Klapka w gazniku 2EE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Szczepan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 16, 2005 00:43
Lokalizacja: dolnyśląsk

Klapka w gazniku 2EE

Post autor: Szczepan » ndz lip 29, 2007 11:58

Witam mam pytanko odnośniwe gaźniczka posiada silnik PN na gaźniku 2EE w wyszukiwarce szukałem i nie zabardzo znalazłem chodzi mi o tą klapke bo zrana mam problemik zawsze chodzi mi żę jak rano odpalam to mi gaśnie szarpie puki sie nie rozgrzeje nie raz też jest tak że rano odpale i lekko gaz potrzymam to pedał gazu sie cofnie i trzyma ale nie moge dać gazu bo zgaśnie a jak dam gaz i trzymam to obroty falują dziś rano ściągnełem obudowe filtra i gaz zablokowałem śrubokrętem bo sam byłem żeby mi nie zgasł i zobaczyłem że jak obroty falują to ta klapka otwiera sie i zamyka otwiera sie i zamyka i tak co chwile nieraz sie uspokoji i znów otwiera sie i zamyka puki sie nie rozgrzeje odłonczyłem kabel od tego silniczka krokowego to klapka otworzyłą sie nie wiem czy to sie tak nazywa to co jest po lewej stronie od przodu patrząc a pod nim ten siniczek przepustnicy który jest odpowiedzialny za otwieranie tej klapiki??? bo szukałem na forum ale nie znalazłem to jest gaźnik 2EE

:satan: ZDJĘCIE ZAPORZYCZYŁEM Z INNEGO PODOBNEGO TEMATU :satan:
CHODZI O TĄ KLAPKĘ ZAMYKA SIE I OTWIERA CO JEST ZA NIĄ ODPOWIEDZIALNE "2EE"
http://images30.fotosik.pl/39/cd17bb579868af0a.jpg
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 18:29 przez Szczepan, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lip 29, 2007 12:50

ta klapka jak ją nazywasz to jest przepustnica powietrza, na zimnym silniku musi być otwarta, nie wiem jak to jest w silniku 2EE ale u mnie w 2E sterowanie odbywało sie za pomocą siłownika (z prawej strony gażnika patrząc od przodu auta), przyczyną wadliwego działanie przepustnicy była nieszczelna membrana siłownika
Obrazek


:-k ...

Awatar użytkownika
MruCay
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:44
Lokalizacja: Wolin / Warszawa
Kontakt:

Post autor: MruCay » ndz lip 29, 2007 13:45

Mam nadzieje, iz Ciebie przekona ten text, bo Mnie przekonal :bigok:
http://gaznik.pl/zamiana_2ee_na_2e3.html

[ Dodano: 29 Lip 2007 13:57 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50360


WOLNOŚĆ = WEBER

vw-oldschool.pl

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lip 29, 2007 14:35

misiek10111 pisze:ta klapka jak ją nazywasz to jest przepustnica powietrza, na zimnym silniku musi być otwarta
Nieprawda, na zimnym ma być przymknięta, ta klapka reguluje skład mieszanki, im bardizej przymknięta tym więcej paliwa. Sprawdź czujnik temperatury (niebieski) przy wyjściu wody na chłodnice i na kolektorze, jeża i ew. sonde ale ona ma akurat mały wpływ na zimnym silniku



MichalStefan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 17:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: MichalStefan » ndz lip 29, 2007 14:38

Tak jak wyżej, przepustnica... - falowanie obrotów to jest :
- sprawdź wszystkie przewody podciśnieniowe
- sprawdź uszczelkę pod gaźnikiem
: gaźnik wrażliwy na lewe powietrze
-później sprawdź czy możesz mocno wcisnąć nastawnik wolnych obrotów ( jak patrzysz na gaźnik to po jego prawej stronie, bolec, sprężynka,powinieneś go wcisnąć jakieś 1,5 cm, podobno, bo u mnie można bardziej, i podobno do wymiany) powinien pracować przy zapalnym silniku, przód tył - tam w środku jest guma, która b. często parcieje, i nie trzyma ciśnienia, zauważ że jak docisnieś ten bolec(ze sprężynką), to w pewnym momencie, przepustnica się przymyka i przestaje falować - ja u siebie załatwiłem to, że na sztywno zablokowałem położenie nastawnika wolnych obrotów, brutalne, ale w pewnym momencie skuteczne :) - regeneracja gaźnika - 400 zł, regeneracja nastawnika 200 zł ( dane allegro.pl)

[ Dodano: 29 Lip 2007 14:41 ]
toffic pisze:
misiek10111 pisze:ta klapka jak ją nazywasz to jest przepustnica powietrza, na zimnym silniku musi być otwarta
Nieprawda, na zimnym ma być przymknięta, ta klapka reguluje skład mieszanki, im bardizej przymknięta tym więcej paliwa. Sprawdź czujnik temperatury (niebieski) przy wyjściu wody na chłodnice i na kolektorze, jeża i ew. sonde ale ona ma akurat mały wpływ na zimnym silniku
Im bardziej przymknięta tym więcej paliwa ? a nie na odwrót ?????



