wysokie obroty i grzanie się silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kiciak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lip 26, 2007 09:04
Lokalizacja: Dzierżoniów

wysokie obroty i grzanie się silnika

Post autor: Kiciak » śr sie 01, 2007 08:11

Już wcześniej pisałam o tym problemie i dalej nie pozostal rozwiązany. Otóż jest tak. Po około 15 minutach jazdy silnik ma bardzo wysokie obroty, wysokie aż tak, że galka od biegów się trzęsie. Największe ma wtedy gdy podczas jazdy wcisnę sprzęgło, albo jest na jałowym biegu. Poza tym bardzo szybko się grzeje silnik. Po około 15 minutach jazdy w mieście temperarura silnika przekracza 100. Czy mam może jakieś problemy z silnikiem. Najdalej jak 3 miesiące temu wymienialam wiatrak z dwubiegowego na jedno, bo słyszałam że te dwubiegowe szybko się psują. Wymieniałam też uszczelkę, która znajduje się pod taką kopułką (tą czarną dużą na zdjęciu) co na niej jest wlew oleju do silnika, bo ją wydmuchało i brało olej. Tydzień temu poszła mi pompa wodna. Czy to wszystko się jakoś wiąże? Proszę o pomoc. Dzieki. Acha jeżdze golfem II, 1.6 a tak wygląda mój silnik (zdjęcie zapożyczone), z boku gaźnika pisze 2E.
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 08:20 przez Kiciak, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr sie 01, 2007 11:20

Witam
Było tych tematów sporo wiec uruchom opcje szukaj.
Ja ci moge dac pewne wskazówki co moze byc przyczyna.
1. Gwint z lewej strony gaznika styka sie z takim bolcem wystającym z puszki regulatora.
Sposobób bierzesz dobre kobinerki i wykreczasz ten gwint i patrzysz czy obnroty spadają, stosunek wykreconego gwintu wymosi 1/4. Tzn jak tam staniessz to z prawej strony 1/4 gwintu z lewej 3/4 tak ok. Zaleazy jakie obroty beda.

2. Jesli gwint nie styka >> napisz czy tak jest tyoi pomyslimy.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Kiciak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lip 26, 2007 09:04
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: Kiciak » śr sie 01, 2007 14:54

Więc tak gwint dotyka tego siłownika i to w taki sposób że jak recznie cofnę rdzeń siłownika to ofszem gwint się cofa i obroty spadają, pomyślałem więc że może przewody ciśnieniowe do wymiany i to zalatwi sprawę na cacy, wymieniłam wszystkie i nic to samo więc nasówa się jedna myśl siłownik padnięty. Dłużej nie czekając zblokowałam rdzeń siłownika tak żeby nie stykał się z gwintem pale motor i tak obroty niższe cieszę się jak nie wiem co myślę sobie to jest to, ale nie po 10 do 15 min na odpalonym silniku obroty poszły w górę nie mam obrotomierza ale na ucho to jakieś 2000obr/min gdzie na jalowym powinno być jak się nie mylę 800. Także dalej nie wiem co jest jak masz jakieś pomysły to proszę bardzo pisz a ja jestem otwarta na wszelkiego rodzaju sugestie i porady THX i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 14:58 przez Kiciak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 01, 2007 15:37

czyli mimo że gwint sie nie styka z trzpieniem siłownika są tak wysokie obroty?
Jeśli tak to najpewniej słabo działa tzw. element woskowy i nie domyka przepustnicy pierwszego stopnia po rozgrzaniu silnika. Idzie to wyregulować.
Inne przyczyny: za krótka linka gazu, nie domykająca sie przepustnica drugiego stopnia, baaardzo źle wyregulowany gaźnik i ma mocno za bogata mieszankę.
Czy sa inne objawy czy tylko wysokie obroty? Nie szarpie? Równo ciągnie silnik?
Bardzo źle zrobiłeś zmieniając ten wentylator bo teraz (póki nie naprawisz usterki) ten jeden bieg może nie wydolić z chłodzeniem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Kiciak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lip 26, 2007 09:04
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: Kiciak » śr sie 01, 2007 16:08

Objawami są tylko wysokie obroty. Nie szarpie równo jedzie. Po rozgrzniu silnika jest dość mocny samozapłon. A to zdjęcie przepustnicy, która jest non stop otwarta czy silnik jest zimny czy gorący. Obrazek



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr sie 01, 2007 16:27

Witam ponownie
Zacznijmy od naprawienia tego problemu z ta przepustnica.
Na zimnym ma byc zamknieta i sie stopniowo otwirac. Chyba ze masz zepsuty siłownik ssania to lepiej zostaw jak jest bo auto bedzie kulalo na zimnym.
Ale najpierw te obroty.
Za obroty na rozgrzanym silniku odpowiada sruba wolnych obrotów. znajduje sie na gorze gaznika badz z boku zaleznie od rodzaju. U ciebie na gorze bedzie. Wkładasz w otwór maly śubokret i kręcisz- w lewo obroty zmniejszasz, w prawo zwiększasz. czy inaczej odkrecajac ja zmniejszasz dokrecajac zwiekszasz .Nie ustwaiaj zbyt niskich bo auto bedszie żle reagowało na gaz.
Sprobuj :))


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Kiciak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lip 26, 2007 09:04
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: Kiciak » śr sie 01, 2007 17:37

Po regulacji gaźnika obroty chwilowo spadły. po 10 minutach znów wzrosły. Jak już silnik był rozgrzany i chodził na wysokich obrotach to dalej kręciłam tą śróbką to dało radę jeszcze bardziej podnieść obroty, a obniżyc ni ch..... Chciałam gaźnik, ale nigdzie k.... nie ma. Jeszcze jakieś pomysły w jaki sposób obniżyć te obroty dopuki nie znajde nowego gaźnika?
element woskowy i nie domyka przepustnicy pierwszego stopnia po rozgrzaniu silnika. Idzie to wyregulować.
A w jaki sposób to zrobić i gdzie znajduje się ten element woskowy.
Acha
Gwint z lewej strony gaznika styka sie z takim bolcem wystającym z puszki regulatora.
jak popchalam ten cały element z tym gwintem koło siłownika ale naprawde musiałam włożyć w to troche siły to obroty spadły nie wiem co to może być.
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 17:52 przez Kiciak, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 01, 2007 18:23

Kiciak pisze:A w jaki sposób to zrobić i gdzie znajduje się ten element woskowy.
na dole gaźnika po stronie kierowcy, tam też jest regulacja, bez wyciągania gaźnika raczej nie da się tego zrobić. Jak chcesz koniecznie sama (to jest dość trudne) to jutro zapodam fotki, daj znać na priv.
Co do śrónby od góry: własnie rozregulowałaś skład mieszanki nią i po zmniejszeniu obrotów trza będzie regulować na nowo. Ona wpływa na obroty ale poprzez zmianę składu mieszanki. Nie tędy droga.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Kiciak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lip 26, 2007 09:04
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: Kiciak » śr sie 01, 2007 23:59

Mam jeszcze takie pytanko. Jaki ja mam gaźnik bo na moim gaźniku pisze 2E, natomiast jedni mówią , że to jest 2E2, a inni znów 2EE. Więc ni wiem jaki gaźnik ewentualne kupić o ile go dostane. Czy wymiana będzie skomplikowana i czy trzeba będzie coś regulować, bo mechanik mi to zrobi ale wątpie czy mi to wyreguluje.

[ Dodano: 02 Sie 2007 11:11 ]
Czy ktoś mi powie bo chce kupić dzisiaj ten gaźnik.???
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 00:01 przez Kiciak, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 02, 2007 17:52

Masz 2E2
Obrazek
To jest widok korpusu gaźnika od strony kierowcy. Luzujesz jedną ze śróbek zaznaczonych na fotce (tą po stronie lewej). Przestawiasz mechanizm tak żeby przpustnica byłabardziej domknięta. Tej prawej nie ruszaj.
Musisz znaleźć kogoś kto to wyreguluje, nawet jak kupisz nowy gaźnik to i tak wymagał będzie regulacji na samochodzie. Twój napewno da się wyregulować ewentualnie naprawić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » czw sie 02, 2007 18:14

Kiciak pisze:3 miesiące temu wymienialam wiatrak z dwubiegowego na jedno, bo słyszałam że te dwubiegowe szybko się psują.
BArdzo głupie rozwiązanie, skoro Ci się grzeje.. I kto CI takich głupot nagadał?
Dwu beigowy lepiej Ci schłodzi, wiem bo miałęm oba.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr maja 02, 2007 16:52
Lokalizacja: Kol.Drzewce k. Nałęczowa Grupa Lubelska/Irlenda/Larne
Kontakt:

Post autor: Mariusz15 » czw sie 02, 2007 23:15

a nie wiem czy to dobre będze ale powiem sprawdź czyjnik od jeża, ten czarny bo możesz mieś posputy i po rozgrzaniu nie rozłancza i cały czas podgrzewa mieszanke


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1843584#1843584]Zapraszam do komentowania MKII by Mariusz15[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7afdcaec1d199d5a.html][img]http://images37.fotosik.pl/51/7afdcaec1d199d5a.jpg[/img][/url]

Kiciak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lip 26, 2007 09:04
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: Kiciak » śr sie 08, 2007 07:26

Kupiłam "nowy" gaźnik ale nie kompletny bo innego dostać nie mogłam. Bez jednego regulatora (takie czarne coś obok gaźnika) jakiego nie wiem i powiem mam to samo co było wcześniej. Dalej mam wysokie obroty na jałowym biegu i grzeje mi sie silnik (od wysokich obrotów). Powymieniałam wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry nie filtry, uszczelki i inne duperele. Co jest nie tak bo już nie wiem.
Mariusz15 pisze:a nie wiem czy to dobre będze ale powiem sprawdź czyjnik od jeża, ten czarny bo możesz mieś posputy i po rozgrzaniu nie rozłancza i cały czas podgrzewa mieszanke
. Czy ktoś mi powie gdzie to jest i czy to kupie gdzieś czy mofge już sie pożegnać ze sprawnym samochodem.



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » śr sie 08, 2007 09:21

no CI pisałem ze glupotą było wymieniane wiatraka z lepszego, bardziej chłodzącego na słabszy, słuchasz ty mnie?


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 337 gości