uszczelka pod głowica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maccciej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw cze 09, 2005 20:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

uszczelka pod głowica

Post autor: maccciej » pn lip 30, 2007 22:44

Witam!
Mam kilka pytan odnośnie uszczelki pod głowica. Zauważyłem , że ubywa mi płynu chłodniczego. Ponadto jak przygazuje troche to z wydechu wydobywa się cos czarnego, jakas ciecz, czy to może byc "spalony płyn chłodniczy.
Dodam, ze ubywa mi tez troche oleju. W silniku była sprawdzana kompresja i wynosi 1- 11 2-12 3-11, 4-11
Ponadto wiem, że jeżeli poszłaby uszczelka to pod korkiem od oleju powinna byc biała maź ale u mnie tego nie ma, po jakim czasie sie ona pojawią
No i ostatnie pytanie jeżeli była by konieczna wymiana to czy warto sie tym samemu paprac czy lepiej oddac do warsztatu


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn lip 30, 2007 22:48

maccciej pisze:Ponadto jak przygazuje troche to z wydechu wydobywa się cos czarnego, jakas ciecz, czy to może byc "spalony płyn chłodniczy.
czy robisz to od razu po odpaleniu czy na goracym ukladzie wydechowym ?
Bo jak na zimnym to normalne, bo sie woda skrapla i wylatuje z calym syfem z rury.

Jakby Ci palilo plyn to spaliny byly chyba biale czy jakos tak, zalezy oczywiscie od tego ILE tego plynu ubywa.



Awatar użytkownika
maccciej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw cze 09, 2005 20:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maccciej » pn lip 30, 2007 22:55

Mis pisze:zy robisz to od razu po odpaleniu czy na goracym ukladzie wydechowym ?
Bo jak na zimnym to normalne, bo sie woda skrapla i wylatuje z calym syfem z rury
no fakt ostatnio sprawdząłem na zimny


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn lip 30, 2007 22:58

maccciej pisze:no fakt ostatnio sprawdząłem na zimny
to sprawdz dla pewnosci po jezdzie, jak juz cale auto bedzie gorace
u mnie też sie tak dzieje, a chlodzniejsze poranki to i troche pary poleci, tym sie nei przejmuj,

Dolej plynu i spradz kiedy i jak duzo go ubedzie.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn lip 30, 2007 23:40

Plyn moze wyciekac na goracy blok silnika i wtedy nie bedzie widac wycieku, dzieje sie tak najczesciej przy plastikowych kruccach łączacych weze z silnikiem. Jesli masz mokre dywaniki to moze leciec nagrzewnica, a jesli pompa siada to plyn jest wyrzucany na droge pod silnikiem.
Na stronie głównej znajdziesz porady dotyczace wycieków plynu metoda fluorescencyjna



Awatar użytkownika
maccciej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw cze 09, 2005 20:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maccciej » pn lip 30, 2007 23:53

eidos pisze:a jesli pompa siada to plyn jest wyrzucany na droge pod silnikiem.
chodzi o pompe wody tak ?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lip 31, 2007 00:03

a jak masz gorący silnik i odkręcisz korek w zbiorniczku z płunem to robi ci gejzer?? Albo inaczej na ciepłym silniku węże są bardzo twarde (tzn ciężko je zgnieść palcami). Uszczelke najlepeij sprawdzić testerem do wykrywania spalin w płynie chłodniczym, skutecznosć 100%



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt lip 31, 2007 18:10

maccciej pisze:
eidos pisze:a jesli pompa siada to plyn jest wyrzucany na droge pod silnikiem.
chodzi o pompe wody tak ?
tak



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt lip 31, 2007 22:40

toffic pisze:Uszczelke najlepeij sprawdzić testerem do wykrywania spalin w płynie chłodniczym, skutecznosć 100%
czesc.. moze rozwinąć temat? skąd skołować taki tester?


Mój golf

Miłość ożyła....

zooker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 02:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: zooker » śr sie 01, 2007 14:26

Ja tez tak miałem i napoczątku leciał płyn z łożyska pod pompy powoli kapało tylko jak sie nagrzał płyn, wymieniłem pompe było przez jakis czas ok. Później tez troche mi zaczeło ubywac i okazało sie ze to kruciec który wychodzi od głowicy taki z czujnikami jak wczesniej wspomniał kolega wycieku nie było zbytnio widac poniewaz leciał na rozgrzany silnik. Wymieniłem kruciec i oringi uszczelniające czujniki i jest wszystko ok wody nie ubywa.


zooker

Awatar użytkownika
maccciej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw cze 09, 2005 20:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maccciej » śr sie 01, 2007 18:44

tirsone pisze:toffic napisał/a:
Uszczelke najlepeij sprawdzić testerem do wykrywania spalin w płynie chłodniczym, skutecznosć 100%


czesc.. moze rozwinąć temat? skąd skołować taki tester
też by mnie to interosowało
jeszcze jedno czy wymiana pompy wody wiąże się z ustawianiem rozrządu?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr sie 01, 2007 19:05

to zerobi sie biala maz na korku oleju to nie wina uszczelki pod glowica tylko tego ze silnik sie nie dogrzewa i tak sie robi z olejem, jest to zauwazalne zima, to calkiem normalne. Jak siadzie uszczelka pod glowica to silnik moze nierowno pracowac, mozliwe ze bedzie sie bomblilo w zbiorniczku wyrownawczym i weze powinny byc twardsze niz zwykle
(jak szczelikla kumplowi przy bmw v6 to weze byly twarde jak kamien). Co do oleju to nie powinno go ubywac gdy jest uszkodzona uszczelka. Gdy jest uszkodzona uszczelka to zazwyczaj poziom oleju wzrasta bo plyn leci do miski olejowej. Cisnienie masz raczej ok. Przy uszkodzonej uszczelce powinny byc wieksze roznice. Cisnienie powinno sie sprawdzac na garacym silniku przy wykreconych wszystkich swiecach i wcisnietym gazie do dechy. Kiedys wyczytalem w ksiazce ze uszczelke mozna sprawdzic w ten sposob ze sprawdza sie cisnienie a pozniej wlewa sie troche oleju na tloki, jak cisnienie sie nie zmieni to jes walnieta uszczelka a jak wzrosnie to jest ok.

[ Dodano: 01 Sie 2007 19:09 ]
nie wiem jak w twom silniku ale w RP nie trzeba ustawiac rozrzadu po wumianie pompy, w NZ tak. Jezeli pompa jest napedzana z paska rozrzadu to tak a jezeli ze zwyklego paska klinowego to nie



Awatar użytkownika
maccciej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw cze 09, 2005 20:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maccciej » czw sie 02, 2007 00:26

agrala pisze:nie wiem jak w twom silniku ale w RP nie trzeba ustawiac rozrzadu po wumianie pompy, w NZ tak. Jezeli pompa jest napedzana z paska rozrzadu to tak a jezeli ze zwyklego paska klinowego to nie
rp jest podobny do PN wiec nie trzeba , zreszta dzisiaj sprawdziłem


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 208 gości