Glowica, plyn chłodzący?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Glowica, plyn chłodzący?
Witam.
mam problem z Mk3 1,8ABS z gazem,
przejechane 220tkm z czego na gazie 40tkm.
problem wyglada tak:
odpewnego czasu mialem lekkie wycieki plynu chlodzacego na zlaczeniach wezy z blokiem silnika,ale jezdzilem dalej, az wycieki byly wieksze. no i problem z temp. na trasie nie dochodzi mi do 90 st, trzyma nie cale 80 st, w miescie jest ok czyli 90st. i problem wyglada tak ze wedlug mnie jest za wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia gdyz, na cieplym silniki po zgaszeniu odkrecam zbiorniczek wyrownawczy,ktory jest pusty, wywala mi plyn do gory ida bomble i przybywa plynu tak ze wycieka z tego zbiorniczka, po pewnym czasie jak juz bomblowanie ustanie dolewam plynu i za jakies 100 km znowu musze odkrecic, pojdzie powietrze wywali trohe wody i znowu dolewam, a dodatkowo ostatnio na odpalonym silniki z odkreconym zbiorniczkiem wyrownawczym dodalem gazu ok 3000 r/min i poszla fontanna ze zbiorniczka.
nie wiem co jest przyczyna czy korek zbiorniczka wyrownawczego ,termostat(wymieniany przed zima) czy uszczelka,podz glowica.
mam nadzieje ze w miare zrozumiale opisalem swoj problem i czekam na jakies porady.
pozdr, maciek.
mam problem z Mk3 1,8ABS z gazem,
przejechane 220tkm z czego na gazie 40tkm.
problem wyglada tak:
odpewnego czasu mialem lekkie wycieki plynu chlodzacego na zlaczeniach wezy z blokiem silnika,ale jezdzilem dalej, az wycieki byly wieksze. no i problem z temp. na trasie nie dochodzi mi do 90 st, trzyma nie cale 80 st, w miescie jest ok czyli 90st. i problem wyglada tak ze wedlug mnie jest za wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia gdyz, na cieplym silniki po zgaszeniu odkrecam zbiorniczek wyrownawczy,ktory jest pusty, wywala mi plyn do gory ida bomble i przybywa plynu tak ze wycieka z tego zbiorniczka, po pewnym czasie jak juz bomblowanie ustanie dolewam plynu i za jakies 100 km znowu musze odkrecic, pojdzie powietrze wywali trohe wody i znowu dolewam, a dodatkowo ostatnio na odpalonym silniki z odkreconym zbiorniczkiem wyrownawczym dodalem gazu ok 3000 r/min i poszla fontanna ze zbiorniczka.
nie wiem co jest przyczyna czy korek zbiorniczka wyrownawczego ,termostat(wymieniany przed zima) czy uszczelka,podz glowica.
mam nadzieje ze w miare zrozumiale opisalem swoj problem i czekam na jakies porady.
pozdr, maciek.
Ostatnio zmieniony śr lip 25, 2007 14:21 przez czerepacha, łącznie zmieniany 1 raz.
Układ chlodzenia w Golfie 3 jest ciśnieniowy i na rozgrzanym silniku po odkręceniu korka ze zbiorniczka popwinien wywalać płyn. Następnym razem dolewaj płyn jak silnik trochę ostygnie, a przedewszystkim pozbądź się nieszczelności przy króćcu. Króciec kosztuje kilkadziesięt zł a wymienić można samemu. a może nawet wystarczy odkręcić krócieć i uszczelkę dodatkowo czerwonym silikonem posmarować.
Po pierwsze nidgy nie odkreca sie zbiorniczka na cieplym silniku bo zawsze ci wywalo plyn, po drugie jezeli wywala ci plyn bez odkrecania zbiorniczka to sprawdfz na poczatek uszczelke pod korkiem na zbiuorniczku jezeli jest w porzadku to najprawdopobniej uszczelka pod glowica, jezeli ci nie wywala plynu na zakreconym zbiorniczku i nie grzeje sie to jest wszytsko ok. Pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
witam
SPrawa wyglada tak,ze te wycieki nie sa wielkie doslownie jakby sie "pocil" na laczeniach wezy z ciecza z blokiem silnika, dlatego mysle ze moze byc "za duze cisnienie w ukladzie chlodzenia". Sprawa z korkiem, oring wyglada na OK jest sztywny , ale korek sklada sie z dwoch czesci i jak nim "potrzącham" to cos w nim stuka,czyli jest luzny.
A co do porad wymienic cos na nowe to ok, ale najpierw trzeba znac przyczyne a pozniej wymieniac.
pozdr i dzieki
SPrawa wyglada tak,ze te wycieki nie sa wielkie doslownie jakby sie "pocil" na laczeniach wezy z ciecza z blokiem silnika, dlatego mysle ze moze byc "za duze cisnienie w ukladzie chlodzenia". Sprawa z korkiem, oring wyglada na OK jest sztywny , ale korek sklada sie z dwoch czesci i jak nim "potrzącham" to cos w nim stuka,czyli jest luzny.
A co do porad wymienic cos na nowe to ok, ale najpierw trzeba znac przyczyne a pozniej wymieniac.
pozdr i dzieki
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
to ze jak potrząsniesz korkiem i stuka to normalne, w nowym korku tez tak jest a to że wywaliło ci płyn na otwartym korku przy dodawaniu gazu to ja bym raczej stawiał na uszczelke pod głowicą i wcale nie musisz miec wody w oleju. a cisnienie w układzie musi byc i na ciepłym, silniku zawsze wywali wode przy odkręceniu korka. a z ciekawosci zapytam , na jakim płynie jezdzisz?
-
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
na trasie temp u mnie też trzyma sie koło 80 stopni, silnik ma dobre chłodzenie podczas jazdy na trasie i to raczej normalne. odpal silnik , odkręc korek i sparawdz czy przy dodawaniu gazu lecą bąbelki powietrza, jezeli tak to raczej na 1000% uszczelka. no chyba ze masz juz wode w oleju to juz tymbardziej napewno
-
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Jezdzisz na samym koncentracie czy na rozrobionym z woda ??czerepacha pisze:Jezdze na koncentracie mobila.
dodam ze na trasie temp. plynu nie rosnie powyzej 80 st.
jak sprawdzic i byc pewnym ze uszczelka jest walnięta?
Jesli idzie o sprawdzenie czy uszczelka jest kaput to dobry mechanik ma do tego przyrzady tzn czujnik wkrecany w miejsce korka zbiorniczka plynu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 293 gości