Sprzedam oświetlenie do MK III :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124936
zapraszam do oceny mojego gofika(Aktualizacja str1):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94798
Sprzedam oświetlenie do MK III :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124936
Koła wyważyłem ponownie i niestety nic się nie zmieniło.
W prawych zakrętach czuć na kierownicy drgania 'jakby jakiś wałek toczył się po nierównej powierzchni' tak mniej więcej można opisać to co czuje się trzymając ręce na kierownicy. Przy jeździe na wprost jest łagodniej a w lewych zakrętach czasami całkiem gładko.
Jak juz pisałem byłem u znajomego diagnosty który żadnych podejrzanych luzów w zawieszeniu nie widział. Jedynie stwierdził to przegub lewy wewnętrzny miał jego zdaniem nieco większy luz niż prawy. Czy przegub wewnętrzny może powodować takie efekty?
W prawych zakrętach czuć na kierownicy drgania 'jakby jakiś wałek toczył się po nierównej powierzchni' tak mniej więcej można opisać to co czuje się trzymając ręce na kierownicy. Przy jeździe na wprost jest łagodniej a w lewych zakrętach czasami całkiem gładko.
Jak juz pisałem byłem u znajomego diagnosty który żadnych podejrzanych luzów w zawieszeniu nie widział. Jedynie stwierdził to przegub lewy wewnętrzny miał jego zdaniem nieco większy luz niż prawy. Czy przegub wewnętrzny może powodować takie efekty?
GT III
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 338 gości