uszczelka pod głowica
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
uszczelka pod głowica
Witam!
Mam kilka pytan odnośnie uszczelki pod głowica. Zauważyłem , że ubywa mi płynu chłodniczego. Ponadto jak przygazuje troche to z wydechu wydobywa się cos czarnego, jakas ciecz, czy to może byc "spalony płyn chłodniczy.
Dodam, ze ubywa mi tez troche oleju. W silniku była sprawdzana kompresja i wynosi 1- 11 2-12 3-11, 4-11
Ponadto wiem, że jeżeli poszłaby uszczelka to pod korkiem od oleju powinna byc biała maź ale u mnie tego nie ma, po jakim czasie sie ona pojawią
No i ostatnie pytanie jeżeli była by konieczna wymiana to czy warto sie tym samemu paprac czy lepiej oddac do warsztatu
Mam kilka pytan odnośnie uszczelki pod głowica. Zauważyłem , że ubywa mi płynu chłodniczego. Ponadto jak przygazuje troche to z wydechu wydobywa się cos czarnego, jakas ciecz, czy to może byc "spalony płyn chłodniczy.
Dodam, ze ubywa mi tez troche oleju. W silniku była sprawdzana kompresja i wynosi 1- 11 2-12 3-11, 4-11
Ponadto wiem, że jeżeli poszłaby uszczelka to pod korkiem od oleju powinna byc biała maź ale u mnie tego nie ma, po jakim czasie sie ona pojawią
No i ostatnie pytanie jeżeli była by konieczna wymiana to czy warto sie tym samemu paprac czy lepiej oddac do warsztatu
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
czy robisz to od razu po odpaleniu czy na goracym ukladzie wydechowym ?maccciej pisze:Ponadto jak przygazuje troche to z wydechu wydobywa się cos czarnego, jakas ciecz, czy to może byc "spalony płyn chłodniczy.
Bo jak na zimnym to normalne, bo sie woda skrapla i wylatuje z calym syfem z rury.
Jakby Ci palilo plyn to spaliny byly chyba biale czy jakos tak, zalezy oczywiscie od tego ILE tego plynu ubywa.
Plyn moze wyciekac na goracy blok silnika i wtedy nie bedzie widac wycieku, dzieje sie tak najczesciej przy plastikowych kruccach łączacych weze z silnikiem. Jesli masz mokre dywaniki to moze leciec nagrzewnica, a jesli pompa siada to plyn jest wyrzucany na droge pod silnikiem.
Na stronie głównej znajdziesz porady dotyczace wycieków plynu metoda fluorescencyjna
Na stronie głównej znajdziesz porady dotyczace wycieków plynu metoda fluorescencyjna
Ja tez tak miałem i napoczątku leciał płyn z łożyska pod pompy powoli kapało tylko jak sie nagrzał płyn, wymieniłem pompe było przez jakis czas ok. Później tez troche mi zaczeło ubywac i okazało sie ze to kruciec który wychodzi od głowicy taki z czujnikami jak wczesniej wspomniał kolega wycieku nie było zbytnio widac poniewaz leciał na rozgrzany silnik. Wymieniłem kruciec i oringi uszczelniające czujniki i jest wszystko ok wody nie ubywa.
zooker
też by mnie to interosowałotirsone pisze:toffic napisał/a:
Uszczelke najlepeij sprawdzić testerem do wykrywania spalin w płynie chłodniczym, skutecznosć 100%
czesc.. moze rozwinąć temat? skąd skołować taki tester
jeszcze jedno czy wymiana pompy wody wiąże się z ustawianiem rozrządu?
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
to zerobi sie biala maz na korku oleju to nie wina uszczelki pod glowica tylko tego ze silnik sie nie dogrzewa i tak sie robi z olejem, jest to zauwazalne zima, to calkiem normalne. Jak siadzie uszczelka pod glowica to silnik moze nierowno pracowac, mozliwe ze bedzie sie bomblilo w zbiorniczku wyrownawczym i weze powinny byc twardsze niz zwykle
(jak szczelikla kumplowi przy bmw v6 to weze byly twarde jak kamien). Co do oleju to nie powinno go ubywac gdy jest uszkodzona uszczelka. Gdy jest uszkodzona uszczelka to zazwyczaj poziom oleju wzrasta bo plyn leci do miski olejowej. Cisnienie masz raczej ok. Przy uszkodzonej uszczelce powinny byc wieksze roznice. Cisnienie powinno sie sprawdzac na garacym silniku przy wykreconych wszystkich swiecach i wcisnietym gazie do dechy. Kiedys wyczytalem w ksiazce ze uszczelke mozna sprawdzic w ten sposob ze sprawdza sie cisnienie a pozniej wlewa sie troche oleju na tloki, jak cisnienie sie nie zmieni to jes walnieta uszczelka a jak wzrosnie to jest ok.
[ Dodano: 01 Sie 2007 19:09 ]
nie wiem jak w twom silniku ale w RP nie trzeba ustawiac rozrzadu po wumianie pompy, w NZ tak. Jezeli pompa jest napedzana z paska rozrzadu to tak a jezeli ze zwyklego paska klinowego to nie
(jak szczelikla kumplowi przy bmw v6 to weze byly twarde jak kamien). Co do oleju to nie powinno go ubywac gdy jest uszkodzona uszczelka. Gdy jest uszkodzona uszczelka to zazwyczaj poziom oleju wzrasta bo plyn leci do miski olejowej. Cisnienie masz raczej ok. Przy uszkodzonej uszczelce powinny byc wieksze roznice. Cisnienie powinno sie sprawdzac na garacym silniku przy wykreconych wszystkich swiecach i wcisnietym gazie do dechy. Kiedys wyczytalem w ksiazce ze uszczelke mozna sprawdzic w ten sposob ze sprawdza sie cisnienie a pozniej wlewa sie troche oleju na tloki, jak cisnienie sie nie zmieni to jes walnieta uszczelka a jak wzrosnie to jest ok.
[ Dodano: 01 Sie 2007 19:09 ]
nie wiem jak w twom silniku ale w RP nie trzeba ustawiac rozrzadu po wumianie pompy, w NZ tak. Jezeli pompa jest napedzana z paska rozrzadu to tak a jezeli ze zwyklego paska klinowego to nie
rp jest podobny do PN wiec nie trzeba , zreszta dzisiaj sprawdziłemagrala pisze:nie wiem jak w twom silniku ale w RP nie trzeba ustawiac rozrzadu po wumianie pompy, w NZ tak. Jezeli pompa jest napedzana z paska rozrzadu to tak a jezeli ze zwyklego paska klinowego to nie
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 208 gości