golf 3 ,sworznie i oglonie cale przednie zawieszenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dado00

golf 3 ,sworznie i oglonie cale przednie zawieszenie

Post autor: dado00 » śr maja 25, 2005 14:39

witam serdecznie
jest to moj pierwszy post na tym forum wiec prosze o wyrozumialosc :)
panowie mam taki problem
w serwisie powiedzieli mi ze mam luzy na "sworzniach dolnych wachacza dolnego i tulejach (dolnych)"
i chcial bym to sam wymienic gdyz pustka w portfelu a jezdzic trzeba :)
panowie jak sie do tego zabrac ,czy mogl by mi ktos krok po kroku opisac w jaki sposob mam to wszystko powymieniac ?? czy cos podepszec ,na co uwazac itd itp
wiem ze pozniej bede musial jeszcze jechac do serwisu zeby mi zbieznosc ustawili

i jeszcze jedno pytanko :) czy jesli wewnetrzna strona obu opon przednich byla zdarta do tego stopnia ze byly juz druty na wierzchy to znaczy ze zbieznosc byla zle ustawiona ?? czy sa moze jakies inne przyczyny ??

z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi
pozdro
dawid



Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » śr maja 25, 2005 15:00

Spokojnie dasz sobie radę sam to powymieniać, to są proste czynności do których doktoratu nie trzeba. Po zdjęciu koła sam sie zorientujesz które śruby odkrecić, trochę gorzej może być z wyjęciem starej tulei gumowo-metalowej, ale i tak jest juz do zniszczenia. Koniecznie potem na diagnostykę ustawić zbieżność i kąty kół( ale o tym juz wiesz). A druty na wierzchu są efektem właśnie wybitych sworzni.



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » śr maja 25, 2005 15:02

Jezeli chodzi o wymianę tuleji wahacza to potrzebny jest PRESS do wyciskania tuleji -młotkiem nie wybijesz, wyciągasz wachacz przykrecony 2 srubami do podwozia i dwoma do amortyzatora na podniesionym aucie i zdjętym kole oczywiscie, idziesz do mechaniora i wymieni ci to za ok 20 zł + tuleja 20zł i odrazu mała tuleja 15 zł ( są 2 tuleje metalowo-gumowa i gumowa mała) co w sumie daje koszt ok 55 zł za strone Napewno było to powodem zdzierania opon + ustawienie zbierznosci pełnej - 80 zł co daje w sumie ok 190zł za całość w serwise biorą ok 90 za stronę + geometria = 270 ale masz czyste ręce.


MORE POWER

dado00

Post autor: dado00 » śr maja 25, 2005 15:08

dziekuje panowie !!
czyli zrobie to sam :)
pozdro
dawid



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości