problem z uruchomieniem silnika poniżej +15 stopniach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

slawutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt lip 20, 2007 21:18
Lokalizacja: pomorskie

problem z uruchomieniem silnika poniżej +15 stopniach

Post autor: slawutek » sob sie 04, 2007 14:57

witam.
mam problem z uruchomieniem mojego diselka jak temp spada poniżej +15 stopni.
bo świece załączją sie ok 5-6stopniach na plusie. moze mozna przestawić żeby te świeczki załączały się przy np 13-15 stopniach na plusie czy może coś z mom autkiem jedt nie tak.dodam że ponad 15 st. na+ jest ok
pomóżcie



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sie 04, 2007 16:06

slawutek pisze:witam.
mam problem z uruchomieniem mojego diselka jak temp spada poniżej +15 stopni.
bo świece załączją sie ok 5-6stopniach na plusie. moze mozna przestawić żeby te świeczki załączały się przy np 13-15 stopniach na plusie czy może coś z mom autkiem jedt nie tak.dodam że ponad 15 st. na+ jest ok
pomóżcie
a jaki masz silnik :?:



slawutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt lip 20, 2007 21:18
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: slawutek » sob sie 04, 2007 21:21

1.9 tdi 90km



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sie 04, 2007 22:08

masz dostęp do vaga :?: Jeżeli tak to sprawdź czujniki temp. płynu , paliwa



slawutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt lip 20, 2007 21:18
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: slawutek » ndz sie 05, 2007 16:35

niestety nie mam. rozumiem że bez warsztatu z vagiem nie da się zdiagnozować co go boli



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 05, 2007 16:37

slawutek pisze:niestety nie mam. rozumiem że bez warsztatu z vagiem nie da się zdiagnozować co go boli
laptop + interfejs i już masz vaga :)
ale jak nie masz to zrób tak ....... odłącz wtyczkę od czujnika temp. płynu chłodzącego i zobacz jak bedzie odpalał w temp. poniżej 15 st.



slawutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt lip 20, 2007 21:18
Lokalizacja: pomorskie

problem z odpalaniem

Post autor: slawutek » ndz wrz 02, 2007 15:06

witam po dłuzszej przerwie.
sprawdziłem vagiem czujniki i wszysto było ok. po odłączeniu czyjnika temp. świece od razu zaczęły grzać.
podłączyliśmy inny czujnik temp i było to samo czyli świece nie grzały.
jestem laikiem i nie iwm o co chodzi.zbadałem rezystancję na zaciskach czujnika i była książkowa.
co by było jakbym wstawił dodatkowy opór żeby czujnik miał rezystancję jak np. przy +5 stopniach?
cy wpłynęło by to na pracę silnika i spalanie czy tylko wskazówka pokazywał by ciut niższą temperaturę?hm co wy na to?
pomóżcie....



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » ndz wrz 02, 2007 15:37

slawutek pisze:5-6stopniach na plusie.
dopiero???? Troche dziwne.... U mnie zalaczaja sie za kazdym razem jak silnik ostygnie. U kuzyna w Audi A6 za kazdym razem jak zapala silnik tylko ze on ma szybkogrzejne wiec zanim zdazy przekrecici kluczyk to kontrolka mu juz gasnie.... Nie wiem czemu u Ciebie jest tak dziwnie.

[ Dodano: Nie Wrz 02, 2007 15:38 ]
slawutek, a swiece masz dobre??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 02, 2007 15:43

slawutek pisze:sprawdziłem vagiem czujniki i wszysto było ok. po odłączeniu czyjnika temp. świece od razu zaczęły grzać.
podłączyliśmy inny czujnik temp i było to samo czyli świece nie grzały.
ok czyli to nie wina czujnika temp.
slawutek pisze:co by było jakbym wstawił dodatkowy opór żeby czujnik miał rezystancję jak np. przy +5 stopniach?
możesz zrobić taki rezystorek na włączniku .... przy niższych temp. włączasz go i po kilku minutach kiedy silnik jest uruchomiony odłączasz rezystor
Może podjedź do jakiegoś speca (nie wiem kto jest dobry w woj. pomorskim ) , który Ci poprawi mapy i będzie palił od strzała
Ostatnio zmieniony ndz wrz 02, 2007 15:44 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



slawutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt lip 20, 2007 21:18
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: slawutek » ndz wrz 02, 2007 17:33

mapy? czyli coś z oprogramowaniem?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 02, 2007 18:18

slawutek pisze:mapy? czyli coś z oprogramowaniem?
tak dokładnie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 50 gości