Delikatne drgania kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Delikatne drgania kierownicy

Post autor: GT III » wt lip 31, 2007 22:20

Witam,
W czasie jazdy pojawiają się drgania na kierownicy. Nie są jakieś dramatyczne ale wyczuwalne. Mniej więcej tak jakbym jechał po nie równej nawierzchni i z kół drgania przenosiły by się na kierownice. Drgania występują na gładziutkim asfalcie i odnosze wrażenie że są wyraźniej wyczuwalne na wyższych biegach. Żeby było śmieszniej zdarza się że czasami nie ma ich wcale. W ciasnych zakrętach w prawo są najlepiej wyczuwalne i wtedy też wzbudzają się jeżeli zdaży się że wcześniej się uspokoją. Macie jakieś typy co to może być?

Pzdr


GT III

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt lip 31, 2007 22:27

GT III, przyczyn może być wiele,począwszy od wyważenia kół(od tego bym zaczął)poprzez końcówki drążków,sworznie itp,jeśli ci nic nie da to 1 to pojedź na byle jaka stacje diagnostyczną(na szarpaki)dasz kolesiowi pare groszy i sie upewnisz na 100%



Awatar użytkownika
pilu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw maja 05, 2005 20:34
Lokalizacja: Blisko Pszczyny i Tychów
Kontakt:

Post autor: pilu » wt lip 31, 2007 22:32

ja mialem podobny problem z tymi drganiami tylko ze mi drgala kiera i sciagalo samochod na prawo(geometria, wywazenie kol bylo OK)...okazalo sie ze opony byly do kitu (jakies polskie MarkGum :crazy: )...po wymianie na Michelin'y problem znikl calkowicie :bigok: pozdr



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » wt lip 31, 2007 23:13

Nie dalej jak trzy tygodnie temu byłem u znajomego mechanika (zawodowo robi przeglądy) w celu zdiagnozowania tajemniczego stukania (to były klocki hamulcowe). Naciągał i szarpał wszystkim co się dało. Zanim znalazł te klocki jedyną rzeczą do jakiej się przyczepił to wewnętrzny przegub po lewej stronie. Twierdził że ma on większy luz niż ten po prawej. Ale tak jakoś bez przekonania, jak już znalazł te klocki to przegubu nie kazał wymieniać.
Zbieżność ustawiałem 2 miesiące temu i wyważyłem jedno przednie koło na którym brakowało ciężarków, opony mam prktycznie nowe "vredestein quatrac 2 195/50R15". Jak mi ustawiali tą zbieżność to też sprawdzali czy nie ma luzów. I jeden z mechaniorów stwierdził że coś jest, podszedł drugi i stwierdził że to na przekładni po czym ustawił zbieżność.
Mam więc dwóch podejrzanych lewy przegub wewnętrzny i ten luz na przekładni zakładając że nie jest to normalne zjawisko. Czy którąś z tych rzeczy może powodować takie drgania?

Pzdr


GT III

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt lip 31, 2007 23:17

GT III pisze:2 miesiące temu i wyważyłem jedno przednie koło
dlaczego 2 choćby nie sprawdziłeś



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » wt lip 31, 2007 23:28

Nie sprawdziłem ponieważ byłem przekonany że przyczyną jest brak ciężarków na tym które wyważałem. A opony sa nowe max 2-3 tyś km w zwjązku z czym niedawno wyważane.

Pzdr
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 23:31 przez GT III, łącznie zmieniany 1 raz.


GT III

Awatar użytkownika
Daros_P
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: śr lis 29, 2006 17:12
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Daros_P » wt lip 31, 2007 23:50

Standardowo czyli : niewyważone kołka , sworznie wachaczy , pokrzywione fele , u mnie prostowanie i wyważanie pomogło . Pozdro


[img]http://img501.imageshack.us/img501/5331/vwban2jq9.jpg[/img]

zapraszam do oceny mojego gofika(Aktualizacja str1):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94798
Sprzedam oświetlenie do MK III :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124936

GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » czw sie 02, 2007 20:35

hmmm... w takim razie wezmę pod lupe felgi. Mają 10 lat i tu i tam rancik jest ugryziony. Jak puszczam kierownicę to wyraźnie widać że drży lewo-prawo...
A możliwe jest poprawne wyważenie skrzywionej felgi?


GT III

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » czw sie 02, 2007 20:46

GT III pisze: Jak puszczam kierownicę to wyraźnie widać że drży lewo-prawo...

Miałem dokładnie to samo. Wyważenie kół 10 zeta i 5 min roboty: jak ręką odjął :smoke:



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » ndz sie 05, 2007 20:14

Koła wyważyłem ponownie i niestety nic się nie zmieniło.
W prawych zakrętach czuć na kierownicy drgania 'jakby jakiś wałek toczył się po nierównej powierzchni' tak mniej więcej można opisać to co czuje się trzymając ręce na kierownicy. Przy jeździe na wprost jest łagodniej a w lewych zakrętach czasami całkiem gładko.
Jak juz pisałem byłem u znajomego diagnosty który żadnych podejrzanych luzów w zawieszeniu nie widział. Jedynie stwierdził to przegub lewy wewnętrzny miał jego zdaniem nieco większy luz niż prawy. Czy przegub wewnętrzny może powodować takie efekty?


GT III

Awatar użytkownika
Jaco85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 12:51
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Jaco85 » ndz sie 05, 2007 20:34

Albo hamulce się kończą... tarczki i klocki kiedy spr?



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » ndz sie 05, 2007 20:41

Klocki mają ~ miesiąc, tarcze mają 130000 km i na takie też wyglądają.


GT III

Awatar użytkownika
Jaco85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 12:51
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Jaco85 » ndz sie 05, 2007 20:48

GT III, specjalistą nie jestem ale wydaje mi sie ze min grubosc tarczek wynosi 8mm jak bedziesz sciagal kola to wez suwmiarke i spr grubosc.na przebieg nie patrz bo rozni producenci robią rozne tarczki o roznej twardosci :)



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » ndz sie 05, 2007 21:03

Tarcze mam wentylowane ich minimalna grubość jest napewno większa niż 8mm a na oko wyglądają dobrze. Zużyte tarcze nie powodowały by zmiennych 'doznań' na kierownicy w zależności od kierunku jazdy. Zjawisko raczej było by stałe. Tak mi się wydaje... też nie jestem ekspertem.


GT III

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 407 gości