Klapka w gazniku 2EE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

azazello_85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr maja 11, 2005 13:39
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: azazello_85 » ndz lip 29, 2007 15:30

Witam.
W odpowiedzi kolegów powyżej wkradło się kilka drobnych błędów i nieścisłości moim skromnym zdaniem. To o czym mówimy nazywa się przesłona wstępna i służy do regulacji składu mieszanki w pierwszym przelocie. Na zimnym silniku powinna być przymknięta. Wzbogaca się wtedy mieszanka. Nieprawdą jest, że na zimnym silniku praca nastawnika tej przesłony nie zależy od sondy lambda. Przesłona reguluje skład mieszanki a informację o tym składzie do sterownika podaje właśnie sonda. Oczywiście nie działa ona jak jest zimna ale nagrzewa się na pewno szybciej niż silnik. Co do czujnika temperatury to należy go sprawdzić omomierzem. Na zimnym powinien mieć oporność kilku kiloomów a na ciepłym kilkuset omów ( 200-300 ). Jeśli chodzi o sprawdzenie podciśnień i szczelności układu dolotowego to jest to podstawowa czynność do wykonania przy niedomaganiach tego gaźnika. Szczelność można sprawdzać albo na słuch albo psikając jakimś łatwopalnym aerozolem w okolice obudowy filtru powietrza i podstawy gaźnika. Ja bym jednak nie stawiał na lewe powietrze jeśli wszystko jest w porządku na ciepłym (tzn nie gaśnie i nie falują obroty).
Jeśli masz czas możesz też spróbować przejrzeć i wyczyścić połączenia elektryczne



Awatar użytkownika
Szczepan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 16, 2005 00:43
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: Szczepan » ndz lip 29, 2007 15:30

Cosar 33GT ten gaźnik co na fotkach dałeś to 2e2 czy 2e3 bo to raczej nie jest 2EE bo na pierwszej fotcze nie mam tego co jest w kółku a ta sprężynka czy jak to bitmetalowa to gdzie sie znajduje boi nie zabardzo kumam
Ostatnio zmieniony ndz lip 29, 2007 15:34 przez Szczepan, łącznie zmieniany 13 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lip 29, 2007 15:37

MruCay pisze:miś fazi,

Moglbys Mi wyslac na Maila taka fotke i opis pierburga 2e2 na maila?? Jezeli masz oczywiscie :bajer:
podeśle Ci , ale dopiero wieczorem , be teraz internet chodzi mi jak słonica w ciązy



Awatar użytkownika
MruCay
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:44
Lokalizacja: Wolin / Warszawa
Kontakt:

Post autor: MruCay » ndz lip 29, 2007 15:37

miś fazi,

No to poprosze wszystko o nim na maila:P

[ Dodano: 29 Lip 2007 15:39 ]
nie widze wszystkich wiadomosci( klopoty z odsiezaniem) Sorrka za zbedne posty


WOLNOŚĆ = WEBER

vw-oldschool.pl

Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » ndz lip 29, 2007 15:40

Szczepan 2e2

...a sprezynka właśnie wtym co jest w tym kółku na fotce 1

[ Dodano: Nie 29 Lip, 2007 ]
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lip 29, 2007 15:41 przez Cosar 33GT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lip 29, 2007 15:51

MruCay pisze:miś fazi,

No to poprosze wszystko o nim na maila:P

[ Dodano: 29 Lip 2007 15:39 ]
nie widze wszystkich wiadomosci( klopoty z odsiezaniem) Sorrka za zbedne posty
daj meila , to będzie łatwiej i szybciiej mi posłać



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » ndz lip 29, 2007 15:52

korzystając ze schematu który załaczył kkolega na poprzedniej stronie to w 2ee jest to elektroniczny sterownik ...na fotce w kółeczku ...i jak poprzednio było napisane jest to sterowane z czujnika temeperatury cieczy chłodzącej i także sie moze przyczynic sonda lambda do tego. Obrazek



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lip 29, 2007 15:58

2E2 , lub 2E3 mają urządzenia bimetaliczne , podgrzewanie prądem , i wodą z układu chłodzenia natomiast 2EE nie ma tych elementów , wszystko przejmuje sterownik , oraz potencjometry i regulatory elektryczne , no i jeszcze ustrojstwo podciśnieniowe

[ Dodano: 29 Lip 2007 16:02 ]
ma kolega racje gażnik 2EE to prawie juz toporny wtrysk , całkiem inny od gazników starszych



Awatar użytkownika
MruCay
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:44
Lokalizacja: Wolin / Warszawa
Kontakt:

Post autor: MruCay » ndz lip 29, 2007 16:16

miś fazi,

MruCay@interia.pl

[ Dodano: 29 Lip 2007 17:24 ]
MruCay

Spoko dziekowka. Ale Ja mialem na mysli 2e2 a nie 2ee. Masz moze cos o 2e2??


WOLNOŚĆ = WEBER

vw-oldschool.pl

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lip 29, 2007 22:14

tak, mam podeśle jutro , ok



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lip 30, 2007 08:51

toffic pisze:Nieprawda, na zimnym ma być przymknięta,
mój błąd - zgadza sie, na gorącym ma być otwarta


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 285 gości