silnik faluje i nie trzyma niskich obrotow
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrpotrzebny
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
- Lokalizacja: Doncaster UK
- Kontakt:
silnik faluje i nie trzyma niskich obrotow
witam
ponizej daje rysunek z zaznaczona czescia (silnik 1.3 MH)
wg mnie jest to pompa paliwa ale nie jestem pewien...
wycieka mi z niej cos jakby olej... i teraz mam pytanie czy mozna kupic do tego jaies uszczelki czy konieczna jest regeneracja ew wymiana?
i drugie pytanie...
chce wymienic olej ale niestety nigdzie nie ma informacji jaki olej byl wczesniej w moim golfiku.
doradzcie mi jaki olej mam kupic.. mineral. czy moze pol syntetyk? mile widziane oznaczenia bo jestem calkowicie zielony w tym temacie
pozdraVWiam i dziekuje z gory
UPDATE
pompa kupiona, zalozona... olej kupiony i wymieniony.. auto nie trzyma niskich obrotow i faluje na nich... w dodatku z filtru oleju mi cieknie i jestem bardzo zly... aaaaaa!
ponizej daje rysunek z zaznaczona czescia (silnik 1.3 MH)
wg mnie jest to pompa paliwa ale nie jestem pewien...
wycieka mi z niej cos jakby olej... i teraz mam pytanie czy mozna kupic do tego jaies uszczelki czy konieczna jest regeneracja ew wymiana?
i drugie pytanie...
chce wymienic olej ale niestety nigdzie nie ma informacji jaki olej byl wczesniej w moim golfiku.
doradzcie mi jaki olej mam kupic.. mineral. czy moze pol syntetyk? mile widziane oznaczenia bo jestem calkowicie zielony w tym temacie
pozdraVWiam i dziekuje z gory
UPDATE
pompa kupiona, zalozona... olej kupiony i wymieniony.. auto nie trzyma niskich obrotow i faluje na nich... w dodatku z filtru oleju mi cieknie i jestem bardzo zly... aaaaaa!
Ostatnio zmieniony sob sie 04, 2007 00:23 przez piotrpotrzebny, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Niestety zdjecie nie obrazuje całej czesci wiec trudno odgadnac ze tak powiem.
Pompa paliwa moze to byc jesli:
1.Idą do tej czesci przewody zasilajace
2. Jest przytwierdzona do głowicy i tam poprzez wałek napedowy napedzana
Ale ja bym powiedział ze to odolejacz odmy.
Jesli idzie do niego wąż gumowy od glowicy a dalej juz od tego prowadzi wąż do pokrywy filtra powietrza to sprawa jasna >> Odolejacz odmy gdyz w silnikach 1,3 były takowe .
Niestety zdjecie nie obrazuje całej czesci wiec trudno odgadnac ze tak powiem.
Pompa paliwa moze to byc jesli:
1.Idą do tej czesci przewody zasilajace
2. Jest przytwierdzona do głowicy i tam poprzez wałek napedowy napedzana
Ale ja bym powiedział ze to odolejacz odmy.
Jesli idzie do niego wąż gumowy od glowicy a dalej juz od tego prowadzi wąż do pokrywy filtra powietrza to sprawa jasna >> Odolejacz odmy gdyz w silnikach 1,3 były takowe .
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- piotrpotrzebny
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
- Lokalizacja: Doncaster UK
- Kontakt:
To JEST mechaniczna pompa paliwa. Mam taki sam silnik i pompę, rzecz jasna.
Olej cieknie Ci w miejscu łączenia z głowicą silnika? W takim razie padła uszczelka pompy - oring. Kupisz bez problemu w jakimś sklepie specjalizującym się w uszczelkach. Ma być olejoodporna. Spokojnie możesz odpiąć przewody paliwa i odkręcić pompę, to zobaczysz i będziesz mógł ją wyjąć - nic złego się nie stanie.
Jeśli nie chce Ci się szukać uszczelki, wyczyść i odtłuść połączenie pompy z głowicą, posmaruj cienko silikonem (takim do celów motoryzacyjnych), skręć wszystko i poczekaj, aż silikon stwardnieje.
I to wszystko na ten temat.
Co do oleju, śmiało lej zwykły mineralny i tani 15W40, może być np. orlen. Unikaj tylko superolejów posiadających silne własności myjące, bo rozszczelnią Ci silnik - on nie jest już młody.
Pozdro
Olej cieknie Ci w miejscu łączenia z głowicą silnika? W takim razie padła uszczelka pompy - oring. Kupisz bez problemu w jakimś sklepie specjalizującym się w uszczelkach. Ma być olejoodporna. Spokojnie możesz odpiąć przewody paliwa i odkręcić pompę, to zobaczysz i będziesz mógł ją wyjąć - nic złego się nie stanie.
