Witam.
Temat wałkowany co prawda, ale nie znalazłem w żadnym z nich tego co mnie akurat dotyczy... Dlatego pytam, choć używałem opcji "szukaj"
Mam Golfa III Variant z hakiem od kilku miesięcy, niestety coś jest porąbane z podłączeniem haka, bo nie działa tak jak powinno (np. zamiast stop świecą kierunki, itp). Sprawdzałem kontrolką (żarówką na kabelkach) bezpośrednio w gnieździe to... nic nie działa (??)
Dziś chcę zrobić odpowiednie podłączenie. Widzę, że w lewej lampie jest kilka nowch "doklejonych" kabli. Poczytałem forum i wiem który bolec w gnieździe gdzie ma być podłązcony, jednak po wyjęciu lampy (Hella) na plastiku mam inne oznaczenia niż zazwyczaj na schematach.
Wg schematu w "Poradach" na stronie głównej portalu VWGolf.pl powinno być:
1. 58l
2. 83b
3. 31
4. 58r
5. 58
6. 54
7. 58
Ja jednak na lampiie mam 2 podłużne gniazda i od góry oznaczenia:
kostka prawa:
BR
58 re/-
BL re/-
BL li/re
31
RF
NES
58 li/re
kostka lewa:
BR
58 re/-
BL re/-
(pusty)
31
RF
NES
oraz dodatkowe male gniazdo z jednym stykiem:
NES
W które piny mam podłączyć odpowiednie przewody z gniazda przyczepy? Konkretnie!
(Np. prawy kierunek pod 58 re/-, itd.)
Pomóżcie koledzy, bo potrzebuje haka w najbliższych dniach a chcę to zrobić bezstresowo...
Hak + lampa Hella tył - problem z lampami przyczepki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Masiek
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:57
- Lokalizacja: WhiteStock i okolice
- Kontakt:
Hak + lampa Hella tył - problem z lampami przyczepki
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 13:37 przez Masiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam wszystkich! Masiek
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102658]Golf III 1.9 TD Variant[/url], Cobra 19 PLUS + Midland ML-145
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102658]Golf III 1.9 TD Variant[/url], Cobra 19 PLUS + Midland ML-145
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
nie znam się za bardzo na elektryce ale z tego co mówisz to masz coś porobione w gnieżdzie w aucie lub wtyczce w przyczepie nie prościej by było poprzepinać kable we wtyczce od przyczepy??
Jak ja bym to robił to próbował bym to zrobić tak:
Włączyć np kierunek wziąć próbnik i sprawdzić gdzie jest prąd w gnieżdzie i wtedy przełożyć tam styk we wtyczce. Sądze że nie jest to trudne do zrobienia. Ja tak kiedyś robiłem u ojca w polonezie(100 lat temu) i się udało a też były takie objawy, że jak włączył kierunki to mu w przyczepie światła migały
Aha i jeszcze jedno lepiej przepiąć coś we wtyczce niż grzebać przy aucie sądze że jak zakładałeś hak w warsztacie to zrobili to dobrze więc w przyczepie jest coś nie tak
Jak ja bym to robił to próbował bym to zrobić tak:
Włączyć np kierunek wziąć próbnik i sprawdzić gdzie jest prąd w gnieżdzie i wtedy przełożyć tam styk we wtyczce. Sądze że nie jest to trudne do zrobienia. Ja tak kiedyś robiłem u ojca w polonezie(100 lat temu) i się udało a też były takie objawy, że jak włączył kierunki to mu w przyczepie światła migały
Aha i jeszcze jedno lepiej przepiąć coś we wtyczce niż grzebać przy aucie sądze że jak zakładałeś hak w warsztacie to zrobili to dobrze więc w przyczepie jest coś nie tak
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 13:12 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.
- Masiek
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:57
- Lokalizacja: WhiteStock i okolice
- Kontakt:
Oczywiscie że tak byłoby lepiej. Ale NAPISAŁEM, że własnie w gnieździe próbnikiem sprawdzam i nie ma prądu NIGDZIE, na żadnym bolcu. (??)Lukasz_mk2 pisze:nie znam się za bardzo na elektryce ale z tego co mówisz to masz coś porobione w gnieżdzie w aucie lub wtyczce w przyczepie nie prościej by było poprzepinać kable we wtyczce od przyczepy??
Jak ja bym to robił to próbował bym to zrobić tak:
Włączyć np kierunek wziąć próbnik i sprawdzić gdzie jest prąd w gnieżdzie i wtedy przełożyć tam styk we wtyczce.
Wyjąłem obie lampy, pokombinowałem, popatrzyłem dokładnie po ścieżkach jak idą, gdzie jest przejście z lewej lampy do prawej (bo jest i nie trzeba do prawej puszczać dodatkowego przewodu do kierunku!) i... chyba już wszystko wiem.
Teraz została "zabawa" w lutowanie. Jak skończę i wszystko będzie działać prawidłowo to opiszę tu poszczególne gniazda i podam kolory kabli - może komus tez się to przyda w przyszłości.
P.s. Jak rozebrać gniazdo przyczepy? Może okaże się, że gdzieś coś mi nie łączy tylko i rzeczywiście będzie potrzeba przełożenie kabli w gnieździe?
