[2.0 GTI] Irytujący problem z odpalaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

[2.0 GTI] Irytujący problem z odpalaniem

Post autor: GarageBoy » wt sty 02, 2007 21:15

Witam, mam mk III 2.0 GTI (115 KM). Przeczytałem już kilkadziesiąt postów na temat "problem z odpalaniem". Niestety mój przypadek jest nieco dziwny :crazy:

Po pozostawieniu maszyny, na co najmniej 5 godz. bez ruchu (nie odpalana), MkIII ma problem z odpaleniem. Odpalanie to następuje ZAWSZE za drugim razem (nie dodając gazu). W przypadku dodania gazu -podczas odpalania- samochód zostaje przeważnie zalewany. Wskutek czego auto odpala za 6-7 razem.

JAK OBJAWIA SIĘ ZAPALENIE SILNIKA PO DŁUGIM NIEUŻYWANIU ( > 5godz.):
I rozruch- po przekręceniu stacyjki auto odpala normalnie, obroty wzrastają do 1100, a po sekundzie samochód gaśnie (tak jakbym go zgasił z kluczyka);
II rozruch- po przekręceniu stacyjki obroty w aucie, tak jak poprzednio, wzrastają do 1100, tylko że auto już nie gaśnie i chodzi poprawnie.
sytuacja ta pojawia się zarówno na GAZ-ie jak i na benzynie
również odpalanie to nie zależy od temp. otoczenia (lato czy zima)


Natomiast, kiedy nie odpalam samochodu przez krótszy czas ( < 5godz.) Auto odpala bez problemu za pierwszym razem (w przypadku gdy jest oczywiście zimne).

Dzięki za pomoc. Bo ta sprawa doprowadza mnie do szału :kac:
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 13:57 przez GarageBoy, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miki15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn mar 27, 2006 22:51
Lokalizacja: Mińsk maz
Kontakt:

Post autor: miki15 » wt sty 02, 2007 21:35

Witam, właśnie miałem założyć podobny temacik. Mam MK3 2,0GTI 2E, na benzynce i podobny problem. Rano zawsze odpala mi za drugim razem (bez dodawania gazu łapie po drugim uruchomieniu rozrusznika bez względu na temp. otoczenia) a poza tym "dostaje czkawki" po nagrzaniu. Jak jest zimny to kręci się jak szalony, natomiast gdy złapie trochę temperatury przy gwałtownym dodaniu gazu przydławia się aż słychać jakieś pyknięcie w silniku (to ta czkawka) i dopiero wchodzi w obroty. Przypadłość ta jest uciążliwa przy zmianie biegu podczas mocniejszego przyspieszania gdzie w momencie zmiany czuć zamiast przyspieszenia spadek mocy. Zapłon regulowałem na wszystkie sposoby i nic. Może jakieś pomysły? ](*,)



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » wt sty 02, 2007 23:24

miki15 pisze:"dostaje czkawki" po nagrzaniu
Niestety u mnie tego nie ma. Pewnie ta "czkawka" ma inną przyczynę. Bo zapalanie i tak w naszym przypadku nie zależy od temperatury nagrzania się silnika.



Awatar użytkownika
miki15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn mar 27, 2006 22:51
Lokalizacja: Mińsk maz
Kontakt:

Post autor: miki15 » śr sty 03, 2007 21:58

Tak masz rację, ale piszę to bo może ktoś się spotkał z takimi przypadłościami (tutaj im więcej się pisze tym większa szansa że trafi się na odpowiednią osobę). A zapomniałem dodać, że spaliny mają gryzący zapach. Byłem ostatnio na przeglądzie i nic nie mówili o złym spalaniu ale chyba to sprawdzę jeszcze raz.
pozdro