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lip 29, 2007 15:05

Obrazek



Awatar użytkownika
Szczepan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 16, 2005 00:43
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: Szczepan » ndz lip 29, 2007 15:06

no sprawdze te czujniki tylko dziwi mnie to że jak nieraz tak mam że jak lekko gaz potrzymam i popuszcze to czuje jak pedał gazu sie cofa i znów puszcza cofa i znów aż sie cofnie i bedzie trzymal to wtedy silnik nie faluje i obroty sie trzymają oczywiście nie moge dać gazu bo zgaśnie odczekam z 5 10 min(nie zawsze to działa) i normalnie pracuje bo po rozgrzaniu normalnie chodzi już to raczej guma pod gaźnikiem myśle że dobra jedynie to te czujniki albo przepustnica lub te co są po lewej stroni silniczki bo jak falują to otwiera sie i zamyka i tak co chwile jak odłończyłem wtyczke co jest przy tym silniczku z lewej strony nie wiem jak to sie nazywa krokowiec oczywiście od tego górnego to jakioś innaczej już chylał troche lepiej ale nie jestem pewny :otepienie: kurcze



Awatar użytkownika
MruCay
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:44
Lokalizacja: Wolin / Warszawa
Kontakt:

Post autor: MruCay » ndz lip 29, 2007 15:12

Moja rada. Jak sie zaczely problemy z Pierburgiem, to sie nie skoncza.. Tylko bedziesz tracil nerwy i pieniadze na naprawy. Zamien gaznik na Pierburg 2e3. To sie na momencie robi a 2e3 jest nieporownywalnie mniej awaryjny i lepszy technologicznie

[ Dodano: 29 Lip 2007 15:12 ]
Moja rada. Jak sie zaczely problemy z Pierburgiem 2e2 lub 2ee, to sie nie skoncza.. Tylko bedziesz tracil nerwy i pieniadze na naprawy. Zamien gaznik na Pierburg 2e3. To sie na momencie robi a 2e3 jest nieporownywalnie mniej awaryjny i lepszy technologicznie


WOLNOŚĆ = WEBER

vw-oldschool.pl

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lip 29, 2007 15:17

Obrazek



Awatar użytkownika
MruCay
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:44
Lokalizacja: Wolin / Warszawa
Kontakt:

Post autor: MruCay » ndz lip 29, 2007 15:19

miś fazi,

Moglbys Mi wyslac na Maila taka fotke i opis pierburga 2e2 na maila?? Jezeli masz oczywiscie :bajer:


WOLNOŚĆ = WEBER

vw-oldschool.pl

Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » ndz lip 29, 2007 15:21

Ta klapka to ssanie mechaniczne... steruje tym urzadzenie na fotce 1 ...a fotka druga pzredstawia urzadzenie które jest odpowiedzialne za wolne obroty Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Techniacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt mar 16, 2007 01:41
Lokalizacja: Prawie Słupsk
Kontakt:

Post autor: Techniacz » ndz lip 29, 2007 15:21

toffic pisze:
misiek10111 pisze:ta klapka jak ją nazywasz to jest przepustnica powietrza, na zimnym silniku musi być otwarta
Nieprawda, na zimnym ma być przymknięta, ta klapka reguluje skład mieszanki, im bardizej przymknięta tym więcej paliwa. Sprawdź czujnik temperatury (niebieski) przy wyjściu wody na chłodnice i na kolektorze, jeża i ew. sonde ale ona ma akurat mały wpływ na zimnym silniku
To ja mam pytanie, u mnie w 2E, ktory teraz zalozylem (regenerowany niby) na zimnym silniku wlasnie trzesie cala buda i jak nie dodam mu gazu to gasnie, potem jest juz wszystko ok. I ta klapke jak otworze bardziej to chodzi normalnie... Gdzie dokladnie sa te czujniki ? I jak ewentualnie mozna to wyregulowac ?

Pozdrawiam


[img]http://images20.fotosik.pl/187/f9e74c258eaf6dce.jpg[/img]

Nie wazne czym, wazne jak.

Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » ndz lip 29, 2007 15:23

aha... i ssanie działa na zasadzie sprężynki z bimetalu która pod wpływem temperatury cieczy chłodzącej wychodzącej z kolektora na urzadzenie z fotki 1 porusza ta klapke.

Im bardziej klapka zamknieta tym wieksze ssanie... wiec jak wyzej pisało to wtedy wiecej pali :P



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lip 29, 2007 15:26

mam o nim wszystko



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 300 gości