odpowietrzenie czy uszczelka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

odpowietrzenie czy uszczelka?

Post autor: jakub1000 » wt lip 31, 2007 08:40

pomóżcie mi mam taki problem silnik trzyma normalnie temperaturę 90 stopni bez termostatu
na zakręconym zbiorniczku nie wyrzuca płynu!!!! na odkręconym powietrze(bąbelki) podnoszą stan w zbiorniczku i opada i tak caly czas dodam jeszcze ze chłodnica jest delikatnie dziurawa, a przewód od pompy wodnej ten dolny prawie zawsze zimny, podejzewałem uszczelke pod głowicą ale wydaje mi się ze to nie to bo wtedy woda wytryskała by ze zbiorniczka wyrównawczego do góry! może jest coś zabite??? pomóżcie mi bo sie chyba zamęczę z tym silnikiem...
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 18:14 przez jakub1000, łącznie zmieniany 1 raz.


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

greg

Post autor: greg » wt lip 31, 2007 15:41

coś mi tu nie gra bo
jakub1000 pisze:na zakręconym zbiorniczku nie wyrzuca płynu!!!!
a na wężach czuć uderzenia?
jakub1000 pisze:a przewód od pompy wodnej ten dolny prawie zawsze zimny
a
jakub1000 pisze:silnik trzyma normalnie temperaturę 90 stopni
no to jak - tylko mały obieg i tylko 90stopni? coś uwalone chyba bo niemożliwe



jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: jakub1000 » wt lip 31, 2007 21:42

greg, właśnie tak jest samochód w czasie jazdy na małym obiegu daje sobie rade dzisiaj założyłem nowy termostat i zauważyłem że gotująca woda jest w zbiorniczku wyrównawczym przewody twardnieją dopiero od 95C na wskazówce... na węzach nic nie czuć...
można od wrócić obieg wody w tym samochodzie??? (bo ja już rozważam ze jakiś magik mógł to zrobić)

po założeniu termostatu chłodnica delikatnie ciepła a dolny wąż ledwo ciepły przy pompie albo wcale... normalnie rozkładam ręce kupiłem pompę wody ale nie jestem pewien czy to ona coś knoci....:(((((
HELP

[ Dodano: Wto Lip 31, 2007 22:14 ]
a jak w moim silniku AEH 1.6 powinien biec pasek po pompie wody??? ma ktoś moze schemat załozenia paska w tym silniku bo normalnie kombinuje na każdy możliwy sposób...

[ Dodano: Wto Lip 31, 2007 22:19 ]
a jak w moim silniku AEH 1.6 powinien biec pasek po pompie wody??? ma ktoś moze schemat załozenia paska w tym silniku bo normalnie kombinuje na każdy możliwy sposób...


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

greg

Post autor: greg » wt lip 31, 2007 22:28

jakub1000 pisze:a jak w moim silniku AEH 1.6 powinien biec pasek po pompie wody??? ma ktoś moze schemat załozenia paska w tym silniku bo normalnie kombinuje na każdy możliwy sposób
Obrazek



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » śr sie 01, 2007 09:49

Wymień pompę wody, może nie wymusza wystarczającego obiegu. Jak to nie pomoże to uszczelka pod głowicą 100%. Ja mam właśnie u siebie walniętą uszczelkę i nie wyrzuca mi płynu przez zbiornik nawet jak odkręcę korek na gorącym, także to nie jest reguła.



jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: jakub1000 » śr sie 01, 2007 15:33

słuchajcie a pompa mogła sie jakoś ukręcić czy coś i jak sprawdzić czy jest dobra czy zła???


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » śr sie 01, 2007 17:32

Sporadycznie zdaża się, że wirnik luzuje się na ośce i nie obraca tak szybko jak powinien, ale chyba jedyną metodą sprawdzenia tego jest wyjęcie pompy.



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » śr sie 01, 2007 22:01

Dokłądnie taką samą sytuacje miałem niecały miesiąc temu i okazało się że uszkodzeniu uległa pompa wody. Wymieniłem termostat, czujniki temperatury w chłodnicy i niestety nic nie pomagało tak jakby cały czas był mały obieg i gotowało się ciągle chłodziwo. Przyczyna tkwiła w braku wogle obiegu chłodziwa, pompa wody całkiem się rozsypała. Koło napędzające chłodziwo zrobione jest z plastiku i czasem potrafi się rozsypać doszczętnie w drobny mak, tak było u mnie. U ciebie istnieje jeszcze jedna możliwość, a mianowicie możesz mieć zatkany gdzieś układ chłodzenia... Ale raczej obstawiałbym pompę....


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: jakub1000 » pt sie 03, 2007 08:27

regitmc, trochę mnie podbudowałeś ale teraz sobie przypominam ze jak wymieniałem termostat to jak włożyłem tam śrubokręt to mi sie kółko zakręciło
:bigok: a nie skojarzyłem że nie może bo przecież jest na rozrządzie zaczepione:)
dziś od 9 stoi u mechanika do wieczora...


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » pt sie 03, 2007 15:47

Daj znać co mechanik wyczaił bo to z nimi różnie bywa. Ja ze swoim problemem byłem u trzech i dwóch pierwszych stwierdziło że na pewno termostat pomimo że zapewniałem ich o wymianie termostatu na nowy.


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: jakub1000 » pt sie 03, 2007 21:46

regitmc, dzięki dokładnie tak jak napisałeś pompa wcale sie nie obracała:D ale już jest luzik ogrzewanie tempera turka wszystko ok :bigok: forum to dobra rzecz bo jeden znachor by mi zdjął głowice załozył uszczelkę i głupka rżnął a tu pompa 180 zł przy okazji rozrząd i samochodzik smiga :mrgreen:


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » pt sie 03, 2007 22:37

No to super że kolejny problem rozwiązany.... :bajer:


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sie 03, 2007 22:44

Jeszcze tak przy okazji. Bo ja mam metalowy wirnik w pompie, a jest chyba orginalna od nowości. Czy ktoś wie czy orginalnie były montowane zawsze z plastykowymi wirnikami, czy metalowymi czy takie i takie?
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 22:45 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » sob sie 04, 2007 14:42

Paweł Marek pisze:Jeszcze tak przy okazji. Bo ja mam metalowy wirnik w pompie, a jest chyba orginalna od nowości. Czy ktoś wie czy orginalnie były montowane zawsze z plastykowymi wirnikami, czy metalowymi czy takie i takie?
Na to pytanie chyba będzie musiał ktoś inny ci odpowiedzieć bo ja w tej kwestii nie mam pojęcia... :crazy:


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 388 gości