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sty 03, 2007 23:08

orneciak pisze:sytuacja ta pojawia się zarówno na GAZ-ie jak i na benzynie
również odpalanie to nie zależy od temp. otoczenia (lato czy zima)
takie bywają upierdliwe awarie, jak się już zepsuje całkiem to pół biedy, w końcu się uda wymienić co potrzeba.
To że na gazie i na benzynie sugeruje jakiś problem z iskrą, odpada szukanie przyczyny w przepływce, w pompie i regulatorze ciśnienia . Na twoim miejscu podmienilbym na próbę czujnik halla i cewkę. Koło mnie na szrocie udałoby się to za piwko,nie wiem jak sytuacja wyglkąda w Elblągu. I jednak chociaż nie lubię prponować wyrzucania kasy bez potrzeby to zmieniłbym kable, kopułkę palec i swiece, jeślioczywiście są juz stare.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » czw sty 04, 2007 18:19

Przewody wyglądają na nowe. Mam ten samochód od roku, więc przewody mają już co najmniej rok.
Ostatnio odnalazłem sposób (a konkretnie mój tata go znalazł)na jego odpalanie. Gdy auto stoi dość długo. Przed odpaleniem dodaje gazu (na niecałą sekundę i nie do dechy). Po tym zabiegu auto odpala bez pudła. Spróbuj 'miki15'. Lepsze to niż odpalać za 2 razem ;)
Myślę, że mój MKIII cierp raczej na brak benzyny niż na brak iskry. Ale dzięki za dobrą rade 'Paweł Marek' . Może po kilku radach dojde do setna problemu

[ Dodano: Czw Sty 04, 2007 17:26 ]
Pewnie w najbliższym czasie przyjdzie czas na zmiane kabli, kopułki palca. Ale Narazie wstrzymam sie z kupnem ;)



Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » czw sty 04, 2007 21:43

Nie mam pojęcia jak ma się to do gti, ale w 1,8 rp mam to samo. Wymiana kabli, kopułki i palca nie pomogło.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

amodo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lip 16, 2007 15:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: amodo » pt sie 03, 2007 13:50

Ja miałem bardzo podobny problem w mk3 1.4 ABD
Samochód czasami zapalał i gasł po ok. 1-2 sekundach (jak wyłączony z kluczyka).
Okazało się, że winny był fabryczny immobilizer. Wystarczyło przeczyścić styki w immo i problem się już nigdy nie powtórzył.



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pt sie 03, 2007 16:26

to ja mam jeszcze dziwniejsza rzecz
zimny tez odpala czesto dopiero za 2 razem ale
gdy odpalam z pilota bo mam alarm z odpalaniem zdalnym
to zawsze zapali za 1 razem !

i sam zastanawialem sie czy aby coś ze stacyjką nie tak



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » sob sie 04, 2007 17:26

Stacyjka nie ma nic do tego przynajmniej u mnie wymieniłem kostkę stacyjki i samą stacyjkę.... nadal to samo :(

Ale teraz zauważyłem że jak gaszę na benzynie to odpala zawsze za 1 razem :) Może filtr.



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » sob sie 04, 2007 18:11

dołącze sie moze coś wniose do postu :)
mialem podobny problem poniewaz po dłuzszym postoju powyzej 5 h tak jak kolega pisze nie moglem normalnie odpalic auto kreciło jakby bez paliwa:?

po całej nocy auto nie chcialo czasem zapalic bardzo długo

u mnie pomogla wymiana swiec ktore były wyeksplatowane na maxa od czasu wymiany jak reka odjał :grin:

przed wymiana jak auto juz zechcialo odpalic mialo problem z obrotami powniewaz przy zmianie np z 1 na 2 bylo zachłysniecie i dopiero szlo do przodu teraz juz tego nie ma :D


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » ndz sie 05, 2007 14:34

Dzięki krisvw, jak Twoja pomoc okaże się strzałem w dziesiątkę to masz u mnie punkcik :bigok:

Niestety to troszke potrwa bo już moje finanse na wakacyjne remonty się wyczerpały :?

Ale nie zapomnę ;)

[ Dodano: Pią Wrz 07, 2007 22:30 ]
Wymieniłem kable i świece. Jeszcze tak zużytych świec w życiu nie widziałem. Dzięki krisvw, bo ta wymiana naprawdę była potrzebna.

Autko chodzi i odpala lepiej. Jednak problem nie ustąpił. Spróbuje jeszcze kiedyś wymienić filtr paliwa



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości