gaz czy disel pomocy!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
choc nigdy nie bylem zwolennikiem diesli (to "kle, kle") to po polrocnym uzytkowaniu 1.6 TD nie mam nic przeciwko temu autu.
jesli jezdzisz duzo, czesto, i nie szybko polecam diesla
jesli malo i od swieta a przy tym szybkosc cie podnieca - benzynka.
jak juz padlo kilka stwierdzen wyzej PB+LPG to drozsza instalacja i obsluga a przy tym duzo podzespolow ktore moga sie zepsuc,
przy dieslu wiekszosc awaryjnych elementow odpada, trzeba sie tylko za zdrowym motorem rozgladnac, a gdyby nawet troche dymil i bral olej to wymiana pierscieni powinna dac temu rade.
moja rada - diesel
jesli jezdzisz duzo, czesto, i nie szybko polecam diesla
jesli malo i od swieta a przy tym szybkosc cie podnieca - benzynka.
jak juz padlo kilka stwierdzen wyzej PB+LPG to drozsza instalacja i obsluga a przy tym duzo podzespolow ktore moga sie zepsuc,
przy dieslu wiekszosc awaryjnych elementow odpada, trzeba sie tylko za zdrowym motorem rozgladnac, a gdyby nawet troche dymil i bral olej to wymiana pierscieni powinna dac temu rade.
moja rada - diesel
"...co nas nie zniszczy to nas wzmocni..."
widzisz sam co koledzy proponuja:
Diesel
silnik moze niezbyt zwawy ale smigac mozna
ja swojego 1.6D rozruszalem i troche odmulilem i musze powiedziec ze nie jest tak zle ale nie jest jeszcze dobrze
TD to TD jak dbasz to ładnie idzie i niewiele spala
a koszt instalacji mozesz przeznaczyc na rozgladniecie sie za nieco drozszym dieselkiem ale bardziej zadbanym i mniej zjezdzonym niz tansze
najlepiej przed kupnem pojechac do jakiegos warsztatu i zrobic pomiar cisnienia w garach wtedy bedziesz mial pełny obraz w jakim stanie jest silnik
taka opcja powinna kosztowac cos okolo 100-150zł
oczywiscie nie pisze zebys kazdego diesla tak sprawdzal tylko upatrzonego
zreszta popatrzcie na miescie na mk1 1.6D czy one kiedys sie wykoncza???
zastanawia mnie to caly czas
one nie wygladaja juz za dobrze blachy do remontu
a jeszcze ładnie klekocza i to jest włsanie auto
ktore ma jezdzic a nie stac
dlatego polecam DIESLA
wiadomo przydala by sie jakas benzyna na wtrysku z duza moca ale zakladac junkersa????
szkoda to zostało zaprojektowane do jezdzenia na benzynie i niech tak zostanie
nic niemam do Lpg bo wiem ze paliwo jest drogie i kazdy szuka oszczednosci
ale Diesel to diesel
Diesel
silnik moze niezbyt zwawy ale smigac mozna
ja swojego 1.6D rozruszalem i troche odmulilem i musze powiedziec ze nie jest tak zle ale nie jest jeszcze dobrze
TD to TD jak dbasz to ładnie idzie i niewiele spala
a koszt instalacji mozesz przeznaczyc na rozgladniecie sie za nieco drozszym dieselkiem ale bardziej zadbanym i mniej zjezdzonym niz tansze
najlepiej przed kupnem pojechac do jakiegos warsztatu i zrobic pomiar cisnienia w garach wtedy bedziesz mial pełny obraz w jakim stanie jest silnik
taka opcja powinna kosztowac cos okolo 100-150zł
oczywiscie nie pisze zebys kazdego diesla tak sprawdzal tylko upatrzonego
zreszta popatrzcie na miescie na mk1 1.6D czy one kiedys sie wykoncza???
zastanawia mnie to caly czas
one nie wygladaja juz za dobrze blachy do remontu
a jeszcze ładnie klekocza i to jest włsanie auto
ktore ma jezdzic a nie stac
dlatego polecam DIESLA
wiadomo przydala by sie jakas benzyna na wtrysku z duza moca ale zakladac junkersa????
szkoda to zostało zaprojektowane do jezdzenia na benzynie i niech tak zostanie
nic niemam do Lpg bo wiem ze paliwo jest drogie i kazdy szuka oszczednosci
ale Diesel to diesel
polecam 1,6td, jak na diesla bardzo ładnie się zbiera, daje przyjamność z jazdy, niezawodne auto do niezajeżdżenia!!! golfa kupiłem ponad 3 lata temu i jestem zadowolony, miał nastukane 200tkm ja dokreciłem 110tkm a silniczek dalej pracuje jak zegarek, zero wycieków, z paliwem nie ma problemu na takzwanym rynku wtórnym zawsze coś taniej kupisz.
Zdecydowanie Diesel, raczej zwykly niż TD, sam mam TD i czasem żałuje że nie kupiłem zwykłego bo po co mi do jazdy na po mieście takie przyspieszenie a przy tym i większe spalanie niż przy wolnossącym... Jak kupisz Diesla to zapomnisz kto to mechanik. To juz moje 8 auto, miałem 2 dwusuwy (więcej kopiesz niż jeździsz) pare benzyniaków (droga jazda) i 2 na gaz (jeździsz tanio ale większa awaryjność silnika i znacznie większe koszty naprawy) a przy Dieslu wymiana oleju itp, ropa i to wszystko. Pozdrawiam
Brak pomysłu na podpis:)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
Polecam ci DIESLA , miałem już kilka samochodów w swoim życiu benzyniaki nie benzyniaki wynalazki z gazem i ciągle jakieś kłopoty. Kupiłem sobie najpierw MK III 1,9 TDI i jazda się zmieniła zero kosztów napraw itp, tylko co prawda wymiana całego rozrządu była kosztowana ale następna dopiero za 60 tys km, spalanie jego to około 4,5 litra na 100km w cyklu mieszanym. Następnie kupiłem MK II 1,6 D co prawda jest juz staruszek bo z 1986 roku 4 drzwiowy zero rdzy, silnik chodzi jak zegarek, równo i cicho jak na 20 letni samochód, odpala czy zima czy lato, spalanie na średnie to około 4,6 litra na 100km. Przyśpieszenia ma całkiem niezłe, niektórzy mówią że to muł ale wcześniej chyba latali samolotami albo mieli ruiny a nie samochód , dlatego teraz tak twierdzą. Gorąco ci polecam DIESLA zwykłego chyba że masz więcej kasy to TDI ale jak ci kasy szkoda lub jej tyle nie masz to zwykły diesel ci wystarczy i napewno będziesz z niego zadowolony. Pozdrawiam.
Jesli auto ma słuzyc do jazdy po miscie szkoła praca dom to rzeczywiscie polecam Diesla dobrze zadbanego i lepij pojechac z nim na stacje diagnostyczna niekierowac się samym zadbanym wyglądem bo golfy maja dobre blachy tymbardziej te garazowazne w niemczech i sprowadzone lepiej się trzymają niż niejeden ponad 10 letni fiat eksploatowany na polskich drogach.
Jesli ma jedzic nim płeć przeciwna to mysle ze niebędzie narzekać. BTW Lubie widziec ladne kobietki za kierownica mk2 natomiast jesli jednak zalezy ci toszke wiecej na mocy kup TD, poniewaz logiczne jest gdy bedziesz mocno cinsnął zwyklego D spalaniewzrosnie i zrówna sie z wynikimai TD.
Sam osobiscie posiadam 1.8 90ps na LPG ale miesiecznie robie około 1500 km i iewyobrazam sobie abym jedził na benzynie.
LPG wieksze koszty eksploatacji
przeglad instalacji wymiana filtru lpg - 50zł
co 10 k a tak naprawde 6-7 k km- swiece 90 zł
psujacy się niestety przepływomierz
juz 3 razy padł mi termostat badziwie
Spalanie w 1.8 trasa tak naprawde 9 litrów, miasto 12 litrów LPG , lpg po miescie niestety sie zbyt dobrze niesprawdza byc moze te nowsze instalacje z silnikiem krokowym do gazu owszem ale ich koszt załozenia to niekiedy polowa ceny golfera
Natomiast koszt przejzadu miedzy Warszawa a Krakowem wnosi mnie 50 zł w jedną stronę jesli to taniej niz PKP intercity. Pozdrówka
Jesli ma jedzic nim płeć przeciwna to mysle ze niebędzie narzekać. BTW Lubie widziec ladne kobietki za kierownica mk2 natomiast jesli jednak zalezy ci toszke wiecej na mocy kup TD, poniewaz logiczne jest gdy bedziesz mocno cinsnął zwyklego D spalaniewzrosnie i zrówna sie z wynikimai TD.
Sam osobiscie posiadam 1.8 90ps na LPG ale miesiecznie robie około 1500 km i iewyobrazam sobie abym jedził na benzynie.
LPG wieksze koszty eksploatacji
przeglad instalacji wymiana filtru lpg - 50zł
co 10 k a tak naprawde 6-7 k km- swiece 90 zł
psujacy się niestety przepływomierz
juz 3 razy padł mi termostat badziwie
Spalanie w 1.8 trasa tak naprawde 9 litrów, miasto 12 litrów LPG , lpg po miescie niestety sie zbyt dobrze niesprawdza byc moze te nowsze instalacje z silnikiem krokowym do gazu owszem ale ich koszt załozenia to niekiedy polowa ceny golfera
Natomiast koszt przejzadu miedzy Warszawa a Krakowem wnosi mnie 50 zł w jedną stronę jesli to taniej niz PKP intercity. Pozdrówka
Jak lubisz grzebać przy aucie to polecam benzynke z gazem. Ale pod warunkiem że albo dobrze ci gaz zamontują (Monter, który wie co robi) albo sam będziesz czuwać nad instalacją (w moim przypadku sam musiałem się dokształcić i poustawiać, poregulować).
Ale efekty mam niezłe bo na gazie na 3 biegu (mam 5 biegowa skrzynia) rozhuśtam goferka 1,6 PN do 130 km/h bez problemu. Maksymalnie jechałem 160 na gazie na 4 biegu więcej nie mam gdzie sprawdzić.
Pozatym zapomniałem już o problemach z gaśnięciem zagazowanego auta na luzie jak to się czasem zdarza (grunt to dobra regulacja).
Jedyne co mi sie nie podoba to ubyło troche miejsca w bagażniku (butelka 40 l) i manualne przełączanie benz/gaz bo auto na gaźniku.
A spalanie średnio 9,5 l gazu w trybie mieszanym (pół/pół trasa/miasto) lub 8,7 na trasie przy średniej 100-110 km/h.
Nie jest źle jeśli w trasie mam 15-16 zł na 100 km a po mieście 19-20. Zimą odpalam na benzynie a latem lub tak jak teraz ciepełko tylko na gazie i żadnych problemów nie mam. Zimą pali ciut więcej ale to normalka.
Instalka zwykła ale zainwestuje w najbliższym czasie w komputerek i silniczek krokowy i bedzie jeszcze lepiej.
Ale efekty mam niezłe bo na gazie na 3 biegu (mam 5 biegowa skrzynia) rozhuśtam goferka 1,6 PN do 130 km/h bez problemu. Maksymalnie jechałem 160 na gazie na 4 biegu więcej nie mam gdzie sprawdzić.
Pozatym zapomniałem już o problemach z gaśnięciem zagazowanego auta na luzie jak to się czasem zdarza (grunt to dobra regulacja).
Jedyne co mi sie nie podoba to ubyło troche miejsca w bagażniku (butelka 40 l) i manualne przełączanie benz/gaz bo auto na gaźniku.
A spalanie średnio 9,5 l gazu w trybie mieszanym (pół/pół trasa/miasto) lub 8,7 na trasie przy średniej 100-110 km/h.
Nie jest źle jeśli w trasie mam 15-16 zł na 100 km a po mieście 19-20. Zimą odpalam na benzynie a latem lub tak jak teraz ciepełko tylko na gazie i żadnych problemów nie mam. Zimą pali ciut więcej ale to normalka.
Instalka zwykła ale zainwestuje w najbliższym czasie w komputerek i silniczek krokowy i bedzie jeszcze lepiej.
Volkswagen - da weiss man, was man hat.
___________________________________
___________________________________
- Łyskacz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wybrałbym Diesla w dobrym stanie najlepiej zbadac u diagnosty jesli masz mozliwosc...
Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]
Chłopie bierz klekota Wystarczy 1.6D,tylko z pewnego źródła. Zero problemów z jakimiś gazami butlami,przeglądami i innymi ...ami. Na dzień dobry jeździsz w miarę tanio,pewnie i bez namaczania . Od ponad roku jeżdżę 1.6D, którego sam przytargałem z Niemiec i robię dziennie około 80 km (dzień w dzień).Licznik ma już ponad 330,000. Autko czy to zimą, czy latem pali od pierwszego kręcenia. Naprawdę rewelacja jeśli chodzi o silnik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 301 gości