Pozdrawiam wszystkich! Masiek
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102658]Golf III 1.9 TD Variant[/url], Cobra 19 PLUS + Midland ML-145
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102658]Golf III 1.9 TD Variant[/url], Cobra 19 PLUS + Midland ML-145
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
- Masiek
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:57
- Lokalizacja: WhiteStock i okolice
- Kontakt:
No i udało się - instalacja haka podłączona.
Gdzieś u kogoś wyczytałem w podpisie: "Nie znalazłeś tutoriala? Zrób go sam!". Więc... zrobiłem Może się komuś przyda kto będzie montował...
Nie wiem czy tak samo jest we wszystkich wersjach Golfa III i lampach (u mnie lampy Hella, Golf Variant), ale po lampie zlokalizowałem odpowiednie kolory przewodów w kostce a te chyba są standardowe we wszystkich wersjach - poprawcie mnie jeśli się mylę.
PODŁĄCZENIE INSTALACJI HAKA w Golf III Variant - by Masiek
W moim przypadku miało być tylko "poprawienie" źle działającej instalacji, ale wyszła wymiana gniazda i ponowne podłączenie go, więc:
1. Wymontowanie starego gniazda (dwie nakrętki)
2. Rozkręcenie gniazda i odłączenie styków (pokrywa gniazda przymocowana jest śrubą z nakrętkami do blaszki i ciężko "dojść" do nakrętek, więc trzeba najpierw wykonać punkt 1. Ja najpierw próbowałem odwrotnie i straciłem sporo czasu, bo śruby kręciły się wraz z nakrętkami...
3. Puszczamy przewody i podłączamy je w lewej tylnej lampie do przewodów w kostce lub do lampy (jak wygodniej) (patrz schemat poniżej)
4. Podłączamy przewody do gniazda (również wg schematu)
5. Skręcenie gniazda i przykręcenie do zderzaka
P.s. Koszt nowego gniazda to... 6zł. Więc nie warto oczyszczać starego...
U mnie instalacja była błędnie podłączona w gnieździe haka, więc nie odłączałem przewodów podłączonych już do lewej lampy, tylko odpowiednio je zamieniłem podłączając nowe gniazdo haka. Najpierw jednak trzeba było zlokalizoawać który kabel jest który więc tu była największa zabawa, bo trzeba to było zrobić "idąc" po ścieżkach lutowniczych. Efekt poniżej na schemacie.
A poniżej kilka fotek jak to wyglądało w praktyce...
Życzę udanych montaży...
Sam sobie "POMÓGŁ" nie kliknę... Ale może przyda się to komuś.
Pozdrawiam.
Masiek
Gdzieś u kogoś wyczytałem w podpisie: "Nie znalazłeś tutoriala? Zrób go sam!". Więc... zrobiłem Może się komuś przyda kto będzie montował...
Nie wiem czy tak samo jest we wszystkich wersjach Golfa III i lampach (u mnie lampy Hella, Golf Variant), ale po lampie zlokalizowałem odpowiednie kolory przewodów w kostce a te chyba są standardowe we wszystkich wersjach - poprawcie mnie jeśli się mylę.
PODŁĄCZENIE INSTALACJI HAKA w Golf III Variant - by Masiek
W moim przypadku miało być tylko "poprawienie" źle działającej instalacji, ale wyszła wymiana gniazda i ponowne podłączenie go, więc:
1. Wymontowanie starego gniazda (dwie nakrętki)
2. Rozkręcenie gniazda i odłączenie styków (pokrywa gniazda przymocowana jest śrubą z nakrętkami do blaszki i ciężko "dojść" do nakrętek, więc trzeba najpierw wykonać punkt 1. Ja najpierw próbowałem odwrotnie i straciłem sporo czasu, bo śruby kręciły się wraz z nakrętkami...
3. Puszczamy przewody i podłączamy je w lewej tylnej lampie do przewodów w kostce lub do lampy (jak wygodniej) (patrz schemat poniżej)
4. Podłączamy przewody do gniazda (również wg schematu)
5. Skręcenie gniazda i przykręcenie do zderzaka
P.s. Koszt nowego gniazda to... 6zł. Więc nie warto oczyszczać starego...
U mnie instalacja była błędnie podłączona w gnieździe haka, więc nie odłączałem przewodów podłączonych już do lewej lampy, tylko odpowiednio je zamieniłem podłączając nowe gniazdo haka. Najpierw jednak trzeba było zlokalizoawać który kabel jest który więc tu była największa zabawa, bo trzeba to było zrobić "idąc" po ścieżkach lutowniczych. Efekt poniżej na schemacie.
A poniżej kilka fotek jak to wyglądało w praktyce...
Życzę udanych montaży...
Sam sobie "POMÓGŁ" nie kliknę... Ale może przyda się to komuś.
Pozdrawiam.
Masiek
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 22:19 przez Masiek, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam wszystkich! Masiek
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102658]Golf III 1.9 TD Variant[/url], Cobra 19 PLUS + Midland ML-145
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102658]Golf III 1.9 TD Variant[/url], Cobra 19 PLUS + Midland ML-145
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości