Wariujące obroty, przerywanie silnika.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Wariujące obroty, przerywanie silnika.

Post autor: wolfzan » pt sie 03, 2007 16:39

No i zaczęły się schodki... :cry:

Do wczoraj cieszyłem się bezproblemową jazdą...

Wracając do domu przed zgaszeniem silnika zauważyłem, że ma 800-1000 obr/min i cały czas falują w tym zakresie. Przedtem miał około 650 i chodził równiutko. Pewnie powiecie, że to za mało, ale wyczytałem, że silnik 1.6 AEE ma to do siebie, że ma tak niskie obroty na biegu jałowym, także przestałem się tym martwić. Teraz przy zmianie biegu silnik trzyma przez chwilę 1200 obrotów. Po około 5-10 sek spadają i falują między 800 - 1000.

Kolejna sprawa po dość wnikliwej obserwacji to tak jakby wydech był dziurawy w okolicy katalizatora, słychać taki metaliczny podźwięk, wydech dosyć głośno chodzi, do tego czuć paliwem.

Dodam, że ostatnio zalałem paliwo 98. Czy to może mieć coś do rzeczy?

Moje podejrzenie padło oczywiście na silniczek krokowy. Jednak zanim zabiorę się za to może ktoś z was miał coś podobnego i może przyczyną jest coś innego :?:

[ Dodano: 03 Sie 2007 17:38 ]
Co powiecie na padnięty czujnik temperatury?



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pt sie 03, 2007 21:00

jakz wydechu czuć paliwem to sprawdź dokładnie sondę lambda na 99 % to jej wina


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » pt sie 03, 2007 21:06

A co z czujnikiem temperatury? może to on jest winien? paliwo czuć raczej z okolicy katalizatora.



rpm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob maja 26, 2007 15:37
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: rpm » pt sie 03, 2007 21:16

może to przez nieszczelność wydechu przed katem i sonda daje fałszywy odczyt



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » sob sie 04, 2007 00:10

wolfzan pisze:paliwo czuć raczej z okolicy katalizatora.
czyli ogólnie z wydechu :wink:
czyli tam gdzie nie powinnło być już go czuć
Sprawdź sondę bo wtakim przypadku przeważnie to sonda bałagani
no i układ zapłonowy : świece kable


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » sob sie 04, 2007 10:20

marek2907 pisze:
wolfzan pisze:paliwo czuć raczej z okolicy katalizatora.
:wink:

no i układ zapłonowy : świece kable
Świece wymienione 5 tyś km temu, kable 500 km temu.
Obstawiam silniczek krokowy, spróbuję go przeczyścić, wtedy zobaczę jak się będą sprawy miały :smoke:

[ Dodano: 04 Sie 2007 10:49 ]
Ja stawiam na ciulowe paliwo chyba jednak. Ostatnio załałem 98 oktanów na stacji, która nie ma dobrej reputacji w okolicy i odtąd zaczęło się pierniczyć. Zaleję na Orlenie, zobaczymy czy to coś pomoże.

[ Dodano: 04 Sie 2007 11:42 ]
Sprawa załatwiona: wystarczyło odłączyć akumulator na 5 min i wszystko wróciło do normy :helm: :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 496 gości