Problem z drążkiem stabilizatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Problem z drążkiem stabilizatora

Post autor: Gutekspc » śr lip 25, 2007 20:06

Witam. Na wstępie się przyznam, że nie szukałem, czy problem się pojawił u kogoś wcześniej.. Ale naprawa zawiasu w moim golfie kosztuje mnie tyle nerwów i kasy, że nie mam już na to sił..

Po kompleksowej diagnostyce zawieszenia, wymianie amorków, tulejek od wahaczy, sworzni, łożysk, a nawet śrub od belki przedniej (stare się pourywały) pojawił się nowy problem:
Drążek stabilizatora przy skręconych kołach obciera o drążki kierownicze po obu stronach.. Próbowałem zmniejszyć wysokość tego łączenia drążka na wahaczu, ale za mało to daje..

W związku z powyższym mam prośbę: Czy ma ktoś fotkę zamontowanego drążka stabilizatora w golfie? Bo padło podejrzenie, że drążek nie pochodzi od golfa..

Do tego mam pytanie: Czy były jakieś różnice w elementach przedniego zawiasu w golfie mk. II między wersją z przed 89' i po? Jeśli tak, to na czym one polegały?

Z góry dzięki za pomoc.

[ Dodano: 25 Lip 2007 20:07 ]
Aha, zapomniałem dodać, że mam springi 40/40 założone, może to rodzi problem? A jeśli tak, to zmniejszenie gleby pomoże?
Ostatnio zmieniony śr lip 25, 2007 22:19 przez Gutekspc, łącznie zmieniany 1 raz.


Everyone dies. Not everyone lives.

Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » śr lip 25, 2007 21:09

Do tego mam pytanie: Czy były jakieś różnice w elementach przedniego zawiasu w golfie mk. II między wersją z przed 89' i po? Jeśli tak, to na czym one polegały?
zwrotnica była inna, tzn. elementy, które do niej przychodziły było troszkę inne, np. sworzeń wahacza miał, montowany do 89r. miał mniejszą to "główkę" od tego montowanego po 89. była mniejsza po za tym cały sworzeń wygląda tak samo. O ile wiem łożysko w kole również było inne.


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » śr lip 25, 2007 22:18

Jeśli to wszystko, to nie widzę problemu dot. drążka stabilizatora w różnicach konstrukcyjnych przed i po 89'..

Mam taką prośbę do wszystkich z obniżonymi mk. II - zróbcie zdjęcie drążka stabilizatora przy skręconym kole, w miejscu, gdzie drążek jest mocowany do wahacza.. Znacznie by mi to ułatwiło naprawę.


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw lip 26, 2007 06:40

Gutekspc, nie wiem czy o to Ci chodzilo ale mam taka fotkę tyle że on jest na seryjnym zawieszeniu
Obrazek
niestety nie mam fotki z kołem obróconym w druga strone bo to nie mój egzemplarz Golfa,tak cyknąłem fotke na wszelki wypadek gdybym chcial sobie zalożyc,to z rocznika 90 czy 91

[ Dodano: 26 Lip 2007 06:43 ]
może na tej fotce zorientujesz się czy to drązek z Golfa bo to cała rama z Golfa
Obrazek


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » czw lip 26, 2007 10:56

Dzięki. Mniej więcej o to mi chodziło, ale gdyby pierwsza fota była trochę w prawo, to było by super.
Leon_Wechtel pisze:niestety nie mam fotki z kołem obróconym w druga strone bo to nie mój egzemplarz Golfa,tak cyknąłem fotke na wszelki wypadek gdybym chcial sobie zalożyc,to z rocznika 90 czy 91
Gdybyś drążek stabilizatora chciał sobie założyć? A to nie było go w serii?

A właśnie - czy drążek jest ten sam przed 89' i po? Łączniki są, bo są tylko jedne, tak jak wahacze, więc drążek też powinien być jeden model, czy źle myślę?

Leon_Wechtel, Ty masz obniżonego golfa, widziałem na stronce z Twoim autkiem, wymieniałeś tylko springi i amorki?

[ Dodano: 26 Lip 2007 12:12 ]
Chyba mam rozwiązanie mojego problemu - drążek powinien być ułożony wygięciem przy łączniku w dół, czy do góry? Jeśli w dół, i jeśli ja dobrze widzę na zdjęciach - może wystarczy go odwrócić?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw lip 26, 2007 14:10

Gutekspc, no w serii nie było stabilizatora ,chyba dopiero był zakładany przy silnikach o mocy od 90KM ale pewności nie mam,w każdym razie wachacze i rama każdego Golfa jest przygotowana do założenia go
wymieniałeś tylko springi i amorki?
tak ,wymieniałem sprężyny i amortyzatory tyle że na gazowe


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » czw lip 26, 2007 21:46

Leon_Wechtel pisze:w każdym razie wachacze i rama każdego Golfa jest przygotowana do założenia go
To wiem, bo wahacze są jedne, a mają dziury na łączniki do stabilizatora.

A Ty masz drążek stabilizatora? Jeśli tak, to jak masz go zamontowanego, po łączniku idzie w górę, czy w dół - w kierunku wahacza? A jeśli idzie w kierunku wahacza, to nie zachacza o niego?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pt lip 27, 2007 06:39

Gutekspc, nie posiadam stabilizatora jeszcze,jedynie te fotki mogą Ci pomóc które wkleiłem wcześniej i ta :
Obrazek
moze ewentualnie to cos pomoże ,ale chyba jakby był w dół odwrócony
Obrazek


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » pt lip 27, 2007 07:38

Bardzo mi pomagasz. Dziś postaram się wrzucić fotkę tego, jak to u mnie wygląda.


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pt lip 27, 2007 13:14

mam jeszcze rysunek z książki,zdecydowanie wygląda na to że od wachaczy idzie w dół ku tyłowi ramy silnika
Obrazek


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » pt lip 27, 2007 13:17

Witam.
A ja powiem szczerze nie mam stabilizatora. Czy to jest normalne ?? :-k


MK2 JP lubi OR :D

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pt lip 27, 2007 13:28

Bananicho, tak,to normalne.Nie wszystkie wersje je posiadały,ja też go nie mam.Zakładane były chyba przy mocach 90KM wzwyż,seryjnie maja go wersje GT,GTI (także z tyłu). Samemu tez mozna go sobie dokupic i załozyc bo wachacze sa do tego przystosowane jak i rama silnika,kiedys sobie założe właśnie...


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » pt lip 27, 2007 13:42

Leon_Wechtel no jo chyba też go sobie założę.
A nie wiecie jakie są koszta ??


MK2 JP lubi OR :D

Awatar użytkownika
_pączek_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: sob maja 06, 2006 22:08
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

Post autor: _pączek_ » pt lip 27, 2007 14:39

Ja u siebie też stabilizatora nie miałem ale teraz już jest-niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy jest duża różnica w prowadzeniu po jego zamontowaniu bo od razu glebe wsadziłem i autko teraz idzie jak po szynach :bigok:
Mi udało się wyrwać stabilizator kompletny-tzn. ze wszystkimi gumami,blaszkami(stan super-tak mechanik mój stwierdził) itd. za 70 ale widziałem na allegro ze tak chodzą po ok.50zl za samą 'rure' + musiałbys dokupić te elementy gumowo-metalowe to w ok.90zl byś się zmieścił :bajer:
Ostatnio zmieniony pt lip 27, 2007 14:41 przez _pączek_, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 394 gości