Jeśli nie chce Ci się szukać uszczelki, wyczyść i odtłuść połączenie pompy z głowicą, posmaruj cienko silikonem (takim do celów motoryzacyjnych), skręć wszystko i poczekaj, aż silikon stwardnieje.
I to wszystko na ten temat.
Co do oleju, śmiało lej zwykły mineralny i tani 15W40, może być np. orlen. Unikaj tylko superolejów posiadających silne własności myjące, bo rozszczelnią Ci silnik - on nie jest już młody.
Pozdro
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 16:06 przez Artur D., łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrpotrzebny
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
- Lokalizacja: Doncaster UK
- Kontakt:
koonrad to bedzie jednak to co mowi Artur D.
wycieku niestety nie mam w miejscu laczenia pompy z glowica... pokaze na zdjeciu gdzie
chcialbym jeszcze wiedziec czy w pompie jest jakas uszczelka odpowiadajaca za ten wyciek.. i oczywiscie czy mozna takowa uszcelke kupic czy tez moze lepiej zainwestowac i kupic nowa pompe ew oddac do regeneracji?
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 18:28 przez piotrpotrzebny, łącznie zmieniany 1 raz.
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
tak, to bedzie od pompki paliwa.anf pisze:koonrad to bedzie jednak to co mowi Artur D.
wygladało troche jakby wychodził z tego przewód do serva i tak skojarzyłem, ale teraz widac dokładnie.
co do uszczelki to nie wiem...do siebie do RF-a nie mogłem nigdzie dostac uszczelki(powinna byc taka gumowa okrągła) mus, nie mus dorobiłem z krygielitu, lekko posmarowałem siliconem i jest lalka
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
- piotrpotrzebny
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
- Lokalizacja: Doncaster UK
- Kontakt:
krygielit? coz to?koonrad pisze:tak, to bedzie od pompki paliwa.
wygladało troche jakby wychodził z tego przewód do serva i tak skojarzyłem, ale teraz widac dokładnie.
co do uszczelki to nie wiem...do siebie do RF-a nie mogłem nigdzie dostac uszczelki(powinna byc taka gumowa okrągła) mus, nie mus dorobiłem z krygielitu, lekko posmarowałem siliconem i jest lalka
Twoja pompka jest nierozbieralna. Są też inne, które można rozkręcić. Najlepiej nie kombinować i kupić nową, zamiennik kosztuje kilkadziesiąt złotych.
Ale skąd tam olej? Padł zimmering na ruchomym trzpieniu pompki (tym popychanym przez wałek rozrządu)? Mam propozycję: weź dimera i umyj z oleju tę część silnika, dzięki temu będziesz mógł precyzyjnie stwierdzić miejsce wycieku. Jeśli to rzeczywiście z pompki, kup nową.
Jeśli nie, daj znać.
Ale skąd tam olej? Padł zimmering na ruchomym trzpieniu pompki (tym popychanym przez wałek rozrządu)? Mam propozycję: weź dimera i umyj z oleju tę część silnika, dzięki temu będziesz mógł precyzyjnie stwierdzić miejsce wycieku. Jeśli to rzeczywiście z pompki, kup nową.
Jeśli nie, daj znać.
- piotrpotrzebny
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
- Lokalizacja: Doncaster UK
- Kontakt:
na pewno bedzie z pompki bo widzialem pod nia kropelke probojaca spac i hmm lekki dymek z niej szedlArtur D. pisze: Mam propozycję: weź dimera i umyj z oleju tę część silnika, dzięki temu będziesz mógł precyzyjnie stwierdzić miejsce wycieku. Jeśli to rzeczywiście z pompki, kup nową.
Jeśli nie, daj znać.
[ Dodano: 03 Sie 2007 00:10 ]
powalilem troche.. te dym to ze spodu pompy...
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
anf, nie wiem dokładnie jak to jest przy 1.3, u mnie pompka jest mocowana z przodu do bloku silnika.
jeśli leci spod pompki to pewnie jakis zimmering, albo uszczelniacz.
krygielit to taki materiał z którego dorabia się uszczelki, jest o różnych grubościach i miękkościach.
pozdrawiam
jeśli leci spod pompki to pewnie jakis zimmering, albo uszczelniacz.
krygielit to taki materiał z którego dorabia się uszczelki, jest o różnych grubościach i miękkościach.
pozdrawiam
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
- piotrpotrzebny
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
- Lokalizacja: Doncaster UK
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 351 gości